four

285 52 7
                                    

" kenapa kau tak cakap ada bola ditendang hampir kena kita ? " tanya jinwoo kepada hyemi .

" takdelah , aku tak nak ganggu kau bercerita kat aku . "

" kalau felix takde masatu dan kau kene ? apa jadi ? "

" at least kau selamat . "

" woi , kau tu pompuan . patutnya kau kena jaga diri . biarlah aku tolong kau tadi . " jinwoo menggoncang bahu hyemi .

" jangan risaulah jinwoo.. aku okay . aku tak perlu dilindungi pun . " senyum hyemi .

namun perasaan jinwoo menyimpan seribu kerisauan di dalam hati .

dia tak boleh terima kalau orang yang dia suka tercedera .

" okaylah , thanks selamatkan aku hyemi . " jinwoo menarik hyemi dalam dakapan . dalam hati jinwoo , dia berjanji supaya takde lagi situasi sama berulang , kiranya ini tanda terima kasih yang teramat jinwoo dekat hyemi .

" oh hey , okay . tak perlulah peluk . "hyemi menolak dakapan jinwoo dan menepuk bahunya .

" okaylah , jumpa nanti eh jinwoo . bye-bye ! " sampai di satu simpang mereka berpisah dan balik ke rumah masing-masing .

perasaan jinwoo kosong , belum terbuka lagi hati hyemi untuk dia...

[esoknya , aktiviti kelab]

" jom heeyeol , kelab astronomi dah tunggu kita . " hyemi menarik lengan heeyeol untuk bergerak pergi .

" okay . "

" bye , jinwoo . "

" owh , bye . "

[kelab astronomi]

" maaf cikgu , kitorang lambat . "

" takpe , pegi ambil tempat duduk cepat . "

hyemi dan heeyeol segera mengambil tempat duduk yang kosong . tempattu kat paling belakang .

hyemi p.o.v //

akhirnya sempat gak sampai dalam kelabni .

" okay , kelab . harini kita akan bincangkan tentang fakta astronomi dunia . seorang satu ambil kertasni , buat kesimpulan dan bentangkan pada kelas kat depanni nanti . " arah cikgu song sambil menghulurkan kertas tersebut kepada semua orang .

" buat kumpulan cuma tiga orang je ye . "

" jom ajak felix . " kata heeyeol .

" huh? ada felix ke dalam kelab ni ? " soal aku hairan .

" tu dia , tengah main kapal terbang kertastu . lagipun dia kan budak baru , dia tak biasa lagi kot ngan ahli pelajar lain . kita ni je classmate dia . " heeyeol menyiku lengan aku .

aku buat roll eyes , kalau bukan sebab kumpulan takdenye aku nak felix . dah lah masih awkward .

" felix-ssi , kau nak join kumpulan kitorang tak ? " tanya aku dari jauh . dia duduk kat depan sekali . nasib ah dia dengar .

dia hulurkan sebuah senyuman dan menerbangkan kapal terbang kertas dia tu .

ada mesej ke ? aku sambut dan membuka lipatan kapal kertas itu .

" apa dia cakap ? " tanya heeyeol beria .

" dia tulis , i wood like two . dia suka kayu ? "

" bukanlah lembap , dia cakap dia okay je join group kite . " heeyeol mengetuk kepala aku . sakitlah siot .

" lain kali belajar english . "

" yelah . "

dengan segera felix menarik kerusi dan duduk di hadapan aku .

" owh , we're a teammate again , hyemi . " senyum , felix .

" team- owh yeah . " respon aku sedikit lambat sebab cuba untuk menangkap setiap bait kata-kata english felix .

susah ah cenggini , bangang betul aku .

// end hyemi p.o.v

[√] paper airplane | leefelix Where stories live. Discover now