#No_Copy_Alowed!!!
#HitunganCinta
Mau 1 minggu lebih sudah Yvonne di kampung dan teda rasa dia mau balik ke kk dan hanya 1 kali seja dia buka henfonnya itu. Dia merasa tawar hati mau balik bila terdengar bossnya mengaku yang dia suka dengannya. Lagipun demamnya pun masih lagi tidak pandai surut2. Dia bangun pagi tu pun masih lagi berat kepala dia dan demamnya juga masih lagi ada.
Yvonne teringat kata2 boss Jammie tempoh hari semasa menghantarnya pulang.
-Flashback-
“mulai saat ini, kau akan ikut saya kemana saja saya pergi.ketara inda baca contract kerja” ketawa Jammie lalu meluncur laju meninggalkan Yvonne yang kebingungan.
Dalam agreement kerja hanya di tambah tiga saja. Yang selebihnya ikut seperti yang asal.
1. Yvonne dinaikkan pangkat sebagai PA mr Jammie Anthonio
2. Yvonne kena bersedia jika mr Jammie memerlukan sama ada waktu kerja ataupun tidak.
3. Yvonne tidak boleh berhenti kerja selama 6 bulan pertama dalam tempoh percubaannya dinaikkan pangkat dari admin biasa ke assistant mr Jammie. Jika berhenti sebelum tamat tempoh percubaan maka Yvonne harus membayar ganti rugi sebanyak 50 ribu ringgit Malaysia.
-End flashback-
Arrrghhhh!!!teriak kecil Yvonne. Nasib masa tu maminya di dapur.jadi, maminya tidak terdengar Yvonne menjerit. Perlahan-lahan Yvonne membersihkan dirinya dan turun ke bawah.
“mami…hari ni mami nda turun pigi kebun ka?” Tanya Yvonne sambil duduk disebelah maminya yang sedang sibuk didapur.
“tidak…teda kawan koe sini kalau mami pigi kebun. Ni mami masak kegemaran kau sup ayam campur lihing sikit. Kasi segar badan kau.”jawab maminya sambil mengacau2 sup di atas api.
“kemarin dulu kau ikut mami pigi kebun. Kasi keluar peluh tapi sampai sekarang peluh kau tidak juga surut2. Jadi, tak payah lh ikut mami pigi kebun lagi. Kau rehat seja sana. Nanti siap, mami panggil.”sambung maminya lagi.
“tapi mi..kenapa mami masak banyak ni?ada ayam guring lagi, ada bosou lagi..ereiii..siapa lh bh yang kasi abis ni mami?” Tanya Yvonne sebab dia tingu banyak makanan di meja.
“errr…saja baini mami masak2 begini. Mana lh tau selera kau datang. Lagipun, kau datang sini aritu, sikit2 gea koe makan. Ubat kau pun habis sudah. Hairan ouh, asal kau sakit, mesti berminggu2 baru kau sembuh.” Huh!!nasip ada alas an kioo..
“erm bh..dari mami seja. Iyalh mi, sy rehat dulu arr..pening lagi kepala sia.” Kata Yvonne terus dia pigi di runag tamu. Nda lama dia tertidur…
***************************************************************************
Yvonne tebangun bila dia dengar seperti ada suara dua orang sambil ketawa2. Perlahan dia buka mata dia…what!!!!!!
Si buduh???ingatkan dorang kakak jinny yang balik rupannya si bos. Mana dia tau rumah sia ni???sedangkan dalam resume sia kasi alamat seja…bukan di rumah!!! Di gagahi dirinya untuk bangun sebelum ada peperangan..bila2 akan meletus..
YOU ARE READING
HITUNGAN CINTA (COMPLETED)
RomanceCast "thanks to loves me like you promise before.." -Yvonne Issabella Greg- "hitungan cinta tak dapat dihitungkan berapa banyak, yg sy tau i really loves you. ". -Jammie Anthonio- Note; cerita ini hanya rekaan semata. Maaf andai terdapat persamaan d...