eleven

218 45 14
                                    

[waktu rehat]

felix p.o.v //

waktu rehat pun aku pergi bengkel.. takde mase nak makan semuatu..

tiba-tiba pintu bengkel dibuka .

" eun hyemi... " aku kaku nampak hyemi masuk .

" felix.. aku cari kau.. nape kau tak pergi makan sekarangni ? " hyemi mengambil gergaji dari tangan aku .

" hei , bahayalah . " aku sedikit cemas . boleh pula dia ambil gergaji dari aku begitu je .

" bahaya... kesihatan kau lagi bahaya tau tak . " katanya sambil memandang aku tepat di mata .

" owh , okay.. " tak sangka dia risaukan aku .

" kalau ye pun , nah . makan dulu . aku bawakan sandwich untuk kau sebab aku ingatkan kau tak nak pergi kafeteria . tinggal ni je tempat aku fikir nak cari kau bila kau takde kat kelas tadi . " aku mengambil tempat duduk sebelah hyemi . dia bagi aku sandwich tadi .

" aku nak minta maaf pasal jinwoo , tak sangka dia cakap macamtu kat kau dan lagi satu dia macam adik aku dah . overprotective . "

" takpe lagipun betul cakap jinwoo . mesti tak sempat siapkan punya . " aku tak boleh nafikan benda yang jinwoo cakap kata aku .

" kalau betul cakap jinwoo kenapa kau masih nak teruskan ? "

" s-sebab... " tak boleh cakap felix...kalau kau berusaha lebih kau boleh suprisekan hyemi dan buktikan jinwoo salah .

tapi buat macamni sampai tak pergi rehat , perut aku lapar . sarapan dari rumah pun aku lupa ambil .

" takpe kalau kau tak nak cakap ape sebab dia.. yang penting aku akan terus sokong kau . " hyemi senyum dekat aku .

" owh , thanks hyemi . " comel je diani...

-ting tong tang tong-

" jomlah masuk kelas . " ajak hyemi .

dengan segera aku habiskan separuh sandwich tadi dalam mulut dan membuka botol mineral .

" wei , comot . " sehelai tisu mendarat di bibir aku dan dilap perlahan .

tisu tersebut di buang dekat tong sampah berdekatan .

" jomlah felix . " muka hyemi blush begitu jugak aku .

" o-okay . "

[tamat waktu sekolah]

habis kelas aku terus pergi ke bengkel...

tapi yang tak disangka , bengkel tersebut bertukar 100% menjadi keadaan yang teruk .

" a-apa dah jadi kat sini ? "

rangka belon udara yang sudah dipatahkan tu aku ambil .

sape sanggup buat usaha aku macamni ?

50% lagi bendani akan siap... sekarang 0.01% pun tak...

aku kecewa sangat...kenape orangtu sanggup buat aku macamni ?

" heyyo felix.. "

" WHAT THE HEC*?!?! " carut dan menjerit mereka memandang seluruh keadaan bengkel .

" sape sanggup buat kerja kita macamni ? " jerit hyunjin penuh dramatik .

aku duduk melutut dan cuba menahan tangisan .

" kalau aku tau sape buat , ish- aku gigit telinga dia!!! " marah seungmin .

chan hyung dan woojin hyung cuba untuk comfortkan aku .

" weyh , kau okay tak? kau macam tak bernyawa dah . "

" entahlah aku... " otak aku mati dan hati aku kecewa tengok hasil tangan aku dan member rosak dimusnahkan .

" korang rasa sape dalang bendeni ? " soal jeongin .

" leeknow ? "

" ih , bodolah . dia tak datang pun sekolah . " changbin mengetuk kepala jisung .

" aku.. terfikir kalau kawan si hyemitu yang buat... yang tetibe datang bengkel pastu cakap kite takkan siap punya.. "

" maksud kau jinwoo ke , in ? " seungmin menanya untuk kepastian .

jinwoo ? kenapa kalau dia.. sampai ke sini nak rosakkan hasil aku ?



[√] paper airplane | leefelix Where stories live. Discover now