"Wei wei wei wei wei wei" Arill dari tadi tak habis memekak.
"ISHH APEEE?!"marah Yazid.
Thariq yang ralit minum air kopi tersedak. Terbatuk batuk dia. Nasib tak arwah.
Cucur udang yang digoreng Syaqran terbang dengan jayanya masuk dalam cawan Izyan berisi air kopi gara gara terkejut.
Pluuuppp(percikan air).
" Eh sapa yang khianat sangat nii letak cucur udang dalam air kopi aku. Nak aku mati awal ke apa" kata Izyan.
"Klau kau mati awal jangan risau, meh aku tempah batu nisan dengan keranda siap siap... Takyah bayar aku belanja" pelawa Andika.
"Haa eloklaa. Tempah sama dekat aku satu. Batu nisan dengan keranda" balas Yazid.
" Aikk kau nak buat apa"Andika menoleh ke arah Yazid yang duduk tak jauh dari dia.
"Aku nak bunuh kau pastu tanam kau siap siap. Full package dengan batu nisan dengan keranda. Senang laa aku nak melawat kubur kau nanti" Yazid dah tulis plan macam mana nak bunuh si Andika.
"Jangan begitu Yazid. Aku minta maaf laa pasal semalam. Aku tak sengaja... Manala aku tau itu kau.. Aku ingat budak botak tu. Aku nak tabuh dia tapi TERtabuh kau...." Andika bercerita. Muka seposen ditayang.
Imbuhan ter ditekan dalam supaya nampak innocent di situ.
"Tak sengajaa tengkorak kau! Dah terang benderang tu aku asal kau pukul aku jugak! Kau ada nampak aku ni botak licin ke! Aku tak kisah kau pukul aku tapi masalahnya dia sekarang lebam pipi aku kau hentam!" tengking Yazid.
"Dahlah tuuu. Balik ni kita gii klinik kalau teruk sangat" kata Aiman.
Geram apabila tidak di hiraukan,Arill kembali meroyan.
"WEII WEII WEII!" Arill menjerit macam orang gila.
"Kau nak apa setan? Mulut kau tu tak boleh senyap ke. Kau jangan sampai aku jahit mulut kau" balas Zul. Nak buat keja pon tak senang bila ada beruk yang selalu memekak tiap masa.
"Aku nak tanya nii..."Arill tak hiraukan kata kata si Zul dan terus barjalan ke Syaqran.
" Kau ingat aku ni kaunter pertanyaan? Nak tanya bayar la air liur aku bukan free okay"kata Zul yang tengah potong sayur kucai.
"Aku pelik sebenarnya nii..." Arill pandang cucur udang dalam kuali.
" Kenapa? "tanya Syaqran. Pelik sebab si Arill ni dari tadi tak habis usya cucur udang yang dia goreng. Tak sedap ke? Klau tak sedap kenapa Arill nak melantak sampai jilat pinggan.
" Kau dengan cucur udang pon nak pelik. Aku tak paham laa manusia macam kau ni.. Nak kata bengap tak sampai hati" Aiman sambung makan. Malas nak layan.
"Taklah aku pelik.. Kenapa cucur udang orang letak udang tapi cucur badak orang tak letak badak pon" soal Arill musykil.
"Memang laa orang letak udang takkan nak letak kau yang dungu pulak dalam tuu!" tengking Yazid.
"Asal kau tak tanya kenapa orang tak letak kodok dalam cokodok" perli Andika.
Arill mencebik. Muka masam mencuka.
"Tanya sikit pon tak boleh...."
"Masalahnya benda yang kau tanya tuu tak masuk akal lah hanat!" marah Zul.
YOU ARE READING
MOON AND THE STARS
Novela Juvenil"Mamat langsuwer mana punya bola ni!" "Aku. So, what?" "Ouh, cipan ni ka...." Iman Raihan, dengar macam lelaki kan? Btw, aku perempuan. Aku pon tak tahu macam mana aku benci budak lelaki tapi aku memang ant...