three

301 52 17
                                    

[waktu rehat]

" heeyeol , aku teringin nak tahu khabar kapal terbang kertas akutu... entah-entah pak cik kebun yang dapat , matilah aku . " luah hyemi dengan rasa tak senang hati .

" takpe , aku yakin ada orang sambut punya . " balas heeyeol sambil memandang ke arah lain .

" kau tengok sape ? " tanya hyemi lalu menoleh ke arah pandangan heeyeol .

tempat felix .

" nape kau tengok felix camtu , dia ada buat something ke ? " tanya hyemi pelik .

" ermm , takdelah , HAHAHA . " heeyeol tiba-tiba ketawa seorang diri .

heeyeol p.o.v //

aku perhati perbuatan felix yang menarik perhatian aku .

sebuah kertas yang berlipat seperti kapal terbang kertas dibuka .

felix tersenyum , bukan ke tu kapal terbang kertas hyemi ?

// end hyemi p.o.v

" weyh , cikgu dah datang . "

felix cepat-cepat meletakkan kertas tersebut di bawah laci mejanya .

[waktu balik]

" blind date lagi ? " soal hyemi .

heeyeol mengangguk sambil memblusherkan(?) pipinya di cermin tandas .

" berapa kali kau nak blind date...tapi aku tengok kau bukannya ada boyfriend lagi pun . "

" eh woi , jaga sikit muluttu... budak lelaki sekolah sini je cuma bukan test aku . " heeyeol mencebik .

" kalau camtu aku balik dululah dengan jinwoo . " hyemi akhirnya beredar dan meninggalkan heeyeol seorang diri di tandas .

dalam perjalanannya ke kelas untuk mengambil beg , hyemi bertemu dengan jinwoo .

" jomlah , aku dah bawa beg kau . "

" owh , thanks jinwoo , jom . "

mereka berjalan balik untuk pulang .

[depan padang sekolah]

" pastu kan , hyemi.. "

hyemi p.o.v //

aku nampak felix tengah main bola dengan kawan dia yang lain .

boleh tahan hensem gak dia ni...

TIBA-TIBA BOLA TERSEBUT DISEPAK DAN MENUJU KE ARAH AKU DAN JINWOO .

" jinwoo , hati-hati . " aku tolak jinwoo ke tepi dengan cepat yang masih leka bercerita dekat aku masa aku tengok felix .

" h-hyemi ! " aku hanya mampu menutup mata dan reda kalau bola tu bakal kena aku .

BAP !

" korang berdua okay tak ? "

aku tak rasakan apa-apa tapi aku dengar bunyi hembusan nafas yang cepat .

" f-felix ? " mata kitorang bertemu , muka dia tiga inci dari aku .

" ah ha , sorry . nasib korang berdua tak kena apa-apa . " felix usap kepala aku dan senyum .

" bola tadi... "

" don't worry , kuat jugaklah leeknow tendang sampai siku aku lebam sikit . "

" mana ade , aku tengok dah membiru je ! " aku jerit kerisauan dan hampir menangis sebab terharu . tendangan kuat tadi kalau kena aku mesti tengkorak aku dah pecah .

tapi felix , lelaki . mental dan fizikal dia kuat .

" SORRY WEYH SORRY . SALAH AKU HUHUHU . " sekumpulan lelaki datang ke arah kami .

" korang bertiga okay tak ? " tanya lee minho , nampaknya ahli kelas aku jugak .

" okay je.. jangan risau . felix , kau kena pergi bilik rawatan tau lepasni ! " nasihat aku dekat felix . dia cedera sebab aku .

" hrm , okay . " felix menguntumkan senyuman .

aku terus hampiri jinwoo yang aku tolak ke tepi tadi .

" jom balik , jinwoo . " ajak aku .

" ergh , okay . "

sempat lagi aku melambai ke arah mereka sebelum bergerak pulang dengan jinwoo .

// end hyemi p.o.v

[√] paper airplane | leefelix Where stories live. Discover now