" Haris?"
Ice memandang sekelilingnya. Dia mengamati setiap sudut bilik itu. Perlahan-lahan kakinya menapak ke arah pintu bilik .
"Haris?"Nama Haris diserunya berkali-kali.
"Haris?", dia sudah mula menggigil ketakutan.
"Haris,you dekat mana?" Setapak demi setapak kakinya menuruni anak tangga.
"Haris??" Suaranya kini melebihi koata. Tidak tahu kenapa dia berasa takut ketika itu.
"Harissss??". Perlahan-lahan tombol pintu di sebelah ruang makan itu di bukanya.
"Haris? Are you there?" Kelihatan seorang lelaki sedang terbaring di meja berhadapan dengannya.
"Haris? Bangunlah!". Tubuh Haris di goncang kuat. " Haris?" Lelaki itu memisat-misat anak matanya."Ice kenapa ni?" Tubuh Ice dipeluk erat.
"I thought you want to leave me alone". Ice menjawab bersama air mata. Mukanya ketika itu sudah kemerah merahan menahan sendu. Comellah dia ni!
" Ice,abang ada je dekat sini sayang". Tubuh itu di dukung dan di letakkan ke atas pahanya. Ringan sungguh Ice ni.
" Ice panggil abang banyak kali, abang tak jawab!" Marah Ice buat keberapa kali,entah!
"I ada ajer dekat sini,sayang". Hidung comel milik Ice di cubit geram.
" Abang, Ice tanggung rindu dua tahun tahu tak?". Haris merangkul tubuh Ice dan di bawa ke dalam pelukkannya.
" Sayang tak rasa abang pun tanggung benda yang sama,ker?".Ice melagakan hidungnya ke hidung Haris. Soalan itu di biarkan tergantung. Dah tahu rindu,kenapa tak cari Ice!
"I'm promise sayang, I takkan sia-siakan you". Ice membalas pelukkan tersebut sambil mengucapkan syukur di dalam hati. Mohon tiada lagi perpisahan selepas ini. Cukuplah sekadar empat tahun dia mengabaikan Haris sebagai suaminya dan selama dua tahun Haris menghilang tanpa jejak.
" Ice nak jadi isteri abang sampai bila-bila".
Haris Iskandar merenung dalam mata Ice."You mean it,sayang?".
Ice mengangguk laju seraya berkata, "Of course I mean it,my love!". Buat pertama kalinya,bibir mereka berpaut.
YOU ARE READING
ICE COMPLETE 💯
Short StoryICE? Bersifat dingin,dialah orangnya. Amnesia selama empat tahun menyebabkan dia malas nak ambil tahu siapa dirinya yang sebenar. Status diri pun sudah berubah. Haris Iskandar pula terpaksa meninggalkan Ice selama dua tahun untuk menyambung urusanny...