ProLog #2

98 11 0
                                    

"Icha, I really tired with you. I want a break up". Aisyah memandang Aiman Husaini dengan tidak percaya.

"Excuse me? You want a break,what?".

"Icha,I'm serious! Let's break up".

Suara lelaki itu kedengaran lebih tegas daripada yang awal tadi.

" Are you trying to get my permission? Are serious? I am not in dreaming,kan sekarang ni?". Aiman Husaini mendekati Aisyah. Wajah gadis itu ditenungnya lama.

" I tak buat lawak Aisyah".
Nafas panjang dilepaskan,

" Finally.." Nada yang mendatar.

" Disebabkan perempuan tu kan?". Aiman Husaini mengerutkan dahinya. Dia tahu perempuan yang dimaksudkan oleh Aisyah.

" Perempuan mana pulak ni?"

"Jangan buat tak tahu," Tangannya kini disilangkan memeluk tubuh. " Stop your innocence act, Aiman Husaini!".

"You cakap apa ni Aisyah?".

"Aisya Hanisah. Dia siapa dekat you???". Gadis itu dah penat menyembunyikan kepiluannya sejak dua bulan lepas. Dia nampak dengan mata kepalanya sendiri yang Aiman Husaini mencium dahi perempuan tu. Jalan berpegangan tangan bagai.

" She is your sister,Aisyah! What is wrong with you??".

" Apa alasan sebenar you?? I know you ,Aiman. I tahu yang you lagi sayangkan dia !". Lelaki itu seperti kehilangan kata.
           " No! I dengan dia,nothing! We're nothing!". Lelaki itu tetap membidas.

"Please Aiman,don't lie! Jangan tipu".Tangannya yang memeluk tubuh kini bertukar posisi dengan mengenggam penumbuk. Marahnya terhadap lelaki itu belum tamat.

" I saw you kiss her". Nada berbaur tangisan.

" So, you mengintip kami?" , Suaranya kedengaran tidak puas hati.

"No, I didn't. I was there,waiting for you. That day was our second date. Remember?". Bicara itu kedengaran tenang walaupun amat pahit untuk diluahkan.
"Aisyah,you kata you tak nak keluar,kan?"

" Yes,I did!. But I want to make you suprise, Aiman. I text you that night but you are not reply me. I'm just waiting you at that restaurant".

Tangisan gadis itu sudah kedengaran.Aiman Husaini kelihatan terkaku di situ dia cuba mendekati Aisyah ,tetapi gadis itu lebih pantas mngundur.

" I saw you with her. You hugged her, you kiss dahi dia, you gave her a bouquet of roses".

" Aisyah,please let me explain at you". Tangan Aisyah direntapnya kuat.

" Stop it! You want it? And now I give you!". Aisyah meleraikan genggaman Aiman Husaini.

"Let's break up. I'm tired with you too". Matanya sayu memandang ke arah lelaki yang pernah menduduki hatinya selama tiga tahun lamanya.

 "Then? You kahwin dengan Haris I tak sakit?". Aiman Husaini terus berpaling dan langkahnya laju meninggalkan Aisya Maisarah.

Ngauman enjin kereta yang menyusuri lebuh raya di hadapannya semakin menghilang. Aisyah bagai kehilangan kata di situ.
Benar!
Lelaki itu memang dah tak ingin memilikinya lagi. Dia kejam! Hanya membiarkan Aisyah di situ tanpa peneman dan apa-apa.
          Hanya Aisyah dan pemandangan tasik. Gadis itu terjelopok jatuh dan menangis di situ. Semahu-mahunya dia ingin menjerit memandangkan tiada orang yang lalu di situ.

Satu per satu masalah terpaksa ditanggung.

"You kejam,Aiman!".

ICE COMPLETE 💯Where stories live. Discover now