Fiiya berlari mendapatkan aku yang tengah elok gigit burger. Well, cikgu takda dalam kelas sekali sekala kita curi makan. Orang kata sunat kalau buat keja jahat ni.
"Iman! Madam Chikukunya suruh aku masuk pertandingan berpantun untuk program bulan bahasa nnti!" jerit dia tak ketahuan punca.
Aku angkat ibu jari.
"Ok lah tu, apa masalahnya? Kau ada potensi apa. Pantun ni kacang hijau jer, macam jentik taik hidung kau. Kau nak risau pahal?" balas aku.
Fiiya duduk di depan aku.
"Kau tau tak aku kena lawan berpantun dengan 2 orang budak form 5-A! Diorang bijak kot, aku otak pon macam Patrick Star!" katanya risau.
"Alah, kalau kau kau Patrick, aku siput babi spangebob nama Gary tuu. Maknanya, aku tau kau boleh buat. Menang punyalah" jawab aku.
Fiiya lepaskan keluhan.
"Actually, kena ada 2 peserta. So, aku bubuh nama kau sekali. Siap dengan isi borang plus dah hantar sama madam...." katanya slow tapi gendang telinga aku still dapat dengar.
Ternganga mulut aku. Habis kluar sayur sayur yang aku kunyah tadi.
"APA?! ASAL AKU PON MASUK NI?! KAU NAK KENA HAWING KE?!" jerit aku kuat.
Sara dan Qilah hanya ketawa. Takpalah diorang tak kena. Aku?
"Sori arh Iman.. Kau jer yang aku boleh harap...tolong lah aku Im..." rayu dia.
Haih, banyak stress oo.
"Yelah. Aku join kau. Kalah jangan menangis sudah" kata aku pasrah.
Fiiya lompat gembira.
Aku pulak... Renung masa depan ajalah.
****
Aiman langsuwer lalu. Ya, ini masanya!
"Oi, cipans! Kasi sini mari kejap! Ada benda mau settle sama luu" panggil aku.
Dia menoleh lihat aku. Muka dia terkejut gila.
"Kau panggil aku cipan? Binatang huduh tu? Iman Iman..." katanya geleng kepala.
Dia jalan ke arah aku yang tengah sandar di dinding.
"Apa benda yang kau nak bagitau aku?" tanya Aiman.
Aku dekatkan muka pada dia.
"Kau jangan bagitau langsung pasai semalam! Kalau orang lain tahu benda memalukan tu, lunyai kau. Aku kasi mampos terus!" ugutku.
Dia hanya angguk.
"Ingat Iman. Aku pon tak jahatlah sampai macam tu sekali. Kerja nak pukul orang, meringkuk dalam penjara padan muka" balasnya.
Aku hanya menjeling.
"Baguslah. Dah kau boleh berlalu" kata aku.
Dia kemudiannya hilang dari pandangan.
****
Sedang elok aku perhatikan tanaman aku, ada makhluk tak diundang muncul. Dia nak apa?
" Aloha, Iman" tegur Andika. Dia macam biasa separuh shirtless. Butang baju tak pernah tutup habis.
Aku julingkan mata ke atas.
"Kau ni kurang jari ke sampai baju tak boleh nak butang penuh? Aku baling jugak serai ni kang" marahku.
Dia hanya senyum angkat bahu.
" Chillah, Iman... Kau tak nampak ke aku sexy dan hot ~" balas dia.
YOU ARE READING
MOON AND THE STARS
Teen Fiction"Mamat langsuwer mana punya bola ni!" "Aku. So, what?" "Ouh, cipan ni ka...." Iman Raihan, dengar macam lelaki kan? Btw, aku perempuan. Aku pon tak tahu macam mana aku benci budak lelaki tapi aku memang ant...