BAB 8+

19 1 0
                                    

Mia Qaisurah POV

"Adhan , are you okay ? You seem so quiet lepas kita balik dari balas polis tadi . " kataku cuba menghilangkan rasa bersalahku . Ya , memang salah aku , berjalan sendiri , buat dia risau . But he doesn't have to be this quiet . He just making me uncomfortable . Kalau nak marah aku , just let it go . Aku memandang Adhan yang masih berdiri di balkoni .

I knew he heard me . Perasaan marah mula membuak di dalam hati aku . This is unfair.

"Kalau nak marah Mia , just say it out loud . Tak perlu kot nak berdiamkan diri . Ingat kalau diamkan diri , Mia akan faham ke ? No , i don't understand at all . What is the thing that I've done to make you that angry though ? I'm not the one who followed the guy . I'm not even making me a target . You can't blame me for it , I'm the victim in here ! " jeritku sekuat hati . Marah aku , salahkan aku .

Adhan mengeluh kasar sebelum memandangku . Bibirnya masih tidak mengeluarkan sepatah kata. Hanya memandangku sepi tanpa berganjak dari balkoni itu .

Kemarahanku semakin meningkat dek memandang muka Adhan yang masih tidak berubah itu. " I don't even wanna be here . You the one who took me here . And I can do anything I want , I don' t need your help . I don't even wanna to marry you ! "

"You don't even know what is wrong here , don't you ? "

Aku pantas mendekatinya . " What ?! "

"Do you just hate me that much ? It's almost 3 weeks we got married . Can you see how much I love you ? Why are  you still trying to leave me ? "

See Mia , dia takkan tahan punya dengan perangai kau . He loves you ? Can't you see he wanna give up . There in his eyes .

Aku mengangkat wajahku. Mata kami bertaut . I can see his sadness , I--

"Did you wanna give up now ? Well ... of course . 3 weeks dah cukup panjang . Love that you keep saying ? You gonna make me fall in love with you ? Me ? " herdikku , mata kami masih bertaut .

"Mia..." panggilnya lembut .

" I ...." No Mia , apa kau cuba buat ni , Mia ?

" still .... " Dont hurt him , Mia .

" hate you ... will all my heart . Husband ? Love ? That doesn't exist ! What you can do to proof that your love was true ? I heard it , but i cant feel it !  "

Tipu . Kau rasakan juga .

"Mia , abang ikhlas dengan semua apa yang abang buat untuk Mia . Abang ikhlas kahwin dengan Mia , abang ikhlas sayangkan Mia . Betul ke Mia tak rasa semua tu ? " Pelahan dia cuba menarik aku di dalam pelukannya .

"I have my own life before my dad force me to marry you . Mia masih 18 years old . I thought I will be free , but see now , I'm a married woman at 18 years old . Even you think i can't take care of myself  . I hate you , and all of this . " Adhan menguatkan pelukannya sebelum mencium umbun ku.

"I hate you .." Air mataku pantas mengalir . I just wanna say i'm sorry . Adhan mengusap pelahan kepalaku . Segala kemarahan di dalam diriku hilang begitu sahaja . Tenang . Itu kali pertama aku rasa ketenangan ini .

"I'm sorry , I know , all this marriage without love is hard for you . You still young and you suddenly need to be my wife . Unprepared and young . I know its hard to love me back when you barely knew me . But i promised , our marriage will be full of love . So you wouldnt feel any regret . I will try to understand you . Just tell me , what you wanna do , I'll be there for you . Suporting you  " bisiknya di telingaku.

Mama , ini kali pertama Mia disayangi sebegini . Mungkin Adhan bukan seperti papa .

Cant ...you let me love him back ?

***

"Sayang , wake up . " sayup sayup suara Adhan memasuki telinga ku . Aku membuka pelahan mataku .Hampir  sahaja aku terjatuh katil dek terkejut melihat betapa dekatnya aku dengan Adhan kali ini . Dia betul betul berbaring di sebelah ku , tersenyum manja . Walaupun dah selalu berada begini dekat dengan Adhan , namun hati aku masih berdegup laju .

"Sayang , get up. Jom pergi Disneyland harini . " ajak Adhan masih tersenyum di sebelah ku . Matanya langsung tidak berganjak dariku. 

Tak adil betul , asyik Adhan je buat hati aku berdegup laju . Satu idea membuatkan aku tersenyum lebar .

Aku berpaling ke arah  Adhan yang masih berbaring di sebelahku . Mukanya ku usap pelahan .

"Sayang , ke--napa ni ? " tanya Adhan , mukanya yang kemerahan tu membuatkan aku tergelak kecil.

" Goodmorning , Adhan " ucapku pelahan. Mataku masih tetap di mata Adhan.  Adhan membalas senyumanku dengan penuh kebahagiaan .

Adhan menghampiriku , tangannya mula melingkari pinggangku sebelum meletakkan kepalanya di leherku . "I JUST LOVE YOU TOO MUCH , sayang ! "  

Idea untuk mengenakan Adhan kembali ke mukaku . Bukan jantung Adhan yang berdegup kencang , hati aku yang macam nak pecah berdegup .

Adhan , Adhan , apa yang kau cuba lakukan padaku .














La Mienne , Mi Amor Where stories live. Discover now