🔱BAB 2: BUKU MISTERI

63 12 1
                                    


Zayn's POV


Pelajar baru jurusan ini mula berdiri. Ingin mulakan perkenalan. Rupanya pasangan bahagia yang riang tadi.

"Hai..aku John King Arish , dari Kanada. Harap dapat bekerjasama." senyuman dihadiahkan dengan dihiasi lesung pipit di sebelah pipi kanannya.

'Waah.hensem nya dia!' Zayn sibuk membebel tentang pelajar lelaki itu.

"Saya Jesica King Irish. Sepupu John.
Saya harap dapat beri yang terbaik..
Tolong beri tunjuk ajar." Jesica tersenyum menawan.

🔱

Daniel' PO

Jesica pula dilihatnya mahu bertanya tetapi lengannya ditarik kuat oleh John.

Jesica duduk di sebelah John manakala John pula duduk di sebelah Daniel.

'Heh '

Daniel malas mencetuskan pergaduhan antara mereka berdua.

Oleh itu, dia hanya memperkenalkan dirinya kepada John dan Jesica dengan acuh tak acuh sahaja.

🔱

Tamat waktu kelas, Zach mengajak Daniel untuk turun ke cafe universiti.

Zayn pula mengajaknya untuk pergi ke perpustakaan , mahu diet katanya.

Franky mengikut Zach turun ke cafe setelah mengajak John dan Jesica untuk menyertai mereka berdua.

Maka, dengan penuh keterpaksaan Daniel menyertai Zayn sebab muka Zayn yang dahagakan ehsan Daniel kerana tiada siapa mahu menemaninya.

Ketika dalam perjalanan pergi ke perpustakaan,mereka berborak dengan rancak sekali.

"Penting sangat benda yang nak dicari ni..Ayam panggang kau tunggu kat cafe tu... " tanya Daniel dengan tangan diselukkan ke dalam poket seluarnya.

"Hish..ikut jee..nanti kau taulah..
pasal ayam panggang tu tak payah risau..Akuu yakinn 1000% yang Zach akan bungkusskann makanan kesayangan aku tuh" balas Zayn.

Tangannya menyelak rambut yang terjuntai di dahi licinnya sambil tersenyum senang.

"Heh. Nak harapkan Franky bungkus. Tunggu aku jadi rangka baru nak bungkuskan makanan aku."

Tersengih-sengih Zayn dibuatnya.
Dia membalas dengan senyum sunggingnya ,

"Hey , Franky tu jela aku tengok paling berani kacau kau.. best friend bro, hargai dia.. once dia takda..kau akan jadi gila."

Daniel pun hanya menayang muka selambanya, malas mahu mendengar bebelan Zayn.

Entah kenapa tiba-tiba dia terasa 'lain' apabila berjalan di koridor itu.

Auranya yang menggerunkan bagaikan sama hebat dengan aura milik seseorang, aura yang lebih menyenangkan.

🔱

Rambut yang beralun lembut diikat kuda dengan kemas serta

Penyepit rambut yang mempunyai corak bunga berwarna biru terang, menghiasi rambut hadapannya.

UNCONTROL: THE LORD OF DEMON(Hiatus)Where stories live. Discover now