six

263 44 6
                                    

[dalam perjalanan balik]

" hei , nak aiskrim tak ? " tanya hyemi .

" owh , nak . " jawab felix . hyemi menarik tangan felix dan pergi ke kedai aiskrim berdekatan .

" nak perisa ape ? "

" strawberry ? "

" okay . "

[beberapa minit kemudian]

" thanks , nah felix . " hyemi menghulurkan aiskrim strawberry kepada felix .

mereka sambung berjalan sambil berborak kosong .

" by the way , aku nak tanya..kau main bola sepak kat padang dengan sape ? " tanya hyemi .

felix baru masuk sekolah mereka sebulan lepas . bukan senang untuk foreigner ni cari kawan .

" aku kenal dengan minho , dia ajak aku main dulu . "

" owh.. "

" kau , heeyeol dengan jinwoo dah lama ke kawan ? " tanya felix pula .

" dah lama . sejak kecil lagi . "

" owh , hey.. ada aiskrimlah dekat pipi kau . " tegur felix .

hyemi bertukar gelabah dan cuba untuk mencari tisu di poketnya .

" stay still , biar aku tolong . " felix menghentikan tangan hyemi dari mencari takut aiskrim sebelah tangan yang dipegangnya jatuh . fuh- rezeki tu .

tisu diambil dari kot felix .

hyemi p.o.v //

" tunggu , aku boleh lap sendiri . " muka aku blush dengan laju .

" no , i'll help you . " felix lap pipi aku dengan lembut . aku pandang mata dia dan tak berganjak sebab kaku .

" comellah kau ni . dah , " dia buang tisu tersebut dekat tong sampah berhampiran.

felix menguntumkan sebuah senyuman dekat aku .

muka aku merah sangat dah ni .

" hyemi!! kenapa lama sangat balik ? " satu suara mengejutkan aku . jinwoo yang datang entah dari mana terus menggoncang bahu aku .

" aku... buat kerja kumpulan dengan felix . tak sedar pula hari pun hampir gelap . "

" eomma awak dah risau , jadi aku tolong cari . aku mesej heeyeol dia cakap kau stay sekolah dengan felix . "

" thats right.. kenape ? " felix menyelit dan memandang jinwoo .

" urm , its nothing . i'm gonna go home with hyemi and bye . " kata jinwoo lalu menarik tangan aku . sempat lagi aku melambai dekat felix .

" hey , jinwoo . nape laju sangat jalan ? " tegur aku sambil menarik hoodienya .

" takde..aku cuma risau . " balas jinwoo ringkas .

" nape kau balas aku acuh tak acuh ni . ni bukan jinwoo yang aku kenal . " aku siku pinggang dia .

" takde apelah , aku cemburu je , EH..! " muka jinwo bertukar blush .

" nak cemburu ape ? dengan felix ? kitorang teammate jelah . jinwoo , kite dah lama kawan , kau macam adik lelaki aku dah . " aku usap kepala jinwoo .

" apa maksud kau adik lelaki ? "

" adik lelaki kegemaran aku , dah . jom balik . kesian kau susah payah cari aku . " ajak aku .

// end hyemi p.o.v

jinwoo p.o.v //

adik lelaki ?

maknanya aku cuma adik lelaki di depan mata dia .

dah lama aku pendam perasaanni...cuma aku tak berani luah .

pap-

" heii , topi aku!! "

" kau nampak moody . kalau nak topi kau balik , kejarlah aku . " jerit hyemi dan sudah berlari jauh di hadapan .

cumanya aku tak boleh marah dia.. hyemi selalu ada bila aku sedih , tapi dia tak tau aku sedih sebab dia .

dia selalu buat aku tersenyum..

// end jinwoo p.o.v

[√] paper airplane | leefelix Where stories live. Discover now