8

25 9 0
                                    

Kring!!

Loceng pintu kafe dibuka zharfiy. Mereka berdua masuk ke dalam kafe tersebut

Hmm. 7.30 pagi.

Hari ini adalah hari perasmian kafe tersebut ianya pada 9 tepat pagi. Mereka yang datang melebihi tiga org akan dapat diskaun hebat.

Kring!!

3 lelaki masuk serentak.

Araz, afizy dan zarith.

"assalamualaikum. " serentak mereka bertiga berkata.

Zera tersenyum bangga. Eh?

" waalaikumsalam. Haa kan sopan beri salam.. :) " puji zera.

Belum sempat perbualan disambung,kelihatan seorang lelaki dengan motorsikal parking di depan kafe.

Helmet dibuka,

Oh. Rayyan.

Kringg!!

" hai. Assalamualaikum. "sapa rayyan ramah.

Kringg.

Okei. Gadis berkaca mata pulak masuk

" assalam."

"waalaikumsalam. K. Dah tujuh orang. Jom start?! "

" jommmmm!!!! "

Tanpa diarah.. Mereka mengambil alatan.. Cermin tingkap dilap..
Vaccum. Meja dsusun..

Setelah hampir 50 minit melakukan kerja....

" akhirnya.... "

Mereka semua melihat banner perasmian kafe dgn tarikh dan juga nama mereka di depan kafe.

" wa. Aq bangga tho tgk nama aq kat situ. "

" knn.. "

Zharfiy tersenyum. Ideanya dihargai baik oleh rakan rakannya

~~~~~

Orang ramai beratur di luar kafe.
Guess what? Kafe paklong  dtutup dan memberikan sepenuh kerjasama untuk melancarkan perasmian twinzz cafe itu.

" wei. Seram tho. Aq takut service kita x seperti expectation dorang. "zera bersuara sambil melihat banjiran manusia dluar kafe

8.36 pagi.

"takpe. Kita buat yang terbaik. Lagipun paklong ada tolong. InsyaAllah dipermudahkan" zharfiy menepuk bahu zera. Ya jujur dia juga takut tak memuaskan hati customer.

"takpa. Kami akan berusaha beri service terbaik. "araz pula berkata.

8.50.

"k. Korang dah ready ke?" soal maklong.

"insyaAllah."

Zera mengerling sekilas ke arah 6 orang kawan kawannya dan 6 orang pekerja dari kafe paklong itu. Dia mengukir senyum.

"aq yakin boleh.rasmi kafe je pon.
Korang jangan buat masalah tumpah air ke apa ke pulak. Do your best mcm practice kita minggu lalu. "ujar zharfiy.

Gadis cafe [H I A T U S] Where stories live. Discover now