BAB 18

63 9 3
                                    

"Did you just fall off???"

" No... I'm just checking the gravity"
    
                              &

When you're walking through the dark road and meet bad guys talking to you...

You:Wait... You guys can see me?? "

😂😂😂😂😂😂

#funnyquotes 😝😝

Part ni seram sikit ok~hati hati membaca... 😶😶

*****

Basah... Itu jer yang boleh aku kata. Yup. Kami bertiga jatuh dalam sungai lepas lari dari mahkluk tak segak tu. Tagunalah. Habis baju akuu...

Flashback....

Aku masih tenung dua ekor mamat cipan depan aku. Ke hulu ke hilir sampai naik pening aku dibuatnya. Firdaus dah pasrah... Pokok berhampiran dijadikan sasaran untuk hentak kepala dia. Ish ish nampak tekanan sangat tu. Yazid mulut tak habis habis bunyi...sampaikan telinga aku sumbat dengan daun. Bising!

"Arghh! Mana satu jalan balik ni! Semua salah! Eii, bikin masalah betullah! Taguna punya binatang haram! ARGHHH!! GERAMMNYA!" jerit dia.

Aku buang daun yang menutupi telinga.

" Satu jer nak cakap. Kita ni sesat. So, redha jelah... "kata aku pada Yazid yang tak habis bebel. Badan aku sandar di pokok. Penat...

Yazid baling ranting kayu dekat kepala aku. Uishh aku ingat dia nak bunuh aku. Hahahaha!

" Diam minah! Aku tak cakap dengan kau! So shut up before I shut your mouth! "marah Yazid. Mata dijengil ke arah aku. Mak ai macam hantu.

" Aku pon tak cakap dengan kau. Kau yang perasan...Aku cakap dengan Firdaus... Bodoh... Wekk" balas aku selamba.

"Hello? Firdaus? Kau cakap dengan Firdaus? Kau perasan tak sekarang cuma kita dua jer ada dekat sini, minah oi?! Just the two of us in here!!" kata Yazid.

Aku terkaku sementara.

"Kita dua jer....?" tanya aku. Kejung aku.

Yazid juga terkejut. Terus dia pandang keliling hutan. Muka dia pucat.

"............"

Dia pandang aku, aku pandang dia.

"Mana Firdaus...?" kata kami serentak.

Jeng jeng jeng! ( bunyi drum)

"Daus! Daus! Mana kau?! Wei jangan buat aku risau! " jerit Yazid.

"Firdaus! Kau kat mana!" aku pon turut jerit cari Firdaus yang tetiba hilang.

Yazid datang dekat aku.

"Jumpa dia?" tanya dia. Risau. Muka dia penuh kerisauan.

Aku geleng perlahan.

Tetiba...

KRAK! KRAK! KRAK!

Aku terus toleh belakang. Takde apa pon... Ai kenapa rasa meremang ni?

"Yazid... Kau dengar tak?" tanya aku.

"Apa? Aku tak dengar apa pon... Kau jangan nak buat hal Iman..." balas dia cuak.

Takkan aku sorang ja dengar. Kuat kot bunyi tuu...

KRAK! KRAK! KRAK! KRAK!

Bunyi tu makin kuat dari tadi. Ok... Bulu roma aku dah up ke atas.

MOON AND THE STARSWhere stories live. Discover now