8- FİNAL

154 9 3
                                    

Bir yıl sonra...

Aceleyle hastaneden çıkıyorum ve kol saatime bakıyorum. Uçağın kalkmasına iki saat var. Eve gidip bir duş alıp, valizlerimi kaptığım gibi doğru hava alanına gitmem gerekiyor.

Atanmamın üzerinden bir yıl geçti sevgili okurlar. Bodrum Devlet Hastanesi'nde hemşireyim ve bir yıldır Bodrum'da yaşıyorum. Bugün ise Samsun'a gidiyorum, düğünümüz var!

Bu gece Yağmur'un kına gecesi, yarın ise düğünü var. Bir yılda o kadar çok şey değişti ki hayatımızda!

Bizim evdeki günden sonra Yağmur, nişanlısı Samet'ten ayrıldı. Karın ağrısı olan ilişkiyi bitirerek en iyisini yaptı. Sadece sizin çabaladığınız, ite kaka bir ilişki size mutluluk katmayacağı gibi sizden çok şey götürür: mutluluk, huzur, hayat sevinci, enerji, hayaller, sağlığınız... hayatınızı bitirir, sizi tüketir.

Yağmur ve Samet ayrıldıktan birkaç hafta sonra Neriman teyzenin günü olmuştu tekrar... Yağmur'u gözüne kestiren Neriman teyze, önce; Serkan'ın fotoğrafını göstermiş Yağmur'a, tanışın, görüşün demiş. Annemlerin de etkisiyle kabul etmiş Yağmur... Samet'ten sonra Serkan'la tanışmak Yağmur'a su gibi gelmiş. İki gönül bir olmuş, evlenmeye karar vermişler. 

Ta ta taaaaaa!

Bugün de kına gecesine yetişmeye çalışıyorum. Uçağa bindikten sonra zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorum, hava alanına beni almak için sadece babam geliyor. Valizi bagaja yerleştirdikten sonra hemen arabaya binip, eve gidiyoruz. Evde cümbüşten sonra kına gecesi için hazırlanıyoruz.   

Şeker pembesi, mevlana model bir elbise giyiyorum ve üzerine de toz pembe şal takıyorum.

Sürpriz! 

Lisedeyken atanınca kapanacağım diyordum, Bodrum'a gittikten sonra kapandım:-)

Onun dışında hayatımda her şey yine aynı. Hala bekarım ve evlenmeyi düşünmüyorum, kararlıyım; evlenmeyeceğim! Evet, Neriman teyzeye rağmen. 

***

Yorucu geçen kına gecesinden ardından eve gelip kendimizi koltuklara atıyoruz. Yarın da düğün var. "Sen şimdi bir hafta mı buradasın?" diyor Ebrar. Saçlarımı serbest bırakırken "Evet." diyorum. "Neyse olsun. Yine gelirsin." diyor. Sonra gülerek, "Neriman teyze bütün gece Serkan abiyi evlendirebilmenin sevinciyle kurtlarını döktü, hiç oturmadı." diyor. Hatırlayarak gülüyoruz, hiç yorulmadı maşallah! O ne enerji öyle?!

"Hadi hadi, yarın düğün var, erken kalkacağız" diyor annem. Ardından, "Acıktın mı kızım?" diyor. Eve gelir gelmez ocağa çay suyu koyduğunu biliyorum, gözlerim doluyor. "Evet ."

***

Prenses model gelinliğin içinde eşiyle dans eden Yağmur'u görünce gülümsüyorum. Aklım annemin günden sonraki akşam odamıza geldiğinde söylediği şeylere gidiyor; Evlilik iki kişi arasında olmuyor, akrabaları ile akraba oluyorsun. Farklı bir aile, farklı yaşantı... Farklı karakterler ve sen, bambaşka biri ile evlenip bir yuva, aile kuruyorsun. Göründüğü kadar kolay, sandığın kadar da zor değil... Etraf sürekli bir şey söyleyecek... Evliliğin kolay olup olmaması sana ve eşine bağlı... Etrafa rağmen. Sen ve eşinden başka üçüncü bir kişiyi eğer evliliğinin içinde katarsan, kavga çıkar. Dananın kuyruğu kopar! Herkes bir şey söyler, kendi hayatında yaptığı, yapmadığı, yapmak isteyip de yapamadığı her şeyi senin evlilik hayatın üzerinden gerçekleştirmeye çalışır. Bu yüzden, kadın ve erkek kendini ve evliliğini idrak edebilmeli. Anne ve babalar, çocuklarının evliliğine müdahale etmemeli, evlenenler ise evliliğin eşi ve kendisi arasında olduğunun bilincinde olmalı ve kimsenin müdahale etmesine izin vermemeli. 

