Araz p.o.v
Aq mendekati motorbike ku.
Kelibat afizy masih belum keluar daripada rumah."afizy!!!! Datang kafe awal ckit. Dapat kita tolong banyak. " laungku.
" ye ye. Awal sgt lagi nii"balas afizy di dalam rumah.
Araz pun menaiki motorbike nya dan menuju ke kafe.
6.30 pagi
Araz memberhentikan motornya dhadapan pintu kafe.
Kafe yang masih kosong itu dijelingnya kemudian dia berlalu.
Dia mula berlari ke laluan kiri iaitu mendekati pantai.
Kawasan kafe itu amatlah strategik kerana berdekatan pantai dan merupakan laluan utama.
Dia duduk berseorangan dpantai..
Tangannya mengambil fon dan mula melihat gambar gambar tunangnya yang disyaki curang dengan lelaki lain..Sungguh. Dia terlalu bersedih.
Tetapi tanggungjawab sebagai ahli kafe dibahunya. Ingin saja dia ambil cuti hari ini."hmm. Sarah.. "
Bahunya ditepuk seseorang..
Dia terpaku terkesima tergamam terciduk semua ter lah.
Dia berseorangan dpantai di waktu terlebih pagi itu dan seseorang menepuk bahunya? Makhluk apa wujud pepagi ni?
" hoi."makhluk itu duduk disebelahnya.
Dia terdiam. Gelap masih jadi dia tidak memusingkan kepalanya. Takut sahaja dia terkencing melihat makhluk yang SEDANG duduk di sebelahnya itu.
"kau napa diam ni araz? "
Dia memusingkan mukanya. Kelihatan afizy duduk dsebelahnya.
Oh. Makhluz pelik afizy rupanya.
" engkau nii. Pagi pagi tepuk bahu orang seram la. Berilah salamm. Aq ingat makhluk apa tegur aq tadi"
Dia menyiku perut kembarnya."hehe. Dah agak dah. Gila kau nak pegi kafe tapi takde kunci. Hem napa? Fikir pasal sarah? "soal afizy turut memandang pemandangan pantai 6.45 pagi tu
" aq.. Xsangka dia curang. "balas araz
" araz.. Kita tak boleh main tuduh je.
Pasangan mesti saling mempercayai..
Takkan kau x percaya tunang dari kecik kau tu? "" tapi.. Gambar tu bukti! "balasnya.
" aq nak cakap. Kita bukan zaman batu lagi henfon pun takda. Zaman sekarangni kau crop edit gambar kau dah boleh berdiri kat atas air terjun. "
".. Kau tak faham.."
"ulang balik?? Aq x faham? "soal afizy kembali.
Araz terdiam. Afizy past is more unexpected. Kekasih hatinya meninggalkannya untuk selamanya.
" hmm. Nanti aq tanya sarah sendiri.
Kalau betul pun dia curang.. Aq xleh buat apa."balasnya."hmm.kau ada masalah jangan pendam. Aq kembar kau ada. Jangan fikir aq akan tertipu kau nak pegi kafe yang x berpenghuni pepagi dgn alasan boleh tolong banyak... "
Araz tersengih. Ye. Tujuan asalnya keluar dari rumah hanyalah kerana ingin ke pantai pada waktu ini untuk menenangkan fikiran.
" jomlah. 6.57 dah. "
" hm okay. "
Mereka kemudiannya beriringan berjalan kaki ke cafe.
Jarak pantai dengan kafe tidaklah jauh.
Mereka berhenti dhadapan kafe.
Kringg.
Mereka masuk kdalam kafe
" assalamualaikum " afizy memulakan teguran apabila melihat zera berdiri di kaunter.
" waalaikumsalam"Zera memandangnya pula lalu tersenyum
" kau okay? Nampak seram je. "
Aq tersenyum. Kembar zharfiy ni memang lawa. Pernah sangkut ke?
Gayanya cam x pernah bila dia teringat peristiwa pelanggan yang kirim salam itu.
dia mencerna ayat zera kembali. Nampak seram jee? Hehe..
" hehe.. Memanglah nampak seram.
Kau perempuan aq lelaki. "dia mendekati kaunter." hoii! Kau pesal. Afizyy tengok kembar kauu! "zera mula cuak.
Afizy kemudiannya menarik tanganku.
"hoi.kau lelaki". Afizy merenungku tajam.
"alaa. Jangan marah. Aq gurau je. Memanglah seram kau sorang perempuan.bahaya tau kalau niat aq songsang dgn agamaa" aq membalas lalu memandang zera.
"aq percaya korang. Lagipun aq black belt karate.6 championship award. X risau punya ah. "zera membalas bangga sambil mengangkat kening.
" eleh. Black belt je pon. Aq ada banyak. Banyak....? Em entahlah"
Balasku. Nak cakap karate aq x."HAHAHAHHAHAH"zera dan afizy ketawa serentak
Kringgg
Kembar zera masuk.
Kringg
anis pula masuk.
Kringgggg.
Dan rayyan.
Mereka mula memulakan kafe rutin mereka pada hari itu.
......
.....
.......
.......
.........
..........
YOU ARE READING
Gadis cafe [H I A T U S]
Random"maaf. Aq.. Tak tahu langsung apa pasal korang" ~zera "korang, kafe ni... Akan diambil alih"~zharfiy "ada rezeki. Kita jumpa lagi"~rayyan Bermulanya cerita 7 sahabat.. Dengan rasminya pembukaan kafe itu.. Mereka semakin rapat.. Namun... Lumrah k...