Zam pov..
Petang yang membosankan aku tengok movie yang baru aku download semalam Kat pusat pelajar sambil makan samyang..hahahaha... Aku dapat panggilan daripada abang aku...
Angah calling.....
Aku: hello nak apa
Abg mi: amboi cantik Bahasa..
Aku: maafkan adinda mu wahai kekanda.. apakah gerangan kekanda membuat panggilan ini wahai kekandaku yang sengai....
Abgmi: haahaha... Bodo punya adik.. hang free Dak esk.. angah nak mintak tolong sikit..
Aku: dah agak Dak kalau angah tipon adik mesti Ada sebab.. tunggu report ibu laa angah selalu buli...
Abgmi: dasar anak manja... Angah bukan suruh hang tolong saja... Angah upah la hang... Senoi jugak adik aku Sorang ni...
Aku: yang upah tu adik suka.. yang part buat keja tu adik Tak suka... Herhhh... Tolong apa....
Abgmi: ok malam esk Mai office angah tolong semak kertas soalan test bdk2 angah sat... Bole Dak pliss...
Aku: ermmm... Kalau orang cakap Tak mau Pon angah paksakan... Ermm ok..
Abgmi: hehehehe.. ni angah Sayang adik angah yang comey Lagi cute ni...nanti angah suruh abg apiz bagi extra krdit Kat adik angah ni ok.....
Aku: haahhh Tak payah.. orang x suka buat keja kotoq... Ermmm ok esk orang p office angah pukoi 8.30.. make sure Ada mcd Kalau Tak orang merajuk...
Abgmi: haa yg tu bereh bisa diatur....
Aku:ermm ok...
...........................
...........................
...........................Dalam perjalanan ke office abang aku rasa sunyi Dan sedih Pon ada.. yala dulu g mana2 semua dengan wan sekarang ni aku gerak solo... Ermm apa la nasib aku... Sunyi....
Sampai ja office abang aku aku terus masuk Dan aku tngok abg aku dengan abg apiz tengah bergelak sakan..
Aku: assalamualaikum wahai penghuni office ini...hahahahaha..
Abgmi: bengong laa mulut dia ni... Tak Dak insurance... Penampaq mau... Kedo meng(Bahasa Siam nak Tau Google k)...
Aku: abg apiz cam na bole suka dekat orang tua ni... Dia mencarut tdi..hahah.
Abg apiz: hahahaha.. dah jangan gaduh laa nnti abg apiz kasi belaga kepala Bru Tau...
Abgmi: okok syg..hahahah
Dalam rancak kami ketawan tiba-tiba pintu office abg aku diketuk..aku terus buka pintu.. alangkah tergejutnyaa wan datang.. dah kenapa dia datang..
Abgmi: haa wan masuk
Wan: baik Dr.
Abgmi: zam wan hampa semak Jap kertas soalan ni saya dengan en Hafiz g belikan budak ni mcd Jap... Jap lagi kiaorang sampai...
Aku: ermm DR NAZMI(saja aku tekanan sikit nama angah).. apa kata saya pegi dengan en Hafiz.. Dr semak la keja ni dengan wan.. Kan ni keja Dr...
Abgmi: nope.. I have date... And Tak payah nak Dr nazmi sangat laa.. k angah p dlu.. korang buat keja elok2...
Wan: baik Dr.. terima kasih..
Aku dengan Tak puas hati.. siap hang angah... Buat aku malu Kan...Tak pa takpa nnti tnggu balasan....
Dah 30 minit kami buat kerja tanpa sebarang perbualan langsung hanya bunyi aircond Dan keypad leptop sahaja..
Wan: zam sebenarnya aku nak mintak maaf.. aku banyak buat salah dengan kau.. aku Tak Tau yang Dr nazmi tu abang kau.. aku langsung Tak prasan.. yala Dr nazmi tu hensem kau pull Muka cute Tak sama.. Mana laa aku nak tahu..
Aku:ermmm......
Wan:zam tolong la cakap dengan aku. Aku Tak sanggup nak teruskan keadaan macam ni..
Aku: wan ermm aku betul2 Tak tahu nak cakap apa... Sumpah aku terasa dengan hang.. mula2 hang kata kalau hang gay hang langsung takdak taste Kat aku.. yaa aku sedaq aku ni gay Dan Tak layak Pon dengan hang.. kedua hang tuduh aku jantan murah.. away hang igat aku Tak Dak maruah kaa.. ka Maruah aku ni Kat kaki hang.. aku betoi2 kecewa dengan hang... Air Mata aku dah Tak bole berhenti...
Wan: zam aku betol2 nak mintak maaf. Apa yang aku cakap haritu Tak betul.. aku mengaku aku suka hang.. aku cintakan hang.. aku Tak bole simpan lagi perasaan aku dekat hang.. aku betul2 jeles bila tengok hang dengan Dr nazmi sebab tu aku salah paham...
Aku tergamam apa yang wan kata tadi...dalam Masa yang sama aku gembira and dalam Masa yang sama aku Tak bole maafkan apa yang wan buat...
Wan: Zam aku Tau aku banyak salah dengan kau.. bole Tak kau bagi peluang Kat aku tebus semula salah aku sudi Tak kau jadi pelengkap hidup aku... Sambil tunjukan sebentuk cincin yang tertulis w&z.
Sumpah aku terharu aku Tak tahu secara spontaneous aku menganguk tanda setuju Dan mmebenarkan dia sarunh cincin tersebut Kat jari aku... Dia mengeluarkan lagi sebentuk cincin Dan menyuruh aku until menyarungkan ke jari dia..
Wan:thanks zam sebab sudi terima aku yang serba kekurangan.. aku janji akan perbetulkan salah aku Dan aku Akan tebus semua salah aku pada kau...
Aku hanya mampu tersenyum ja...
Thank wan...Bahagia merupakan permulaan kisah percintaan kami...
Bersambung
*Thanks sebab sudi luangkan Masa*
YOU ARE READING
heroku budak sukan
Romanceseorang remaja yang terlanjur sukakan seorang budak sukan.. this my first story.. kalau salah tlong tunjukan ☺️