Part 6

39 2 0
                                    

#No_Copy_Allowed!!!!!

#HitunganCinta

Arghhh!!! Teriak Yvonne apabila makanannya tertumpah. Shit!!!!! Siapa bh yang sakit hati dengan saya ni. Baru seja saya sign agreement, sudah ada orang dengki. Menangis sudah Yvonne. Merah sudah mata dia.

Tanpa pedulikan orang sekeliling, Yvonne balik di office terus dia sambung kerja dia yang dia tinggalkan sebentar tadi. Tanpa disedari, jam menunjukkan 0630 pm. 

“Yvonne, belum balik lagi?” kata Emir sambil melihat Yvonne yang masih focus dengan computer.

“nope, Emir. Ko duluan lh balik. Saya kasi siap keja dulu. Sikit sudah ni.” Kata Yvonne tapi mata masih menghadap computer.

“alright, dear.” Kata Emir senyum. Tanpa disedari, Emir juga telah jatuh cinta dengan Yvonne. Tapi, Yvonne tidak mengendahkan. Dia terus membuat kerja.

“ehemmm…” suara di belakang mengejutkan Yvonne.

“mama kau jatuh!” melatah Yvonne. Terus dia toleh ke belakang.

“belum balik?” Tanya boss.

“errr…belum lagi boss. sikit sudah.” Jawab Yvonne.

“alright,then.  I go to go. Bye.”kata boss lalu dia jalan.

Apabila Yvonne melirik jam tangannya, terkejut bukan kepalang dia, jam 0800 pm. Amaaa….matai lah kalau tiada bas sudah ni.desis hati Yvonne. Terus dia cepat2 kemas meja then off suis computer terus dia punch dan melangkah ke arah bustop di seberang jalan. Aduiiii…janganlah ada orang jahat ni!!

Sedang Yvonne duduk2 di bustop, tiba2 ada bunyi hon di belakang. Tapi, Yvonne tidak peduli. Dia diam2 saja. Bunyi hon pun tidak berhenti.

Bila dia pusing,,ohmaiiiii….ada si boss.

“Yvonne, masuk dalam.”arah boss. tukoiiiii!!! Boss suka2 ja arah orang.marah sudah muka Yvonne. Namun, Yvonne tidak peduli.

Pon!!pon!!!pooooooonnnnnnnnn!!!!nah,,panjang sudah bunyi hon dari kereta si boss.

“Apa baini boss!hon2..tuli lh bh telinga sia nda lama!” geram sudah kan gea Yvonne..balik2 kena hon. Macam teda keraja saja!

“I’am your boss, right?” bilang boss.

“hellooo👋..yes. you are my boss at 0800am until 0530pm. But, now you’re not my boss,k.” jawab Yvonne.. nda lama si boss turun dari kereta dan tarik tangan Yvonne dengan kasar (tidak tau siapa nama si boss ni. Kasi nama si sot lh..hahhaha siou lh boss..)

Whatt!!!! Tekaran terus bh tangan Yvonne kena pigang2. Adeiiiii…bagai kerbau dicucuk hidung, Yvonne diam saja.kalau di teriak lagi..habislah bilang si penulis (kureng…)

Duduk saja di seat penumpang sebelah driver, si boss a.k.a sot diam2 sdh. Beberapa minit kemudian setelah mendiamkan diri, boss aka sot bersuara.

“Yvonne, sorry. I know I am so rude but I can’t  leave you’re here. Nanti kalau ada apa2, siapa susah.”

“bukan ada apa2 juga. Selalu sia tunggu bas di situ.” Jawab Yvonne tidak puas hati.

“okay2..but, I am love you.” Si boss bilang tanpa basa-basi lagi. Atukoiii!! Omai ginawo..tanang kau dulu’! 

“ boss, macam mana boss suka sia kalau nama pun sia tiduk kenal. FYI, I am never ever like you.” Bilang Yvonne. Nda buduh kh tiba2 pigi suka urang. Memang sot!

“Fine! My name is Jammie Anthonio. Just call me Jammie.” Kata Jammie tapi muka dia merah sudah menahan marah.

“boss, lama sudah ni kita dalam kereta. Saya mau pulang, mangantuk.” Kata Yvonne. Macam ada rama2 sudah dalam perut dia habis kena renung oleh c Jammie.

“kasi tau di mana rumah kau.” Arah Jammie sambil melihat kearah jalan raya dengan focus.

“taman sentosa (rekaan sejaa) lorong 29, kk” kata Yvonne.

Wow!!!! Love first sight debilang author.hahahha..sampai Yvonne tekaran kio kena pigang tangan..ada rama2 sudah dalam perut Yvonne.

.

.

Note: As usually, please vote and comment below. TQ guys support…

HITUNGAN CINTA (COMPLETED)Where stories live. Discover now