eight

246 46 4
                                    

felix p.o.v //

[tamat waktu sekolah]

" hyung rasa kita boleh siapkan belon udara panasni dalam masa 5 hari ? " tanya aku .

" hyung rasa boleh kot kalau sembilan orang buat . tiap malam kita kene readylah . " balas chan hyung .

sembilan orang kitorang berkumpul di bengkel kawasan sekolah . kitorang minta kebenaran cikgu untuk buat kat sini , senang nak berkumpul .

aku mengeluh berat , rasa nak tak jadi je buat .

" hey , mate . don't worry..we got you bro . " chan hyung cuba menenangkan aku dan mengusap belakang aku .

" anything for you felix . " senyum changbin dan begitu jugak yang lain .

" oi , felix ? "

seseorang memanggil nama aku dari muka pintu .

" h-hyemi ? " aku hairan .

" sini pun kau... aku tanya orang kau pergi mana . kau buat apa kat sini dengan member kau ? " hyemi memandang kami semua .

" kitorang bincang nak participate dalam pertandingan tu nak buat belon udara panas . " jawab aku .

" uwu , hebatnya . kalau kau tak kisah aku pun nak tolong gak . " kata hyemi , dia senyum dekat aku .

" owh , boleh je . " muka aku blush , tapi sayanglah tak jadi suprise .

" by the way hyemi , nape kau cari felix ? " tanya hyunjin .

" kelas dah habis , aku cuma malas nak balik rumah awal . jadi aku cari teman . " ujar hyemi lalu meletakkan begnya di meja bengkel .

" jinwoo tak risaukan kau ke nanti ? "

" aku dah gitau jinwoo awal yang aku balik lewat dengan kau . " balas hyemi acuh tak acuh .

aku tak rasa macamtu.. bila-bila masa je  jinwoo boleh datang ambil kau sebab cemburu dengan aku .:'))

" hyemi..? " seseorang lagi datang .

aku dah agak itu jinwoo .

" hai jinwoo . " sapa leeknow , melambai ke arahnya .

" korang semua buat apa kat sini ? " tanya jinwoo .

" ada projek , belon udara panas . " jawab aku , gemuruh pula rasa menjawab dengan dia ni .

" untuk pesta belon tu ke ? "

angguk aku .

" hyemi , kau- "

" tahunni aku diajak pergi dengan felix tapi kite boleh je pergi bersama . " ujar hyemi kepada jinwoo .

muka jinwoo tampak penuh kecewa . aku rasa bersalah siked dan kecewa gak hyemi nak bawa jinwoo sekali .

" dah lah drama korang bertiga ni , better kite bincang sekarang plan idea nak buat macam mana . pastu kita buat rangka baru tu kita balik , okay ? " cadang jisung cuba untuk menghentikan drama segi tiga mereka .

" okay , boleh aku sertai tak ? " tanya hyemi .

" aku pun nak . " kata jinwoo dengan muka ketat memandang aku .

aku pun angguk je dengan dedua ni.

akhirnya kitorang start berbincang dan membuat rangka sehingga malam hari .

" dah lewat sangatni . jomlah berhenti pastu balik . " kata seungmin .

" haahlah , tinggalkan jelah dulu . " kata jeongin .

aku pandang hyemi dan berkata , " aku teman kau balik hyemi.. kau nampak dah mengantuk . "

hyemi menguap . " haah , jomlah . "

" felix , kau baliklah biar aku teman dia , rumah kau jauh kan . " ujar jinwoo .

" eh- o-okay.. " aku terpaksa akur je dengan si jinwoo ni .

" babye felix . " hyemi mengusap kepala aku sebelum bergerak pergi dengan jinwoo .

" hey , felix . jomlah . " ajak woojin hyung .

aku pun pergi ke arah woojin hyung lepas mengunci pintu bengkel sekolah .

// end felix p.o.v

okay , thank you guys yang setia membace , vote dan comment ff mengarut dan noob ni , i really appreciate anything you do (。・ω・。)ノ♡

[√] paper airplane | leefelix Where stories live. Discover now