Mazicycal Kingdom
Kediaman diraja kelihatan kelam dan sepi. Ketiadaan kedua-dua darah daging Raja punca kesunyian menyelubungi istana megah itu.
Dari jauh, si raja terdengar sebuah portal sedang dibuka, tentera bawahan dikerah untuk menutup portal itu. Keadaan istana sangat tidak bersedia untuk memulakan peperangan. Semangat kepahlawan dalam ahli tertinggi sedang merundum jatuh.
Hippogriff milik Putera Ryan muncul setelah beberapa ela dari portal. Putera mereka yang berdarah dan lemah.
Pandangan para pahlawan bersinar kelam, gembira dengan kepulangan Putera Makhota namun kelam kerana Putera Mahkota berdarah tanpa henti.
Mereka gelisah kerana tiada bayang Puteri Natasya. Mereka gentar dengan pemikiran mereka sendiri.
Di mana Puteri Natasya?
Adakah dia selamat?
atau dia menjadi pengganti untuk menebus Putera Makhota?Raja berduka melihat keadaan Ryan, mengenangkan anaknya didera.
Raja Kegelapan sudah memiliki darah beracun. Senjata untuk menidurkan Angel White Quartz.🔱
Seorang wanita tua, bergaun merun menawan membuka portal ke dunia Mazicycal Kingdom untuk meminta bantuan. Sudah lama pintu masuk ke dunia itu tidak dia buka.
Wanita itu berjalan laju untuk mendapatkan Raja empayar itu. Rakyat Mazicycal Kingdom terkesima dengan kedatangan Permaisuri itu.
Pemaisuri yang melakar namanya dengan keagungan yang didamba-dambakan. Satu-satunya wanita yang pernah mengetuk pintu hati Raja Kegelapan hingga kini.
🔱
"Nenek!" Jesica memeluk erat neneknya.
John pula tergamam dengan keberadaan neneknya.
"Nenek?" John yang masih keliru dengan neneknya.
"Permaisuri Jenny? Saya terdengar tentang keberadaan permaisuri..sudah lama kita tak berjumpa.. " senyum Raja Elbourne.
"Aku ke sini untuk meminta bantuan, mencari cucundaku yang hilang hampir 3 bulan. Ada apa dengan mereka sehingga kau membawa mereka jauh dariku?"
"Maaf Permaisuri Jenny..mereka berada di tempat yang sangat bahaya. Kediaman ..Raja kegelapan di dunia Marlyland."
Wanita tua itu berkerut tidak senang dengan nama itu.
Permaisuri Jenny mendengar kisah cucu-cucunya. pahlawan Daniel serta Darrel.
Kisah yang mampu mengalirkan air mata tuanya, pilu mencengkam hatinya. Kecewa dengan tindakan bekas kekasih hati.
Permaisuri Jenny Harries merupakan permaisuri terulung di Scelus Kingdom, dikenali kerana kekayaannya yang melimpah ruah namun mempunyai hati yang suci.
Permaisuri yang berketurunan bangsawan dari puak siren dan Alpha wolf dari puak warewolf sudah lama berpisah dengan Raja Kegelapan.
Ikatan pasangan yang dijanjikan bahagia hingga hujung nyawa terlerai kerana Diabolus mahu mengamalkan kuasa kegelapan pada tahap tertinggi.
Gelaran Lord of Demigod menjadi pujaannya ketika itu.
🔱
YOU ARE READING
UNCONTROL: THE LORD OF DEMON(Hiatus)
Fantasy🔱 Aku mencipta sebuah dunia, Dunia tanpa derita. Jadi aku tawarkan kau Sebuah dunia. Dunia Marlyland. Silakan masuk ke dunia ini. Aku berbesar hati. Namun, kau perlu bersedia, Dunia ini Bukan milik kita sahaja Terbinanya dunia lain Terselindung...