Deel 5.

240 8 0
                                    

Perspectief Amine:

Ik scroll wat door mn telefoon en krijg een appje van mn vader.
Papa: je moeder ligt in het ziekenhuis kom alsjeblieft langs.
Amine: Ik kom er nu aan ben er binnen 10 minuten.

Bro ik ga naar het ziekenhuis man mn moeder licht daar. "We gaan met je mee" zegt Samir. We lopen met zn alle richting de auto en rijden met snelheid richting het ziekenhuis. Aangekomen bij het ziekenhuis groet ik mijn vader niet en kijk in vanuit het raampje naar mijn moeder. Nu denken jullie vast waarom groet je je vader niet. Nou ik heb nooit een goeie band met mijn ouders gehad en voelde me altijd een ongewenst kind. Alhoewel mn moeder me nooit heeft gemogen vind ik het toch pijnlijk om haar hier zien te liggen alhoewel ze me nooit heeft gemogen. "Bro hou je sterk" zegt Samir. "Jullie mogen per 2 naar binnen even kijken hoe het met der gaat. Samen met m'n vader loop ik naar m'n moeder. 'Amine maak dat je wegkomt ik wil je niet zien' Zegt mn moeder zonder emotie. Ik slik hoorbaar en loop weg. "Gaat het goed mer haar" vraagt Safae. "Bro gaat het met haar" vraagt Samir. Boeit me niks meer ze wilt me niet zien. "Waarom niet" vragen Safae en Samir tegelijkertijd. Ik weet het niet ze heeft me nooit gemogen. Ik zucht en we lopen richting de auto en rijden richting de AH. "Bro ik ga snel wat halen blijf hier" Ik knik en stap met Safae uit en leun tegen de auto aan. "Gaat het" vraagt Safae. Ik negeer der en scroll wat door m'n telefoon. "Hallo ik vroeg je wat" ik antwoord niet en blijf op mn telefoon scrollen. "Dan niet" zegt ze terwijl ze de andere kant op kijkt. Samir is er en we rijden richting huis. Ik loop naar boven en haal het gebed in. Ik loop naar beneden en zie Safae aan de keuken tafel zitten. "wat is er met jou" vraagt Safae. Ik pak een flesje water en zit aan de keuken tafel. Wat zou er moeten zijn. Antwoord ik bot terug. "Ik vroeg je net iets en je negeert me gewoon?" Klopt dan heb je dat goed gehoord antwoord ik terug. "Wtf is dat voor een flikkergedrag" Ik haal mn schouders op en zie dat Safae wegloopt. Waar ga je? "O nu wil je wel praten?"
ik knik. "Ik ga werken , of mag dat ook niet" zegt ze terwijl ze haar jas aan doet en de deur hard dicht trekt. Ik trek m'n jas aan en loop richting de AH en pak alle benodigdheden en loop richting de kassa en zie Safae kassa samen met een jonge. "Kijk dat druk je hierop als iemand het bonnetje wilt" zegt ze tegen die jongen. Volgens mij is hij nieuw hier. 'Kan ik nu met pauze' vraagt die jongen aan Safae. "Ja ga maar hoor" zegt Safae.

HardLife. Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu