Hari mula seperti biasa di twinzz kafe..
10 pagi
Kosong.... Kafe itu lengang tanpa seorang pelanggan pun.
Zera dan anis yang berada di dapur segera keluar.. LepaklahZera mengerling piano di tengah kafe.
Hmm.......
Belum dia dekatinya...
Zarith duduk di kerusi piano."Ehem. Korangggg. Rakam aku boleh?"soalnya.
Namun nada sedikit jambu disitu
"euw. Geli sia kau cmtu. tertelan jambu ke ada iras mamat jambu dah ni? "
" odoe la afizyyy! "
" siak. Diam woii! Geli aku kau jadi camni. "
" HAHAHAHA"
"zarith. Cepatlah! Aku rakam. "Anis mengeluarkan ifone100plus nya lalu letak di tripod sotong.." Yay! SAYANG AWUCK. AUCH! "
Zarith mengelip mata" BODOE! JANGAN FLIRT DENGAN AKU GILAA ZARITH! "suara anis memenuhi kafe
" HAHAHAHAHAHAHAH"
"anis....... "araz panggil meleret dengan sengihan
" ARAZ DIAM! KORANG NI KANNN"
"OK. DAH. RAKAM AKU. "hilang kesotongan zarith tadi..
Ting. Ting. Ting. Ting. Ting. Ting. Ting...
" ZARITH HARRIS!!! TWINKLE STAR JE KAU MAIN? POYO NAMATEYY AKU INGAT MAIN MOONLIGHT SONATA!! "
Jerit zharfiyZharfiy geram lalu membaling sarung tangannya ke zarith.
" AHAHAHAHAHAH. Korang rakam jugak kan? AHAHAHAHAHA. AKU TAK PANDAI la wee main piano... "
Zarith tersengih" hmmmm. Siak. Baru nak fangirl tadi. "zera berkata selamba.
" ZERA DARWISHA? "soal zharfiy dengan sebelah tangannya memegang sarung tangannya lagi
" Eh? HEEHEHEHEHEHE... I GURAU JER.. AWAK JANGAN FIKIR SERIUS ABANG.... I GURAU. SERIUS.I TAKKAN FANGIRL FANGIRL ORANG LAIN SELAIN AWAK. OK. OK. LETAKLAH SARUNG TANGAN BALIK. KENA MUKA I NANTI AWNING TUDUN-"sebelah sarung tangan zharfiy melekat di muka zera.
Awning pun mula..... Memainkan peranan. Zup! Tajam sungguh.
"anis.... Pinjam henfon. Nak tgk awning.... "panggil zera meleret sambil mengerling zharfiy tajam..
" ZHARFIY DAMIEN!!! AWNING TUDUNGG AKUUU"
Zharfiy segera masuk ke dalam dapur.
Diikuti zera."alaa zera.. Zharfiy tak sengaja la. "
" ok. Nah. "zera menghulur kedua belah sarung tangan zharfiy.
" aik? "
" tak boleh marah lama. Taklama kita bepisah. "zera keluar kembali ke ruang luar kafe.
Manakala zharfiy di situ...
Memasang kembali sarung tangan dengan senyuman hampa...
Zera berdiri di kaunter berdekatan araz.. Sambil mengira.. Jumlah pelanggan yang datang tadi.
12 orang..
" zera. "panggil afizy yang berdekatan.
"hah?"
"sini sini"afizy mengajak zera duduk di meja khas dua orang itu.
"kenapa? "zera menyoal bila sudah selamat duduk.
YOU ARE READING
Gadis cafe [H I A T U S]
Random"maaf. Aq.. Tak tahu langsung apa pasal korang" ~zera "korang, kafe ni... Akan diambil alih"~zharfiy "ada rezeki. Kita jumpa lagi"~rayyan Bermulanya cerita 7 sahabat.. Dengan rasminya pembukaan kafe itu.. Mereka semakin rapat.. Namun... Lumrah k...