thirteen

203 48 3
                                    

felix p.o.v //

lagi esok pesta belon udara panas...

aku nak pergi dengan hyemi , tapi sebab kecewa kelmarin masih tak dapat lagi nak hilangkan rasa kecewa dan marah kat jinwoo .

member aku nak ajak aku keluar jalan , tapi aku refuse .

diorang kata ada something nak cakap .

gosh , tunggu esok jelah .

" felix!!!! "

eomma memanggil . " nae eomma ? "

aku bangun dan pergi ke tempatnya .

" eomma... " aku menggosok mata aku dan terkejut melihat seseorang tengah duduk kat sofa ruang tamu .

" h-hyemi . " aku segera duduk .

" dia kata kamu kawan dia dan dia nak bawa kamu jalan . " kata eomma .

" but.. "

" dahlah , better you go take a walk with her . takdelah nak jadi tunggul kat rumah . " sindir eomma . aku pun terpaksa akur dan membawa hyemi keluar .

" sorry felix... aku datang tak tanya kau dulu . " pinta hyemi .

" its okay , but how did you know where do i live ? "

" i ask your friends . "

" owh... "

" tapi apa yang bawa kau ke rumah aku ni ? "

" aku nak cakap dengan kau something . nak tak singgah kafe baru dekat bandar ? " ajak hyemi .

" boleh gak , jomlah . "

well , is this a date..urmm , i dont know . 🙂👉👈

// end felix p.o.v

hyemi p.o.v //

[rosiez cafe]

selesai mengorder akhirnya aku nak jelaskan everything yang dah berlaku .

" aku nak jelaskan dekat kau pasal semalam . "

" owh , okay.. keep going . "

" semuatu bukan jinwoo yang buat tapi jinwoo yang dah cuba selamatkan . "

" what do you mean ? "

" dia cerita kat aku... masa lepas kita rehat dari bengkel tu...jinwoo datang menjenguk dan tengok hasil kita . aku tau dia sendiri cakap dia maksudkan yang kita takkan ada cukup masa tapi dia takde niat nak rosakkan belon udaratu . "

" then..? "

" ada seekor kucing liar tiba-tiba ada kat dalam bengkel sekali.. "

flashback to jinwoo-

" hei , kucing . ape kau buat kat kain rentang tu haa?! " teriak jinwoo .

dia cuba nak halau kucing tersebut tapi malang tak berbau kucing tu terjatuh dan menghempap rangka belon udara hingga patah .

" owh , shit . you gotta be kidding me , come back kitty!! " jinwoo cuba lagi menghampiri tapi dia dicakar dekat lengan .

disebabkan struktur rangka yang belum sangat kuat...semuanya terpatah dan tak dapat diselamatkan .

" matilah aku... " jinwoo cuba untuk fix kembali tapi semua tu dah tak berhasil dah .

kain rentang belon koyak teruk dicakar oleh kucing liar tu .

rangka pun terpatah . jinwoo dapati tingkap terbuka waktutu..

" mesti dia datang dari arahni.. " fikir jinwoo .

end jinwoo flashback-

" jadi ni semua sebab kucing ? " tanya felix terkejut .

aku mengangguk .

" tolonglah maafkan dia , dia tak bersalah . aku tahu dia kawan yang baik . kitorang memang kenal lama dah . " pinta aku , tertunduk dekat felix .

" issokay , hyemi . tapi aku nak kau tebus satu sebagai tanda maaf . "

" ape ? "

" jom pergi pesta belon udara esok sama-sama . " felix menguntumkan senyuman .

" itu dah tentulah . " balas aku dengan senyuman . akhirnya minuman kitorang sampai .

aku dan felix berborak kosong untuk mengisi masa yang ada .

// end hyemi p.o.v

jinwoo p.o.v //

theres no change for me to make you fall in love with me .

then , you deserve it . as long as you happy to be with felix .

aku memerhati mereka berdua dari jauh . okay , say goodbye to my first crush and first love .

akhirnya aku tinggalkan kafe tu dulu sebelum diorang . you can move on jinwoo!

// end jinwoo p.o.v

i know its really mengarut right ? btw thanks for reading this noob ff and i appreciate for your vote and a comment ♡ LOVE YAA :D

[√] paper airplane | leefelix Where stories live. Discover now