" eun hyemi , eun hyemi . aku ada blind date petang ni.. tak dapatlah kita balik sama-sama . " ujar heeyeol , kawan baiknya sambil menscroll instagram menerusi telephone .
" best ah tu.. ada boyfriend dah lupa kawanlah nanti.. " sindir hyemi sambil memandang ke luar tingkap . sekumpulan pelajar lelaki sekolah mereka sedang bermain bola sepak .
" mana ade.. aku takkan lupakan kau lah . " heeyeol memukul lengan hyemi . namun , hyemi masih terpaku memandang ke luar tingkap dengan muka takde perasaan .
heeyeol mengikut sekali ke mana arah pandangan hyemi .
" ada ke yang memaut hati engkau hyemi ? " tanya heeyeol , tersenyum . niatnya untuk mencarikan boyfriend buat hyemi .
" takde.. " selamba itu jawapan hyemi namun heeyeol tetap tak berputus asa .
" jujurlah dengan aku.. " rayu heeyeol .
" entah . "
" hyemi watpe nak ada boyfriend.. dia ada kawan kan.. " jinwoo datang entah dari mana terus menyampuk dan menghulurkan mereka berdua susu pishang owo .
" kau pun satu.. tak nak ke ada girlfriend jinwoo ? " tanya heeyeol . jinwoo memandang heeyeol dan menggeleng .
" tapi kan... "
" tapi ape hyemi ? " heeyeol memandang direct ke arah hyemi . begitu juga jinwoo , terkejut.
" budak tu... yang dari australia tu.. "
" maksud kau , felix ? yang baru masuk kelas kita beberapa bulan lepas ? " soal heeyeol terus memandang ke luar tingkap bersama hyemi .
hyemi sekadar mengangguk .
" nape ? ade yang attractive tak dekat dia ? "
" freckles dia.. senyuman dia.. comel . " balas hyemi .
" oooh , kau suke die ehhhh . " sakat heeyeol sambil tersengih cam kerang busuk .
" mane ade , kau ni.. aku kate dia comel je pun ! " hyemi orangnya yang keluar dari mulut itulah jugak yang dalam hati . serta-merta muka dia blush .
" okeylah hyemi.. aku nak kau buat kapal terbang kertas sekarang . " arah heeyeol .
" untuk ? "
" buat je lah . "
" hrmm , okey . " balas hyemi tanpa bantahan . kertas putih dari bawah meja hyemi diambil dan dijadikan sebuah kapal kertas terbang .
" untuk ape ni , heeyeol ? " tanya jinwoo pula .
" adelah . takyah sibuklah jinwoo . " ujar heeyeol , tersenyum .
" okey sekarang kau tulis.. would you be my boyfriend ? , tulis , tulis , tulis kat sayap kapal tu " arah heeyeol tersengih .
hyemi yang bengap english terus menulis sahaja apa yang didengarnya .
heeyeol curi tengok apa bentuknya yang ditulis hyemi then its turn like this :
" wool you bee mai boyfrein ? "
sempat lagi heeyeol dan jinwoo menahan ketawa .
" ape ? "
" n-nothing , hehe . " sengih heeyeol dan jinwoo .
" okey , okey , sekarang tengok tingkap . kita tengok sape budak kat padang bawah tu dapat kapal kertas kau.. "
" kalau takde orang dapat ? "
" ape bole buat.. takde boyfriend lah kau tahunni . "
" hrmm , :'( . baling jelah . aku tak kisah kalau ade ke tak dah . " dengan selamba hyemi menerbangkan(?) kapal terbang kertasnya .
dalam sekelip mata ia hilang .
" fuuh , buat bazir kertas je.. kalau takde orang dapat . " keluh hyemi .
" janganlah cepat putus asa.. " heeyeol mengusap kepala hyemi .
" you still have us . " kata jinwoo dan tersenyum manis .
" ape jinwoo ? kau dah tau aku bengap english.. haiih engko ni.. " hyemi mengeluh dengan kuat .
" haha.. XD "
my first ff and just a shortstory.. so make sure you guys read , vote and comment . love you guys ,
uwu
.
♪\(*^▽^*)/\(*^▽^*)/♪
YOU ARE READING
[√] paper airplane | leefelix
Fanfic" okey , kita tengok kalau ada orang sambut kapal kertas ni.. " SHORTSTORY - MALAY FANFICTION start : 090420 end : 260420 status : completed √ | segala idea datang dari otak nime sendiri..mana-mana yang dah ter'sama' tu sememangnya kita satu kebetu...