"zera! Sini kejap" panggil seorang lelaki muda yg berpangkat kembar zera.Zera yg berada di tingkat atas berlari turun dengan cepatnya
"napa Zharfiy? "
"duduk duduk. Aq ada benda penting nak cakap ni"
Zera pun duduk dengan slumbernya di sebelah zharfiy.
"kau?! "
" kau pesal? "
" bau coffee la pandai!? "balas zharfiy sambil menolak zera jauh darinya
" oh ya eh? Hehe"zera tersengih bila teringat dia yg baru sahaja selesai membuat kek perisa coffee dan baru niat nak mandi dipanggil oleh kembarnya.
"hah apa kau panggil ni? "tanya zera
"ayah.. Ada bagi abang kunci cafe." zharfiy bercakap perlahan lalu menunduk.
Zera tergamam. Ya. Zharfiy memang gelar diri dia abang. Tapi selepas ayah mereka tinggalkan mereka,perangai mereka lebih ganas sehingga tidak membahasakan diri mereka seperti dahulu lagi.
"cafe.. Cafe. Cafe tu? "zera melihat zharfiy dengan pandangan tidak percaya.
Zharfiy yang tadi menunduk dengan niat buat prank sedih terdongak apabila dengar zera menangis.
" huahhhh!!!. Napa abang x gitau awal. Kalau tak dah lama zera boleh urus cafe tu!"
Rengek zera"hahaha. Sorilah. Sementara tunggu tawaran datang kita urus lah cafe ni sesama kay? "zharfiy memujuk ganas adiknya.
Ya. Keluarga mereka. Hanya tinggal mereka berdua. Ibu mereka meninggal disebabkan langgar lari semasa mereka 10 tahun manakala ayah mereka meninggal sakit jantung semasa 17 tahun selepas kertas akhir spm.
Kafe itu kepunyaan keluarga mereka. Namun ayah mereka tidak pernah memberitahu mereka bahawa dia akan mewariskan kafe itu ke kembar itu. Manakala memberitahu mereka dia akan memberi kafe itu ke adik kandungnya yg juga sudah mempunyai kafe.
Jadi.. Sekarang kafe itu milik mereka dan diurus oleh kembar berdua itu.
Gadis kafe ~ zera darwisha. 17 tahun
Abang si gadis ~ zharfiy damian. 17 tahun
Gadis kafe.
YOU ARE READING
Gadis cafe [H I A T U S]
Random"maaf. Aq.. Tak tahu langsung apa pasal korang" ~zera "korang, kafe ni... Akan diambil alih"~zharfiy "ada rezeki. Kita jumpa lagi"~rayyan Bermulanya cerita 7 sahabat.. Dengan rasminya pembukaan kafe itu.. Mereka semakin rapat.. Namun... Lumrah k...