part 24

3.9K 128 48
                                    

Sudah setahun berlalu

Wan ke kawasan pekuburan melayu..
.
.
.
.
.

..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Wan: sorry buru sempat datang tengok... Maaf sebelum ni aku Tak sedia nak datang tengok kau... Aku dah maafka. Segala salah silap kau dengan aku... Tenang la kau Kat sana k...antara aku dengan kau dah 0-0 haziq...

Flashback

Wan pov

Selepas kejadian tu aku ash Dan im terus bawak zam pegi hospital.. kepala zam berdarah.. ya Allah tolong la jangan ambil zam lagi aku Tak rela...

Sampai ja hospital zam terus dimasukkan kedalam was kecemasan...

Ash: sabar k wan.. zam ok tu..

Wan: semua ni salah aku... Kalau aku Tak cuai mesti Tak jadi macam ni...

Im: Tak baik kau cakap macam tu.. benda dah nak jadi kau Tak bole salahkan diri kau... Apa2 Pon Kita doakan smua ni berjalan dengan lacar...

Skip

Setelah 1 jam kami tunggu tiba2 Sorang Dr keluar dari was tersebut..

Wan: macam mna keadaan dia Dr..

Dr: maaf kami Tak dapat selamatkan dia...

Aku terduduk terus

Wan: im zam im.. ni Tak betul Kan... Im... zam ok Kan im....

Im: sabar wan sabar... Kau kena kuat....

End flashback





Aku bagun terus kereta.. aku ditegur

***: Wan dah sttle ka... Jom

Wan: dah jom.. syg jom pegi mkn..

***: Bole jgk...

Wan: syg lepas ni jngan buat wan risau lagi k... Wan syg sngt zam..

Zam: hahaha... Zam Pon syg wan sngt2.. dah laa wan ja over sngt...

Wan: Mana Takmya Dr tu dtng2 cakap macam tu dlu... Mau wan Tak sakit jantung.. bole pulak silap orang..hahahaha siot punya Dr...

Flashback

Dr: maaf bole saya tahu apa kaitan awak dengan saudara faiz aiman..

Ash: haaaaa... Tak kawan kami nizam bukan faiz aiman...

Dr: owhh maaf saya igtkan kamu kenalan faiz aiman...

Enf flashback

Wan:haha siot ja Dr tu blah dengan muka Tak bersalah... Lepastu bole pulak si ash gelak smpai Tak igt dunia... Tengok2 syg keluar dengan jalan tempang pastu kepala berbalut...

Zam: hahaha...tu la pikir yang bukan2 lagi... Patut laa syg tengok muka wan pucat gilaa...hahaha

Wan: selepas kejadian tu Kan wan dapat Tau haziq yang  langgar syg.. saksi sempat ambik no keta tu.. dia meninggal sebab kemalangan selepas kejadian tu...

Air muka aku Mula berubah...  Seburuk Mana Pon perangai haziq tu dia tetap kawan aku..

Zam: dah Tak nak sedih2 lagi benda dah jadi.. syg Pon dah maafkan haziq wan Pon sama.. Kita bagi dia tenang Kat sana k...  Sekarang ni Kita fokus dengan diri Kita saja...

Zam pov.

Dah setahun belalu setelah peristiwa tu jadi Kat aku.. aku trauma la sikit mula2 dlu tapi lama2 ok dah...

Sekarang aku Tak lagi tinggal di kolej.. aku sewa bersama abg aku.. Kat rumah aku abgmi abg apiz and of course laa wan..

Wan Tak bole langsung pisah dengan aku.. Mana aku p mesti dia nak ikot... Mula2 tu rimas la jugak.. tapi lama2 ok ja.. dia dah Tak bagi aku drive dia yang nak hntar aku ambik aku...

Aku jdi macam Bos.. hahaha

Skip...

Selepas daripada melawat kubur haziq kami terus balik...

Aku igtkan wan nak bawak aku jalan2 ka.. sebab Hari ni birthday  aku... aku sedih laa dah la Tak wish.. dia lupa Kan...

Wan: syg Napa senyap ni... Selalu syg yang banyak ckap...

Zam: ermm...

Wan: wan Ada salah ka syg.. kalau Ada salah bgtau... Wan mintak maaf..

Zam: Tak dak papa laa dah laa jom balik...

Wan: haa ok..

Sampai ja rumah aku tengok rumah gelap...

Zam: wan Napa gelap ja ni.. ishh depa ni p mna...

Wan: Tak tahu jgak.. syg pintu Tak kunci laa...

Dalam gelap tiba2 aku terdengar seperti hentakan...

Zam: wan jngan main2 gelap ni... Wann wann....

Wan Tak menyahut langsung... Aku dah la takot gelap.. tiba2 aku dipegang dari belakang terus diikat tangan..

Zam: woi hang nak apa...

Orang1: hahaha... Kami nak kau.. dengan suara garau...

Aku diikat Dan muka aku ditutup dengan Kain...

Suasana jdi senyap semula....tiba-tiba Kain Mata aku dibuka.. lampu dipasang..

Semua orang: surprise!!!!

Aku tergejut.. Tak sangka... Tangan aku dilepaskan oleh abg aki

Abgmi: happy birthday adik angah yang busyuk pemalas ni...  Sambil pelok aku...

Zam: thanks angah.. SAPA PUNYA PLAN NI CEPAT MENGAKU SEKARANG JUGA.. tnya aku dengan nada marah..

Wan: syg jngan la wan mntk maaf kalau terlalu kasar.. ni smua plan wan...

Aku terus memelok wan..

Zam: thanks wan.. saja ja.. heheh love u sambil cium pipi..

Wan: fuhh semangat.. igt betul2 marah..hahah..

Malam tu semua Ada abg aku abg apiz ash Dan im Tak lupa kekasih tercinta aku wan.. aku sambut birthday aku dengan semua orang yang aku syg....

Skip

Zam: wan thanks until semua ni wan... Syg igt wan dah Tak igt birthday syg..

Wan: Mana bole wan lupa... Syg penting kot dalam hidup wan... Jap Ada lagi hadiah untk syg...

Zam: wan untngnya mlm ni hadiah apa tu..wahh..

Wan keluarkan sepasang cincin silver...

Wan: syg terima kasih sebab sudi terima wan dalam hidup syg.. ajar wan erti cinta sebenar... Sambil sarung cincin Kat jari aku..

Zam: ala wan sweetnya.. cantik thanks wan...

Wan: nah sarungkan Kat jari wan.. syg janji akan pakai cincin ni smpai bila2.. wan Pon Alan Akan pakai cincin ni smpai bila2...

Zam: thanks wan.. love u budak sukan

Aku terus cium bibir wan.....

Tamat...
Sekian...
Sorry kalau Tak menarik

Selamat berpuasa semua...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 23, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

heroku budak sukanWhere stories live. Discover now