"kalau kau jadi aq?" soal araz
"hmm. Aq?. simple jer. Jangan pernah berharap kepada sesuatu yang tak pasti. Tuhan ada perancangan lebih baik. Kalau dia jodoh kau.. Pisah cmna pun tuhan temukan jugak.
Setiap orang ada perjalanan hidup masing masing. Xkan sama. Lagipun..
X perlu kita fokus mencari cinta manusia yg x pasti. Carila cinta Allah yang kekal abadi. "zera tersenyum." hmm. "araz mengeluh. Ada betulnya.
" makaseh. Motivasi"araz tersenyum.
Hidup mesti dteruskan! Jangan berharap pada benda yg xpasti! Ok. I keep that in mindAraz mula kembali ke luar kafe.
Kelihatan sarah dan lelaki itu sdg menjamu selera.Baru sahaja dia ingin melangkah mendekati mereka.. Lengannya ditarik afizy.
"jangan buat hal"afizy merenung tajam araz.
"x. Nak cakap skit je"setelah itu.. dia mula mendekati mereka.
Tiba sahaja..
Sarah dan lelaki itu memandang tajam ke arah araz.
"kau nak apa? Sarah cakap dia x cintakan kau kan.. "lelaki itu mula merengus geram
" x. Nak cakap. Aq doakan korang bersatu. Cinta korang kuat.dan.."
Araz melihat ke arah cincin yg dpakai sarah."oh. Ni? "sarah mula membuka cincin itu.
" maaf. Mungkin kita xda jodoh. Semoga bahagia sarah. Jangan jadikan dia cam aq pulak nnti"araz ketawa hambar..
Dia mula meninggalkan mereka berdua. Cincin tunang dtangannya diletak di dalam poket.
Drama jenis apakah ini. Ditinggalkan begitu sahaja. Dan sarah dgn muka tak bersalahnya.. Takpa. Redha. Ini jalan hidup kau araz...
Dia mula mendekati kaunter.afizy menepuk perlahan bahunya.
Kringg.
Araz melihat sarah dan lelaki itu keluar dri kafe.3.petang
Seorang budak kemungkinan 11 tahun mendekati piano di tengah kafe tersebut.
Tangan perlahan menekan kunci piano dan menghasilkan melodi..
Twinkle twinkle little star..
Dia menyanyi riang dtgh kafe itu sebelum seorang wanita muda mengangkatnya dan menariknya kembali ke meja kafe.
Araz tersenyum kecil.
4.30 petang.
Kafe mula lengang dari pelanggan.
Zera keluar dari dapur dan melihat segenap ruang kafe.
Terlihat zharfiy dan zarith sdg mengelap meja..
Beberapa minit selepas itu..
7 mereka duduk d tgh kafe. Masing masing dgn muka penatnya.
"hmm. Banyak jadi hari ni. "
" sorylah. "
" xpe. Kita dah mcm family. Setiap hari jumpa.ada masalah boleh share"zarith tersenyum
"hmm. X lama.. Lepasni semua dapat tawaran dan kejar cita cita masing"anis berkata perlahan.
"sbbtu. Memori dgn korang akan jadi the best memori. Kerja kat twinzz cafe. Buat persembahan"
"alaa. Janganlah sedih awal sangat..
Ada 2 bulan lagi tau..! "zarith menyambung." hm. Betullah. Mac selalunya tawaran semua datang"
"2 bulan ni kita cipta memori best banyak2. Janganlah sedih sekarang. Awal sangatt"araz menyambung.
"ha. Tiber emosi pulak"
"HAHA"
"oklah.aq gerak dulu. "
" aq pon. "
" assalamualaikum. "
Satu demi satu ahli twinzz cafe meninggalkan cafe.
Zera mengunci pintu kafe. Sempat dia mengerling ke arah banner dgn nama ahli twinzz cafe dsitu.
Hmm. X lama lagi...
Dia pun memasuki kereta dan pulang bersama zharfiy...
Maaf. Support bole?
YOU ARE READING
Gadis cafe [H I A T U S]
Random"maaf. Aq.. Tak tahu langsung apa pasal korang" ~zera "korang, kafe ni... Akan diambil alih"~zharfiy "ada rezeki. Kita jumpa lagi"~rayyan Bermulanya cerita 7 sahabat.. Dengan rasminya pembukaan kafe itu.. Mereka semakin rapat.. Namun... Lumrah k...