part 19

2.5K 67 1
                                    

Zam pov

Hari2 aku macam biasa dah masuk sebulan day until semester ni... Banyak benda aku kena lalui seorang diri Kat ni.. tipu la kalau aku kata aku bole lupakan wan macam tu jaa.... Bila nak lupakan mesti muncul depan Mata....

Malam tu aku terpaksa menghadiri meeting yang dianjurkan oleh pihak unviersiti.. biasa laa orang kuat fakultikan...hahaha....

Skip

Pegawai uni: assalamualaikum semua malam ni saya harap setiap fakulti dapat menghantar wakil..

Wan: maaf saya lambat...

Pengawai uni: Tak pa.. Kita Pon Bru nak start ni... Sila duduk Kat mana2 kosong yaa...

Wan: terima kasih en..

Adoi wan terus ambik tempat duduk di tepi aku...

Pengawai uni: ok.. saya Alan serahkan majlis Kita malam ni dekat ydp mpp ok...

Ydp mpp: ok assalamualaikum smua.. meeting mlm ni diadakan atas sebab pihak universiti ingin mengadakan acara sukan Peringkat u. Dimana setiap fakulti wajib menghantar penyertaan..

Sewaktu ydp mpp membebel...

Aku pandang wan.. ya aku rindu dia.. rasa nak pelok dia.. tapi apa yang dia buat betul sakit buat aku... Aku Tak bole terima...

Wan: cukup2 la pandang saya... Sambil senyum.

Zam: hang Tak payah perasaan laa... Buat pa aku nak tengok hang.... (Jawap dengan ego)

Wan: yala tu...

Ydp mpp: ok berikut Ada beberapa sukan yg dianjurkan, jadi setiap satu acara Ada diuruskan oleh Dua persatuan....

Setelah diumumkan aku kena uruskan acara olahraga. Dan aku terpaksa berkerja dengan persatuan sains sukan.. and yaa aku kena bekerja dengan wan... Sumpah annoying Gila Muka dia....

Setiap minggu aku kena hadap muka wan... 😭😭...

Skip...

Sewaktu aku berjalan kluar dri pusat pelajar.. aku rasa cam Ada orang ikot aku.. aku bt Tak Tau jaa.... aku sedia ja.. silap orang laa kalau nak bt apa2 dekat aku....

Aku smpai smpai kereta aku... Bru nak buka pintu tiba2 aku dipelok dari belakang.. aku tergejut terus terkeluar skill aku... Mudah dia tumpas...

Aku menghampiri orang alangkah aku tergejut wan rupanyaa...

Zam: hang buat apa ni.. adoi...

Wan:wan nak usik jaa... Adoi sakit...

Zam: haa padan muka hang Cari pasai dengan aku lagi... Tu Bru kena kes pelok... Aku Tak balas apa yang buat Kat aku ni Pon Kira besaq rahmat..

Wan: dah la zam ungkit... Wan menyesal... Wan mintak maaf...

Zam: haahaha.. mudah bila mintak maaf... Sakit luaq ni hang bole nampak Kat dalam ni dah bernanah hang Tak Tau...

Wan: bagi wan peluang.. wan bole jadi penawar Luka tu zam...

Zam: aku Tak Tau laa kalau aku terima hang hang bole jadi penawar untk aku atau hang Alan jdi racun lagi wan... Jadi hang bagi aku Masa....

Wan: ambik la Masa wan sanggup tunggu...

Zam: ermm dah laa hang memang nak duduk situ kaa.. bas nak balik kolej habis dh.. dah la jom balik blik aku.. aku ni sedaq salah aku sebab belasah hang.. dah jom aku cuci Luka dengan lebam tu...

Wan: tq zam...

.........

Wan pov

Aku bahagia malam ni mula2 aku duduk tepi zam... Lama aku Tak nampak dia.. aku rindu dia...

Kedua aku usik dia.. aku lupa zam ni Tak bole terancam sikit... Laju macam kilat gerakkan dia... Habis badan aku sakit2...

Sekrang ni zam ajak aku blik bilik dia.. aku Tak Kan lepas peluang until berbaik balik dengan dia...

End of pov...

Sewaktu perjalan pulang ke kolej zam...

Wan: owhh zam stay kolej Ahmad baki rupanya... Patut laa wan Tak pernah nampak....

Zam:ermm... Dah la jom Naik..

Wan: roommate zam Tak marah ka..

Zam: aku Tak Dak roommate.. housemate Ada laa.. dah masuk...

Wan: sama macam dlu.. ermm

Zam: woiii Tak yah baring laa busuk.. nak ambik tuala ni p Mandi dlu satgi aku cuci Luka tu... Aku turun sat beli ais...

Wan: ok...

Skip

Zam: wey nak makan ni aku beli nasi goreng ayam.. makan laa...

Wan: thanks zam...

Zam: ermm.. makan aku mndi Jap...

Setelah selesai Mandi... Zam Pon mengeluarkan first aid lalu mencuci Luka Dan lebam yang Ada dekat muka  Dan tangan wan...

Zam: dah sttle hang tdoq la dlu aku nak buat keja sat...

Wan: ok zam...

Setelah tutup semua lampu hanya lampu meja beljar saja dinyalakan ..

Dah hampir pukul 3 pagi dia siapkan assgmnt... Lalu dia pusing melihat wan...

Zam: woi awat tak tidoq lagi.. dri tdi pa dok tengok aku...

Wan: haah dri tdi... Zam terima kasih untuk Hari ni... Zam wan kena aniaya zam tolong pecaya wan...

Zam: aku Tak Tau la wan... Aku penat...

Wan: semua ni plan haziq.. dia yang rancang smua tu... Dia kata dia suka wan dri sekolah lagi.. tpi dlu wan straight... Wan cuma bole suka zam jaa..

Zam: kalau hang suka aku ja hang Tak curang dengan aku.. kalau hang syg aku hang x bt benda Tak elok blakang aku wan...

Wan:wan tahu wan salah zam... Haziq kata dia sanggup buat apa ja untk pisahkan Kita..

Zam: kau ckp dengan dia... Dia dah berjaya... Thniah... Dah la wan tdoq esk hang Ada latihan bolakan.."aduh bole terlepas plak".. cakap dalam hati..

Wan:(senyum kambing) Mana zam Tau wan Ada training... Wan Tak ckap Pon..

Zam: ahh ahh.. teka jaa...

Wan:yala tu k lah nite..

Wan senyum dalam gelap... Maksudnya zam masih ambik berat pasal aku... Aku Ada peluang...

Bersambung...........

heroku budak sukanWhere stories live. Discover now