twelve

212 45 6
                                    

" pengkhianat.. bukan ke dia nak tolong kite ? "

" kesian felix.. "

" bukan felix je.. ini pun usaha kite , kalau nak gaduh ngan dia pegilah koyak buku die ke.. ni rosakkan belon udara panas kitorang . " jisung membebel .

" wei , kau buat felix tambah marah jelah . " seungmin menjeling jisung .

" entah dia ni , suruh leeknow cium kang!! " marah hyunjin pula .

jisung tertunduk rasa bersalah dimarahi member .

" lagipun.. idea belon udara ni felix yang fikirkan , kau balik lewat semalam kan... jam 2 pagi ? " chan hyung memandang aku . macam mana dia tau ?

aku angguk perlahan . " macam mana hyung tahu ? "

" leeknow bagitau.. listen here mate , kau tak pernah susahkan kitorang.. kitorang akan bantu selagi mampu . takkanlah nak biar kau buat seorang ? " nasihat chan hyung . dia bantu aku bangun .

" tapi kenape jinwoo buat macamni ? "

" kita tak boleh main tuduh sesuka hati je... jumpa die dan bincang bebaik . takmo gaduh sana sini eyh . " pesan chan hyung .

aku still tak boleh terima dan hanya kerana dia jeles pasal aku dengan hyemi , dia buat macamni ?

ergh , pening kepala aku .

" korang kat sini.. "

susuk tubuh yang sangat aku kenal berdiri di muka pintu .

h-hyemi...

" i have something to say.. "

" just come in , hyemi . " ajak chan hyung .

i'm not ready to meet her .

" takpelah... aku balik dulu . "

aku pintas hyemi dan yang lain lalu keluar dari bengkel dengan segera .

" FELIX!! "

and on my way , i found someone i never wanna see anymore .

" pengkhianat . " kata aku sebaik sahaja aku lalu dekat dia .

dia kata nak tolong tapi dia sendiri sabotaj .

// end felix p.o.v

jinwoo p.o.v //

" pengkhianat . "

what.. aku toleh belakang dan nampak felix lalu dan membelakangi aku .

kau kata aku pengkhianat ?

kau tak tau pun ape yang terjadi sebenarnya .

" jinwoo... kau nampak felix tak ? "

" tak , kenape ? " tipu aku .

" tadi dia sedih... "

" aku tau dia sedih mari ikut aku pergi bengkel balik dan aku akan jelaskan kenapa dia panggil aku pengkhianat . " aku menarik tangan hyemi ke bengkel .

mesti felix pun dari situ dan membernya masih di situ . sebaik sahaja aku masuk , mereka menjeling aku .

" jinwoo... kitorang baru nak soal-siasat kau.. "

" oh , yea ? "

-----

setelah itu , aku balik dengan hyemi... dan aku terfikir untuk confess..

" kita kawan dari kecil lagi hyemi , sudi tak jadi girlfriend aku ? "

aku pandang anak mata hyemi dalam dan menunggu jawapan dari dia . muka hyemi blush dan dia tertunduk .

" m-mian jinwoo but i already have the one i loved . "

" who ? and who taught you english ? " setahu aku hyemi bukannya pandai sangat english .

" the one i love ? "

" you mean felix ? " dah tu aku kene rejectlah ni ?

hyemi angguk .

" well , you know ? i'm done with you . " hati yang aku simpan selama ni dekat dia...dia tak pernah pun sentuh .

" j-jinwoo , tunggu . aku minta maaf sebab reject kau tapi aku harap kau dapat cari orang yang lagi terbaik . " kata hyemi sambil menggenggam tangan aku .

" we can still be friends dan aku tak nak tinggalkan kau... sebab kau pun masih lagi sebahagian dari hidup aku , sama macam heeyeol . " sambungnya .

" well yeah , i know that . now leave me , okay . " aku lepaskan tangan hyemi dan pergi .

but yet I CANT HATE HER... she just like my mom , sister , bestfriends and else .

but not a lover..

// end jinwoo p.o.v

[√] paper airplane | leefelix Where stories live. Discover now