#No_Copy_Allowed!!!
#HitunganCinta
Dengan proposed jammie, dorang akhirnya officially gf bf and soon wife husb. Hati Yvonne tenang setenang batu karang di lautan. Kini mereka tinggal bersama di apartment Jammie. Mewah bagai istana.
Di pejabat..
Betul kata jammie, kerja dengannya harus kuat dari segi fizikal dan mental. Mana tidaknya, sikit2 menyambar mulutnya. Hadehhhhhh…tersenyum Yvonne mengenang sikap jammie.
Ting! Text whatsapp masuk📨…
“baby,, nti petang kita pigi rumah mumy dan dady ka’- jammie-
“astaga babe..dekat ja pula kita mau juga whatsapp2..tapi sy takut lh babe. Mana tau mumy daddy babe x suka dengan sy.”-yvonne-
“ baby, sudah bie ckp kn..no need to worries.”-jammie-
God!help me to faced them. I cant lose him.doa Yvonne.
Bahagia Yvonne sebab jammie kotakan janjinya dulu di depan mami. Sikap jammie berubah apabila berada di pejabat. Dia tumpukan sepenuhnya kerjanya dan marah apabila kerja yang disuruh tidak diikut. Tapi, tidak bagi Yvonne..
***************************************************************************
“mum, on the way.” Kata jammie sambil melihat Yvonne disebelahnya. Dan entah kenapa hati Yvonne gemuruh. God! I trust you. Doa hati Yvonne.
Jammie menggengam erat tangan Yvonne seperti memberikan kekuatan dan keyakinan yang dia akan diterima baik oleh keluarganya.
I won’t let anyone to hurt my girl!
Sampai di rumah agam itu, Yvonne terpegun dengan kemewahan yang terserlah. Megah bak istana. Fuh!!!!
Park seja di garage, jammie keluar duluan dan menarik lembut tangan Yvonne sambil senyum. Believe me, baby. Nahh.. seolah2 jammie memberi semangat dan kekuatan melalui genggaman tangannya yang erat itu.
“hello mom. How are you?” kata Jammie memeluk mumnya itu. Anggun biarpn nampak berusia. Hot mummy gitchuuu…
“hai sweetheart. Whats you name?” Tanya datin Aira senyum. Jammie pun ikut senyum.
“hai datin. Yvonne just call ivo.”jawab Yvonne sopan sambil tunduk.
“err..jgn panggil datin. Panggil aunty or..mommy.” kata2 datin aira buat Yvonne tersentak dan dalam masa yang sama lega sebab penerimaan fam jammie diluar jangkaan..iyalah bh, mana tau kn sebab diurang ni urang kaya..merendah diri dengan orang.
“ok aunty..” malu2 kusing Yvonne jawab dengan muka yang merah2 sudah.. awwww,,blushing. Buat jamiie mau gigit2 pipi mandaknya. Adoiiiiii…ini penulis merepek ni!hahhaha.
Jammie tersenyum melihat ibunya suka dengan pilihan hatinya. Dear..i love you so much. Tak disangka bahawa dirinya yang playboy akhirnya menemui cintanya. Ya..yvonne!dia yang mengubah saya. Bisik jammie perlahan.
“Yvonne, jom lh duduk. Kita cerita2.” Ajak datin aira dengan memegang tangan Yvonne erat. Yvonne hanya menggangguk sambil menuruti langkah datin aira.
“datin, makanan dah siap.” Kata maid datin aira.
“bh, kalau begitu, jum pigi makan. Aunty pun dah lapar ni. Bik, panggil jammie dan tuan.” Arah datin aira. Selepas itu, tersembul muka kedua beranak itu.
“ wow! You’re so cute. Who’s this name, dear?” Tanya datuk Frank sambil melihat Yvonne.
“yvonne, dad. Of course lh..kan sweetie.” Kata jammie tanpa segan silu.
“stop dlu ok.kita mau makan. Tdk baik brcerita dpn mknan.”kata datin aira. Mereka pun makan. Selesai makan, Yvonne membantu maid untuk membersihakan tempat makan namun dilarang oleh datin aira.
“eh..sweetie, tk pyh lh bantu. Jom.” Kata datin aira.
“tdk apa lh aunty. Lagipun sdh biasa.”jawab Yvonne namun datin aira melarangnya dan Yvonne pun menuruti kata2 datin aira.
Di ruang tamu, keluarga jammie dan yvoone berbincang untuk mengadakan pertunangan mereka.
“jammie, minggu depan kita hantar tunang. Tak boleh benda baik dibiarkn lama2.”kata daddy jammie sambil merenung kedua2 anak muda depannya. Jammie dan Yvonne pun mengangguk tanda setuju.
Sebelum malam, jammie dan Yvonne meminta diri untuk pulang.
YOU ARE READING
HITUNGAN CINTA (COMPLETED)
RomanceCast "thanks to loves me like you promise before.." -Yvonne Issabella Greg- "hitungan cinta tak dapat dihitungkan berapa banyak, yg sy tau i really loves you. ". -Jammie Anthonio- Note; cerita ini hanya rekaan semata. Maaf andai terdapat persamaan d...