BAB 4

77 12 0
                                    

😍SYAQRAN RUWAIFA '😍

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

😍SYAQRAN RUWAIFA '😍

❤️Photo baru buat pembaca smua~❤️

****

"Huaaahhh..... Ngantuknya..."kataku sambil mengeliat macam ahli gimnastik. Tulang aku sampai meletup dibuatnya.

Aku sebenarnya malas nak gi sekolah harini. Sebab? Harini bermulanya sesi pembelajaran aku bersama the cipans. Tak silap aku yang ajar harini...

" GOOD MORNING, SAYANG!!!" jerit seorang dari belakang aku.

Well, aku dah tau sapa dia. Siapa lagi kalau bukan jagung kuning ni. Aku percepatkan langkah, mana taknya semua tengah usya aku. Budak pompuan apa lagi pandangan membunuh laa.

"Mamat jagung ni tak habis nak susahkan hidup aku!" balas aku geram. Boleh pula dia tegur macam tu pagi pagi ni. Tunggu kau!

Aku pergi ke loker cepat cepat. Ambil semua buku teks, terus ke blok. Dalam hati aku berdoa moga moga tak jumpa jagung kuning yang gatai tu.

" Iman! Tunggu lah i! Kita jalan sekali!" jerit si Arill berjalan di tepi aku.

Aku tepuk dahi, muncul pulak mamat ni! Baru tadi aku doa taknak jumpa dia...

"Eh eh kau jarak sikit dengan aku 1 meter kalau tak nak kena penangan kasut aku" kataku kasar.

Dia makin melebar senyuman. Pahal mamat ni? Orang marah dia boleh pula senyum.Gila gamaknya.

"Comel pula aku tengok kau marah marah ni. That's why I love you so much. Sehari tak dengar kau marah rindu tau" balas Arill seakan akan gembira.

Kenapa dalam dalam banyak manusia, dia juga yang aku jumpa dulu? Pagi ni bawa masalah banyak pada aku.

"Sekali lagi kau cakap benda merepek, kau nampak kasut ni? Tepat dekat muka nanti" marah aku sambil pegang kasut di tangan.

"I tak kisah kalau ayang baling apa apa pon. Semuanya dianggap balingan cinta dari kekasih hati~" kata Arill. Dia terus lari ke depan, sempat juga dia bagi flying kiss dgn mini love pada aku.

Aku apa lagi, baling kasut lah kat dia. Naik menyampah gila.

Tapi, sayang orang lain pulak yang kena. Alamak... mati cek... Apasal Aiman pulak yang kena, patutnya jagung gedik tuuu... Aku tepuk dahi

"Aduhh..." kata Aiman usap kepala. Dia toleh ke belakang pandang aku yang elok buat bodo macam takda apa apa yang berlaku.

"Kau ni takde keja lain ke sampai baling kasut dekat aku? Tak mau cakap aku boleh sedekah dekat orang yang memerlukan" sambung dia. Kasut aku dihulur supaya aku ambil ditangannya.

Aik, mamat ni pahal taknak lepas? Bagi arh kasut aku! Aku tarik tapi dia still tak lepaskan. Bermulalah aksi tarik menarik dekat tengah jalan.

"Kau jangan sampai aku mencarut" ugutku geram.

MOON AND THE STARSWhere stories live. Discover now