Yoksa kavga çıkar. 

***

Hayat sürprizlerle dolu velhasıl. Yağmur'un düğünü bittikten sonra bir hafta daha Samsun'da kalıyorum ve ardından tekrar hastaneye gidiyorum. Bir haftanın çabuk geçmesine inanamıyorum. Zaman çok çabuk geçiyor sevgili okurlar... 

Hastaneden çıktıktan sonra evde yiyecek-içecek hiçbir şey kalmadığı için markete gidiyorum ve alışveriş yapıyorum, aldıklarımı dolaba yerleştirirken annem arıyor. Onunla ve Ebrar'la görüntülü konuşuyorum. 

Kapı çalıyor annemlerin, Ebrar kapıya bakmaya gidiyor ve az sonra peşine Neriman teyzeyi de katarak mutfağa giriyorlar. Annemin benimle konuştuğunu görünce, hem de görüntülü olarak, Ebrar'ı kenara itiyor ve annemin yanındaki sandalyeye kuruluyor. Halimi hatrımı sorduğunda cevaplıyorum ve Neriman teyze hemen lafı değiştirerek, Yağmur ve Serkan'ın düğünde beni görüp beğenen bir akrabasının çocuğundan bahsetmeye başlıyor. Yo, hayır, bu sefer elimi kaldırıp onu susturarak konuşuyorum: "Ben evlenmek istediğim zaman kendi kocamı kendim bulurum. Bir daha da beni böyle saçma sapan bir şekilde rahatsız etme." Annemlerle vedalaşıp telefonu kapatıyorum.

"Şimdi evlendirmeye çalışır; evlenince çocuk, ikinci ve üçüncü çocuk için sıkıştırır. Çocuklar olunca onların da hayatına karışır... Ne istiyorsunuz anlamıyorum ki? Sizene bizim hayatımızdan?! Sanki kendi hayatlarını çok iyi yönetebilmişler gibi!

Baba evinden koca evine gitmeyi marifet sayıyorlar! Tamam, evlenmek isteyen evlensin ama istemeyeni zorlamayın!"

Kendi kendimle konuşmaya ara veriyorum ve ev temizliğine girişiyorum. Bittikten sonra bir duş alıp, kendime bir Türk kahvesi yapıp  salonda ayaklarımı sehpaya uzatarak içiyorum. Hayat bana güzel! Okuyun kızlar, meslek sahibi olup, ayaklarınızın üstünde durun. Kendi hayatınızı kimsenin lafına ve insafına bırakmayın!

Bu hayat sizin!

Gönül Kuşum ablanızdan bir tavsiye size! 

Günlüğümün sayfaları burada biterken, yeni aldığım deftere geçiyorum ve hayatımı yaşamaya ve yazmaya devam ediyorum ...

Genç kız, atanma süreci boyunca tuttuğu günlüğün bitmesi üzerine, diğer günlüklerinin olduğu kutunun içine koyuyor defterini. Yeni aldığı günlüğün iç sayfasına adını yazıyor ve uyumaya gidiyor:

GÖNÜL KUŞUM

Evvvetttt, kitabımız burada bitiyor. Geçen sene başladığım kitap, bugün itibariyle bitti. 

Özel bölüm gelir mi?

- Gönül Kuşum'un günlüğünde okumadığımız sayfalar  vardır, yani evet. Birkaç bölüm daha gelir.

Kitabın serisi olur mu?

- Bilmiyorum, olmaz gibi geliyor ama belli de olmaz :-)

Şimdilik bu kadar. Sorusu olan varsa sorun cevaplayayım. Birlikte konuşalım.

O zaman ben size birkaç soru sorayım:

Kitabı beğendiniz mi?

Kitapta en sevdiğiniz yerler?

En sevmediğiniz yerler?

En sevdiğiniz karakter ve özelliği?

En sevmediğiniz karakter ve özelliği?

Bu kitap size ne kattı?

Okuyan ve yorum yapan herkese teşekkürler. 

Oy vermeyi unutan arkadaşlar, dönüp yıldıza basarsanız çok sevinirim.

Teşekkürler.

04.08.2020 

Gönül KuşumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin