Kafe mula bercuti kerana?
Pertandingan kategori 2 sedang berlangsung.
Situasi. Depan kafe.
"assalamualaikum. Hai korang. Lama tunggu? "zera mendekati 4 mereka.
Harini mereka bertujuh akan ke karnival lukisan yang berlangsung serentak dengan pertandingan kategori 2
"tak.lah.Anis lagi belum sampai" afizy membalas.
"waa. Korang ni.. Kembar betulllah. Pakaian matching" zarith pulak bersuara.
"eseyh. Darwisha and damien kan.. "
Zharfiy mengangkat sebelah kening acah cool. HampehZera? Mengenakan skirt coklat, knittwear cream labuh dan dipasangkan dengan shawl coklat. Manakala zharfiy? Kemeja coklat dan seluar cream. Heyok! Twin goals!
Manakala... Araz kemeja merah.. Uwaw.. Siap lipat lengan... Rayyan pula baju hitam dgn jaket kulit.
Zarith? Kemeja royal blue dengan cap merah.. Dan afizy black set siap beanie cap oren. Kyaa hensem yall.Seorang gadis berlari mendapatkan mereka yang dihadapan kafe itu.
Anis dengan shawl pink,tshirt pink dan skirt putih itu segera berdiri bersebelahan zera.
"omo. Pink set. Budak betullah."araz mengutuk.
"lol? Aq tau kau jeles. Bluerk"anis menjelir lidah.
"dah la korang.. Jom!? "
" kejap... Sebenarnya.. Kita naik apa? "
Afizy menyoal.Pinpinpin
Vellfire hitam berhenti di depan kafe.
" ok!!!! . Korang pinjam kereta paklong. "
Paklong yang baru tiba itu berteriak dari kereta lalu mendekati zharfiy.Zharfiy segera menyerahkan kunci keretanya ke paklong. Dan begitu juga paklong.
______________________________________
Mereka masuk ke galeri seni 7 tingkat itu. Setiap tingkat mempunyai tarikan masing".
Mereka bertujuh mula mengexplore karnival itu bersama.
"korang. Jom. "afizy menunjuk ke arah satu tempat.
" ok. Jom. Aq belanjaaa"zarith segera menghampiri tempat itu.
Kini.. 7 mereka sedang di photoshoot
Untuk dijadikan references oleh pelukis tersebut."30 minit lepasni korang boleh kembali ya.."ujar pelukis itu lalu memberi sekeping kad ke zarith.
Masa yang sama ditempat berbeza.
Tempat itu digerumuni para penggemar lukisan..
"encik, saya tertarik dengan lukisan itu. "tempat itu dipenuhi mereka yang tertarik dengan lukisan tersebut .
Dia segera menggapai lukisan seorang gadis yang sedang berpiano itu.
Beratus lukisan yang sama sudah dijualnya hanya dalam beberapa jam..
Karyanya yang satu ini memang mendapat sambutan...."raikal. Sorang lagi..! "
Raikal segera menggapai lukisan yang sama untuk dijual kepada pembelinya.
" btw.. Kenapa nama lukisan ini.. Gadis kafe?. "soal pembelinya itu.
" sebab? Lukisan itu adalah lukisan seorang gadis cafe yang sedang berpiano. "raikal tersenyum
Karnival lukisan tersebut juga merupakan pertandingan..
YOU ARE READING
Gadis cafe [H I A T U S]
Random"maaf. Aq.. Tak tahu langsung apa pasal korang" ~zera "korang, kafe ni... Akan diambil alih"~zharfiy "ada rezeki. Kita jumpa lagi"~rayyan Bermulanya cerita 7 sahabat.. Dengan rasminya pembukaan kafe itu.. Mereka semakin rapat.. Namun... Lumrah k...