seven

273 48 17
                                    

[esoknya]

" okay , we'll start with felix and hyemi's group . "

hyemi dan felix bangun berdiri ke depan dan membentang .

jinwoo p.o.v //

ergh , i hate that .

jari-jemari aku berketuk dekat meja dan menjeling felix sehingga habis pembentangan mereka berdua .

perkara ini berarutan sehingga tiba waktu rehat .

kerja aku jeling felix je...

[waktu rehat]

aku singgah kat drink machine dan membeli sekotak susu coklat untuk hyemi . sekotak susu pishang untuk aku .

sebaik sahaja aku turun tangga , aku terserempak dengan felix yang baru sahaja menaiki tangga dari tingkat satu . dia bawa dua susu kopi , dari kafeteria .

jangan cakap satu tu dia nak bagi hyemi..!

mata kitorang bertembung .

" hey , jinwoo . " tegur felix dahulu , dia  senyum .

aku balas balik dengan senyuman .

" sekotak tu untuk heeyeol ke ? " tanya felix . terkejut beruk aku dibuatnya .

" hyemi bagitau dia suka susu kopi , jadi aku belikan dia . well , you know . you gotta try to do the best for your crush . " senyum felix lalu meninggalkan aku . aku terpaku di situ .

aku tau gak hyemi suka susu kopi tapi takde kat drink machine tu masalahnya . senang-senang dia cakap aku bagi untuk heeyeol .

he said ' do the best for your crush ' ? hyemi crush felix ke ?

haish , daripada biar fikiran mengganggu , better aku balik kelas cepat .

" hyemi... "

" owh , thanks felix . " ucap hyemi lalu mengambil sekotak susu itu dari tangan felix .

tak kisahlah , bagi je dia .

" oi , hyemi.. nah . " aku letak susu coklat tu atas meja hyemi dan duduk kat tempat aku tanpa memandang mereka .

" uwah , thanks too jinwoo . " ucap dia , aku sekadar mengangguk .

" hei , nape ni ? " tegur hyemi . aku saja buat tak peduli .

" aku ingatkan kau nak bagi heeyeol.. " ujar felix lalu memandang aku .

" takdelah.. aku haus . minum-minum . nanti tak sejuk dah . " aku buka susu kotak pisang dan minum .

mereka pandang aku pelik .

" apsal ? "

" takde pape... adikku sayang . " hyemi usap kepala aku .

aku buat endah tak endah , tapi actually aku suka dan blush .

// end jinwoo p.o.v

[waktu pulang]

felix p.o.v //

sebuah rencana aku tenung dan berfikir .

aku nak participate dalam eventni dan buat belon udara panas sendiri .

" oi , felix . what you do , bro ? " tegur chan-hyung .

" nothing.. i'm just thinkin'.. "

" kertas apeni ? pertandingan belon udara panas ? kau nak participate ? " soal chan hyung .

" aku nak tapi aku tak reti sangat.. " keluh aku .

" dont worry you have your friends . hyung boleh tolong . changbin hyung boleh tolong , semua boleh kalau kita kerjasama . " chan hyung memberikan aku semangat .

" i want to bring her and enjoy the sky view together . "

" who's her ? you mean hyemi ? " balas chan hyung dan tersengih . aku tersenyum sendiri .

nasiblah aku jumpa chan hyung yang senationality dengan aku .

" hyemi.. budak kapal terbang kertas tu ke ? " hyunjin datang mengejut dan duduk di sebelah aku .

aku angguk .

actually aku nampak dia terbangkan kapal terbang kertas dia.. aku nak tahu apa tujuan dia dan aku berusaha tunggu kapal terbang kertas dia jatuh ke tanah . bolelah aku ambil .

tak semena-mena tersangkut kat pokok .

flashback-

" how i suppose to get that ? "

" whats the matter , lixie ? " chan hyung datang ke arah aku .

" kapal tu aku nak ambil , its from her . aku nampak dia terbangkan paper airplane tu . " aku panjat pokok tersebut dan capai kapal tu dekat dahan paling tinggi .

akhirnya turun dengan selamat .

aku buka kapal tu dan ia bertulis.. would you be my boyfriend ? agaknya itu maksud dia walaupun ejaan dia salah .

comel... i would , hyemi..

" owh , love letter . "

" taklah , it just a random letter . " senyum aku .

there she is , my first crush .

// end felix p.o.v

[√] paper airplane | leefelix Where stories live. Discover now