Aq memasuki kafe itu 17 minit awal sebelum jam 7.tangan membuka kunci pintu kafe itu perlahan.
Zharfiy akan dtg nnti agak lambat kerana perlu sambung urusan perpindahan pemilik kafe.Setelah membuka lampu.. Aq berdiri di kaunter sambil melihat jam. 6.56.am.
Kringgg!
Anis masuk sambil memegang 2 plastik.
"apetu? Nis? " soalku
" hehe.. Nasi lemak. Mak aq buat banyak tadi... Bolelah kita semua sarapan.. :) "
Jawabnya ceria.Nasi lemak mak dia mmg power....
Dia meletakkan nasi lemak itu di kaunter kemudian menuju ke arah staff room yg khas untuk lelaki & perempuan
Ianya khas untuk memakai kelengkapan dan berehat.
Anis keluar dengan apron dan kelengkapan pakaian.
Hmm...
"anis. Kau xnk buka spek mata? "
Soalku.Yaa. Anis pakai spek hanya untuk fesyen. Trend kan skrang spek bulat tu.
" taknaklah. Xde degree pun takpe. Nak nampak comel je. Hehe"anis tersengih.
Haih. Nasib comel.
Kringgg
Aq menuju ke arah kaunter untuk melihat siapa dtg.
Welll...
Afizy,zarith, araz,rayyan.
Tanganku menilik jam tangan.
On time.... "hai" zarith duduk di depan kaunter menghadapku.
Aq berundur sedikit.ye la. Hoi dia duk menyomel kat kaunter tu pasalpa depan aq lagi?!
X comel pun. Haha
"mulakan perbualan dgn salam ye korang. ;). Nampak beradab ckit. Kau hai hai cmnak urat org. "balasku selamba.
" heheee. "zarith tersengih perlahan.
Aq melihat ke arah araz, afizy, dan rayyan yg duduk di meja kafe sambil main fon.
" korang. Masuk dalam bilik rehat. Pakai kelengkapan. Pastu keluar sini balik. Cepat...... "jeritku lantang.
Mereka segera bergegas masuk ke ruang bilik rehat.
Sebelumm
Anis keluar dgn gelabahnya.
" hoiii! Engkau ni. Terkejut aq dorg lelaki tu semua lari masuk dlm. Nasib xde yang jatuh. Lawak tho. HAHAHAH". Anis ketawa kuat
"hehe. Xdelah. Aq jerit jerit jer tadi. Xsangka dorg buat. Selamani aq tau lelaki dorang akan mangajuk dan menyampah dengar arahan pempuan"aq menjawab dengan tone rendah.
Beberapa minit selepas itu....
"ehem. "lelaki itu semua berdehem.
Omaigad. Cute tho. Lahaiiii.. Acane ni????? 4 lelaki ni boleh buat melt tho..... Okay. Joke.
" korang. Ok ke tidak? "aq menyoal pabila terlihat smua mereka menggaru kepala..
" tak pernah pakai apron. "jawab afizy selamba.
Pfttt.
" ala. Lek jer. Hensem je semua saya tengok. X nampak jambu pun. "
Mereka berdiri statik.
What. Aq puji kot. Senyum lah. Pasal berdiri tegak lak ni?
Araz membuat isyarat mata ke arah ku.
Dia menggulingkan mata 360° darjah kemudian angkat kening.
" ada masalah ke? "soalku hairan
Sambil melihat anis yg turut berdiri statik menghadapku.Mata mereka semua melihat ke arah...
" ehem. Kawan abang zera puji hemsem. Abang? Xpernah pun".
Aq pusing belakang.
Zharfiy..
Dengan topi chef dan rotan.
YOU ARE READING
Gadis cafe [H I A T U S]
Random"maaf. Aq.. Tak tahu langsung apa pasal korang" ~zera "korang, kafe ni... Akan diambil alih"~zharfiy "ada rezeki. Kita jumpa lagi"~rayyan Bermulanya cerita 7 sahabat.. Dengan rasminya pembukaan kafe itu.. Mereka semakin rapat.. Namun... Lumrah k...