fourteen

210 46 6
                                    

[the next day]

" wahhh , aku selalu pergi pesta ni dengan heeyeol dan jinwoo tiap tahun . "

" i guess so . hei , nak beli something tak dulu ? " tanya felix .

" boleh gak , jomlah . "

sedang mereka membeli , felix terlanggar dengan seseorang .

" owps , im sorry... f-felix!! " felix terkejut seseorang menyebut namanya .

" k-korang pun ada kat sini ? "

" s-sorrylah kitorang bukan nak kacau date korang . kitorang pun nak tengok gak . " kata hyunjin .

" oh ya , felix . hyemi dah bagitau kan pasal belon udara tu ? pasal jinwoo ? " tanya chan .

" ada.. aku rasa bersalah gak senanya . " felix menggosok belakang tengkuknya yang tidak gatal itu . serba salah rasanya .

" kitorang pun... " semua orang memandang hyemi .

" issokay , jinwoo yang aku kenal memang seorang yang soft boy , dia dah bagitau aku yang dia maafkan korang sume . " ujar hyemi . mereka menghembuskan nafas lega .

" okay , go grab something together . we won't interupt you , guys . enjoy the view! " kata chan lalu membawa member yang lain pergi .

" well , its a little bit awkward right ? "

" urmm , no... i like it . " hyemi senyum .

" i thought your english was bad..? how did you.. " felix pelik . hyemi yang dia kenal tu teruk betul dalam english .

" how dare you... aku study okay..sebab aku..nak selalu cakap dengan kau . "suara hyemi semakin perlahan dan felix tersenyum mendengar .

" aku tak dengarlah , cakap kuat lagi.. " felix menyakat hyemi dan ketawa kecil .

" aku tau kau dengar.. aku tak nak ulang dah . " hyemi pout .

" okay , here's your crepe dear . " sedang mereka menunggu akhirnya pesanan crepe mereka siap . chocolate crepe diberikan kepada hyemi oleh felix .

" well , thanks . "

hyemi dan felix menuju ke kerusi taman yang kosong .

" bila lagi boleh naik belon udara ni ? " keluh hyemi . cepat-cepat dia habiskan crepe coklatnya .

felix p.o.v //

aku pandang hyemi dan senyum . sementara menunggu giliran nak naik belon udara bolelah kitorang duk bercerite jap .

" hyemi kau ingat lagi tak masa kau terbangkan kapal terbang kertas ? "

" ermm , ingat...nape ? kau nampak ke ?! "

" haah , aku yang decide nak ambil kapal terbang tu... first time , aku datang sini..kau orang pertama tegur aku . masa kapal terbang aku jatuh dekat kau , timetu kau tengah tengok jinwoo main bola . lepastu kau bagi kapal terbang aku balik dan sapa aku dahulu . "

" urmm , aku still ingat... kenape kau decide nak ambil kapal terbang kertas aku ? " tanya hyemi kembali .

" sebab aku rasa penting , aku nak dekat dengan kau . lagipun mesej dalam kapal terbang tu lucu gila . " aku ketawa kecil .

" sampai hati kau ketawakan aku... " hyemi mengomel . masatu dia masih noob dalam english .

" you write there.. ' would you be my boyfriend , right ? ' "

" yup . "

" try repeat it again . "

" would you be my boyfriend ? "

" of course... im your boyfriend right now . " jawab aku..

muka hyemi merah seperti strawberi.. aku pun blush dan tersenyum . rasa cringe pulak...tapi perasaan aku dan dia dah berbalas .

i got her ♡

// end felix p.o.v



[√] paper airplane | leefelix Where stories live. Discover now