nine

222 44 3
                                    

" tengok-tengok , aku lukis corak ni untuk belon udara kita ! " hyemi berlari ke arah mereka dengan segera .

felix menghampiri hyemi dan meneliti lukisan corak yang dilukisnya . hujung bibir mula mengukir sebuah senyuman .

" okay tak ? "

" okay , okay . lawa gile macam kau . " kepala hyemi diusap lembut oleh felix .

muka hyemi bertukar merah .

" felix-ssi , tolong aku dulu kat sini ! " panggil seungmin .

" owh , okay . kejap . hyemi , kau pergi dengan leeknow , dia nak cari guru yang boleh tolong korang , okay ? " kata felix lembut .

hyemi mengangguk . felix pun pergi kepada seungmin yang memanggilnya tadi .

" hyemi , jom . " panggil leeknow . hyemi terus sahaja bergerak keluar bersama leeknow .

" kite nak minta tolong siape ? "

leeknow dan hyemi berfikir sejenak .

" aku rapat dengan cikgu kelab astronomi , kau nak aku cuba tanya tak ? " cadang hyemi .

" boleh gak , jomlah . "

hyemi p.o.v //

aku dan leeknow berlari dengan segera ke bilik kelab astronomi . mujurlah cikgu yoon masih ada kat situ .

" hyemi , minho.. buat ape kamu kat sini ? " tanya cikgu yoon .

" kitorang nak minta tolong cikgu pasal pertandingan belon udara panas hujung minggu ni , boleh cikgu tolong ? "

" atas nama sekolah ke ? "

soalantu.. aku dan leeknow menggeleng .

" okay , takpe.. ape die ? "

aku menjelaskan tiap satu perincian yang kami perlukan bantuan kepada cikgu yoon .

[beberapa minit kemudian]

" well , okay . cikgu akan jumpa kamu esok jugak ye.. "

" okay , thanks cikgu . "

setelah itu , aku dan leeknow keluar dari bilik kelab astronomi .

" senang sikit kerja kalau macamni . " ujar leeknow sambil menguap , penat jugak dia menerangkan perincian belon udara itu tadi dekat cikgu yoon .

" guys , we're back . " pintu bengkel dibuka .

suasana amatlah sunyi sepi , aku pandang semua orang senyap je...

felix pandang aku dengan muka yang tampak sedih . seseorang sedang berdiri di hadapannya .

" korang takkan dapat siapkan punya... event tu dekat hujung minggu . " katanya .

suara dia aku kenal sangat .

" jinwoo ? "

" h-hyemi , hai ! " balas jinwoo mesra .

" kenapa cakap macam tu kat felix ? " soal aku , pelik bin hairan . jinwoo aku kenal bukannya macam ni .

" aku nak cakap perkara betul je , hyemi . susah-payah korang buat , memang takde mase dah . " senyum jinwoo .

" tapi kitorang dah buat hampir separuh jalan.. " jawab aku , otak aku bercelaru kenape jinwoo macam ni . aku tau kalau ada usaha lebih sikit mesti dapat siapkan punya .

-ting!

" owh , eomma kau message aku , dia nak kau balik awal harini . " jinwoo melihat mesej yang terpapar pada skrin telefonnya dan menunjukkannya dekat aku .

" tapi.. "

" janganlah buat orang tue kau risau , jom balik . " jinwoo menarik tangan aku dengan perlahan .

kalau ikutkan aku tak nak balik . aku eye-contact dengan felix..

dia hulurkan aku senyuman yang pahit .

end hyemi p.o.v //

felix p.o.v //

whats the matter with him ?

jinwoo that i know is a soft boy according to hyemi.. why could he talk like that to me ?

" are you okay , mate ? " chan hyung mengusap belakang aku .

" i'm totally done ! "

" takpe... takyah dengar cakap die.. kita sambung buat kerja balik . " kata jeongin .

but i feel it right..

kitorang memang dah takde mase.. aku pun dah susahkan member aku...

" jomlah kita balik dulu . " aku segera mengambil beg dari kerusi dan berlari keluar .

// end felix p.o.v

" dia tinggalkan kita begitu je ? " changbin mengeluh berat .

" kite pergilah jugak , gerak cari dia cepat , jom . " ajak woojin .

masing-masing mereka berlari keluar dan mengambil beg .

-ting!

satu mesej sampai di notifications jisung .

" weyh , dia kata dia dah balik rumah dah , baik korang pun balik . " jisung membaca mesej felix .

" hurmm , okaylah . see you guys later . "

" yeah , bye everything- i mean everyone . "

" bye , mate . "

[√] paper airplane | leefelix Where stories live. Discover now