17

30 10 3
                                    

  
Beberapa hari selepas itu..

Bandar dihebohkan dengan pertandingan memasak diantara pusat masakan setempat.

10 pagi.

"korang!!!!!!!!"zharfiy masuk ke dalam kafe dgn gopohnya

Tidak dpeduli mata pelanggan yg melihat..

"Twinzz cafe dapat tawaran ikut pertandingan!!! "zharfiy menjerit bangga.

Ya turut dimaklum. Pertandingan itu hanya disertai bagi mereka yg mendapat ranking tinggi di pelusuk bandar.

Terdapat 2 kategori

Kategori pertama-mereka yg mendapat tawaran dan memenangi pertandingan tersebut mewakili negara. Namun... Tawaran hanya diberi kepada kedai makan, kafe, candyshop yg layak dan terbaik dibandar

Kategori kedua- mereka yg mendaftarkan diri agar pusat makanan mereka dkenali ramai.

"seres lah.?! "araz dikaunter turut menjerit.

Zera yang mendengar situasi kecoh diluar kafe segera keluar dari dapur.

" zera!!!!!! "zharfiy berteriak lagi.

" napa.? "soal zera sambil melihat para customer yang tersenyum padanya.

" twinzz cafe dapat tawaran pertandingan!!! "zharfiy menjerit sekian kalinya

" tawar- apa?! Tawaran? Seriuslah"
Zera memandang zharfiy dgn harapan tidak terkena prank.

"yaaa. Tawaran untuk memasuki pertandingan kategori 1.zharfiy ada dapat email"zharfiy tersenyum

"tahniah."

"tahniah korang"

Para pelanggan mula mengucapkan tahniah.

Bukan senang tho nak dapat tawaran.
Terbaik dbandar... Twinzz cafe?

"waa! Saya suka saya suka"zarith ketawa sambil menepuk tangan.

Anis keluar dari dapur.

Zera memandang anis mengharapkan dia tidak bermimpi sekarang ini.

Anis tersenyum. Sempat dia menunjukkan screen fonnya tentang para kedai yang mendapat tawaran memasuki kategori 1 .twinzz cafe salah satunya

Wow.

This is. Baru 1 bulan kot kafe beroperasi.

"tapi... Apa perlu kita buat? "soal zera.

Kategori 2 mmg diberitahu syarat dan arahan

Tetapi kategori 1?mereka yg mendapat tawaran sahaja tahu. Masih kekal misteri bagi mereka yg tidak terpilih

" semua ada dalam ni!!! "zharfiy menunjukkan sampul coklat dtangannya.

Kringggg

Semua mata melihat ke arah pelanggan yg baru masuk.

Hafghfg!?

Zharfiy lekas sahaja menunduk. Mereka yg lain juga melakukan perkara sama.

Seorang lelaki tua diiringi dengan anak lelaki kecilnya melangkah mendekati kaunter.

Zera tergamam. Mustahil...

Im sorry. What the fish did datuk bandar doing here huh? In the middle of town. And inside this twinzz cafe. Why so sudden bruh. I mean... This is just a normal cafe. How did he got here? Like why so sudden appeared as a customer here?

Datuk bandar tersenyum.

Sungguh. Ayah zera dan zharfiy merupakan kawan baiknya semasa sekolah menengah. Pemergiannya atas faktor sakit jantung mengejutkannya namun.. Diberitahu dia mempunyai sepasang kembar. Jadi dia pun membuat pencarian tentang kembar tersebut dan sampailah dia ke kafe ini pada hari ini.

"hye. Saya customer. "datuk bandar tersenyum. Lalu memimpin tangan anak lelakinya ke arah meja kafe

Zera sedar kelalaiannya pun segera masuk ke dapur bersama anis.

Zarith dan afizy berpandangan.

Mereka bermain mata. masing masing ingin mengambil order datuk bandar tersebut. Namun.. Belum sahaja pilihan dibuat..

Zharfiy menarik buku nota milik afizy. Dia segera mendekati datuk bandar dengan senyuman.

Dia menyerahkan kertas order.

"hmmmm. Viennois dan iced coffee. Also.. This coffee cake. Nampak sedap.. "datuk bandar sempat memuji kertas order yg tertera gambar hidangan itu..

" ok. Sila tunggu sebentar datuk.."zharfiy senyum kemudiannya menghantar order ke dapur.

~~~

Zera sendiri menghantar hidangan order. Ingin dia tahu faktor datuk bandar dtg ke kafenya itu.

Dia meletakkan hidangan order di atas meja perlahan.

"hmm. Nama kamu darwisha kan?"datuk bandar menyapanya.

Zera terkejut namun cepat mengawal riak mukanya.

Dari mana dia tahu... Aq ada buat salah ke? Tak pernah lagi aq viral sampai org tahu nama aq ni.....

"ya. Saya zera darwisha"zera tersenyum.

"bole saya guna piano di tgh kafe itu?"
Anak kecil itu  tetiba bersuara sambil melihat piano itu dgn mata berseri.

"boleh. Semua instrument dtgh kafe itu khas untuk para customer. "zera senyum.

Budak lelaki itu segera berlari anak ke arah piano itu.

" hmm. Sebenarnya. Saya datang ke sini nak berjumpa awak dan kembar awak. Darwisha dan damian. "

Zera terkejut lagi. Apa kes?





Gadis cafe [H I A T U S] Where stories live. Discover now