Sky Kingdom.
Megah di atas awan.
Rakyatnya hidup selesa tanpa sengketa.Sky Kingdom mempunyai tiga kerajaan iaitu kerajaan Bunian, kerajaan Elf dan kerajaan Sky Farries
Kerajaan Bunian terdiri daripada rakyat biasa yang dinamakan Beryl.
Golongan bangsawan ialah Amazonite.
Golongan Amethyst yang semakin berkurangan merupakan golongan dari keturunan raja.
Kerajaan Elf mempunyai rakyat Elf dan golongan bangsawan.
Begitu juga dengan kerajaan Sky Farries.
Tiga buah kerajaan ini bersatu membentuk empayar yang sangat aman.
Namun, suatu tragedi telah meranapkan kesejahteraan Sky Kingdom.
🔱
Derick si pemuda berdarah Bunian Amethsyt, pewaris kerajaan ayahandanya. Rambut coklat pekat dihiasi dengan jalur emas di sisi kepala.
Derick merupakan pewaris seterusnya. Satu-satunya waris yang tinggal.
Dialah penyambung bagi puak Bunian Amethsyt.
Kehidupan Derrick sukar namun dia masih menghargai cebisan-cebisan bahagia.Kedua ibu bapanya sudah tiada menyebabkan dia mengalami kesukaran untuk memerintah. Mindanya masih mentah untuk menjadi seorang raja.
Maka dia dikurniakan seorang penasihat istana yang handal serta hebat dari kerajaan Sky Fairies, Wildneston.
Setelah beberapa tahun dia memerintah, pengalaman mengajar pelbagai pengajaran.
Dia bertemu Arrisa.
Permaisuri hatinya.
Puteri dari kerajaan lain.Mereka disatukan tanpa restu ayahanda Arrisa kerana berlainan kerajaan.
Ayahandanya sukar untuk dibawa bincang.
Namun mereka tetap dengan pendirian mereka untuk meneruskan berlayar dalam lautan kasih.
Darrel masih kecil. Percakapannya masih pelat.
Anak kandung mereka.
Kesayangan mereka.Namun, Derrick difitnah, dikatakan dia bukan waris yang sah, bukan dari keturunan Amethyst.
Dia penyamar.
Pengguna kuasa terulung;
Berubah bentukRakyat mula resah.
Gelisah memikirkan Raja mereka.Rakyat memberontak.
Rusuhan datang tak berjemput.Peperangan menyusul selepas itu.
Ayahanda Arrisa dalang di sebalik tabir.Derrick rebah.
Tersungkur dengan nasib tak terbela.Derrick menanam sumpah.
Sumpahan buat rakyat jelata.
Tiada yang mampu menjejak tanah manusia .
Seksaan diberi hingga maut menjemput bagi yang ingkar.🔱
YOU ARE READING
UNCONTROL: THE LORD OF DEMON(Hiatus)
Fantasy🔱 Aku mencipta sebuah dunia, Dunia tanpa derita. Jadi aku tawarkan kau Sebuah dunia. Dunia Marlyland. Silakan masuk ke dunia ini. Aku berbesar hati. Namun, kau perlu bersedia, Dunia ini Bukan milik kita sahaja Terbinanya dunia lain Terselindung...