Kaki aku bergerak lari ke luar rumah dan menuju ke pintu pagar. Fiiya elok lambaikan tangan dekat aku sambil tersengih nampak gigi.
"Jom Iman, malam ni kita rempit luu naik motor aku~" ajak dia.
"Dasar tak sayang nyawa. Taknaklah aku naik motor dengan kau, baik aku naik skuter cute aku lagi selamat jiwa dan raga" balas aku. Fiiya ketawa. Apa skuter aku hebat ok?!
"Tunggu jap aku nak pakai tudung, pastu kita gii mamak" sambong aku jalan masuk dalam rumah.
Fiiya angguk kepala.
"Wokehh beb" katanya.
Aku sarung tudung kemudian aku pakai jacket yang ada kartun gumball. Sempoi gitew ~ Style duhh. Aku turun tangga.
"Aik, Han nak pergi mana malam malam ni?" tanya Along yang kebetulan nak naik ke bilik.
"Lepak mamak dengan Fiiya" jawab aku.
"Ouh, boleh. Tapi balik sebelum pukul 11,faham? Lambat tidurlah di luar. Mati terbukang dekat situ Along tak tanggung ya" balas Along seraya naik tangga.
Aku angguk kepala.
"Baik, Along" kata aku. Aku kena balik awal nampaknya. Dia ni jenis buat sungguh apa yang dia kata.
Sebelum tutup pagar, aku ada nampak Angah baru keluar dari kolam renang. Kena humban masuk dalam tulah kott. Basah lencun dia, menggigil masuk dalam rumah. Kemudian, aku dengar suara orang ketawa jahat. Siapa lagi kalau bukan Along.
****
Kami parking motor betul betul depan kedai mamak. Btw, mamak ni bersihlah. Kebersihan terjamin.
"Kita duduk meja hujung sekali, Im" kata Fiiya tarik aku punya tangan.
Dia ni tak boleh pilih yang lagi jauh lagi ke? Terperuk jauh dari meja lain. Sian waiter kena jalan jauh semata mata nak ambil order.
"Im, Qilah kata dia otw mari dengan Sara lagi 10 minit" kata fiiya. Mata memandang phone di tangan.
"Aik, diorang pun ada jugak? Aku ingat kita lepak berdua jer, baru syok skit date. Hahahaha" balas aku.
Sedang ralit kami membawang pasai osman gendut, abang waiter datang ambil order.
"Yer adek manis, mau order apa?" tanya dia.
Aku pandang Fiiya, dia pandang aku balik. Hish! Dia ni!
"Don't worry, Im. Aku belanja semua walaupun kau ni jenis makan kalah firaun" kata Fiiya.
Ei, minah ni. Ini bukan soal belanja makan. Aku nak tanya kau nak makan apa? Dek geram, aku sepak kaki dia bawah meja.
Abang waiter tu asyik gelak tengok perangai kami yang tak seberapa normal sikit.
"Ermm, kat sini ada menu apa paling top orang suka?" tanya aku.
"Paling top ya? Roti canai superman bersama teh tarik bubbles ~" balas dia senyum.
"Apa?!" jerit Fiiya terkejut. Ish, minah ni! Aku lagi sekali sepak kaki dia. Dia mengaduh sakit.
Asal peliknya bunyi? Takpe, kita try order yang tu. Mana tau gempak.
"Wokehh saya nak yang tu!" jawab aku.
Fiiya pandang aku dengan terkejut. Mata sampai terbeliak.
"Wuish, kau order benda pelik? Ermmm, abang saya pon nak yang tu jugaklah. Buat 4 set ya,untuk kawan saya lagi 2 orang" kata Fiiya.
"Capati 2 yee bang untuk saya saja. Kuah saya nak pedas tau, pedas giler pun tak kisah asal saya tak mati sudah" sambung aku pulak.
Abang tu pun tulis lagi dalam buku nota kecik 888 dia. Banyak nya budak ni makan.
YOU ARE READING
MOON AND THE STARS
Novela Juvenil"Mamat langsuwer mana punya bola ni!" "Aku. So, what?" "Ouh, cipan ni ka...." Iman Raihan, dengar macam lelaki kan? Btw, aku perempuan. Aku pon tak tahu macam mana aku benci budak lelaki tapi aku memang ant...