part 17

2.7K 75 16
                                    

Selepas pulang dari percutian yang sangat bermakna wan terus pulang ke rumahnya Dan aku Pon pulang ke rumah aku untuk bercuti bersama-sama keluarga aku.....

Semasa bercuti jarang wan berhubung dengan aku call langsung Tak lah... Hnya WhatsApp saja dibalasnya tu Pon hnya sepatah Dua ja lepas tu senyap....

Aku fikir positif la mungkin dia sibok atau mungkin Ada benda nak diuruskan...

Beberapa Hari kemudian aku dapat mesej dari no yang aku Tak kenal.. aku buka mesej tersebut nampak gambar wan tengah bermesra dengan seorang lelaki... Yaa orang tu ialah haziq...

Diaorang mesra sebab diaorang Kan kawan... Aku sedapkan hati.. aku biarkan ja gambar tu...

Lepas dari peristiwan haritu wan langsung Tak mesej aku.. aku sendiri Tak tahu sebabnyaa.....

Sambil aku layan Netflix aku dapat lagi mesej dari no yang sama.. aku buka.. dengan pantasnya aku menagis... Aku terima video dimana wan dengan haziq sedang melakukan also yang gairah... Hati aku kecewa...
Patut laa dia langsung Tak balas mesej aku call aku... Sampai hati dia..

Cuti aku Kali ni sangat menyakitkan aku.... Sampai kak long aku sanggup balik Malaysia pujuk aku pulihkan semangat aku... Akhirnyaa aku semakin bole terima kejadian itu... Aku mintak tlong angah aku berhubung dengan pihak kolej agar aku dapat ditukar Kan kolej... Agar aku Tak payah jumpa wan lagi..

Skip...

Bermula semester baru, aku masuk kolej aku kemas2 barang kerana malam ni aku Ada meeting dengan persatuan fakulti aku untuk mengadakan orentasi budak junior...

Tak sangka aku dah jdi snior..hahaha.. riak bai...hahahah....

Untuk melupakan wan.. aku telah menyertai beberapa persatuan untk sebokkan diri aku...

Malam tu aku pegi meeting seorang diri... Sebab syasya lambat... Tpi balik nnti Kita orang kluar g mkn la..hahaha..

Setalah aku parking kereta aku di tepi bagunan fakulti aku... Tiba2 tangan aku ditarik Dan terus dipelok... Aku tergejut... Wann.....

Zam: wan talong laa lepas aku... Aku dah lambat ni... Hang nak apa lagi...

Wan: syg kenapa Tak stay sebilik dengan wan...

Zam:wan cukup la wan pura2 hang tu... Sumpah aihh aku penat dah laa.. kalau aku ni untuk penuh kekosong hang waktu haziq Tak Dak.. Tak payah laa wan aku nak blah...

Wan: apa yng syg merepek ni wan dengan haziq kawan jaa kami Dak de papa pon... and wan Tak suka syg ckp macam ni... Kenapa aku hang ni...

Zam: hahaha hebat permainan hang... Hang budak sukan wan kalau hang bosan Cari hobi main bola ka berenang kaa... Tapi pasai pa hang pilih hati aku untk hang permainkan hati aku bukan permaian untuk hang jadikan hobi... Sambil aku menagis..

Wan: syg plis syg wan Tak paham

Aku terus tunjuk gambar Dan video yang aku terima waktu cuti haritu dekat wan....

Wan tergejut...

Wan: wan bole explain syg... Wan Tak sedar waktu tu... (Sambil gagap waktu berckap)

Zam: mula2 aku pikir mungkin hang Tak sedaq... Tapi bila aku terima video ni Dua tiga Kali tempat yang berbeza... Lepastu hang yang henjut dia Tak sedar lagi tu... Cukup la wan aku penat... Aku gerak dlu...

Wan: syg wan mintak maaf syg wan Tak sengaja... Semua tu Tak sengaja syg.. tolong syg bagi wan peluang kedua....

Zam: aku Tak layak nak hukum hang wan.. aku manusia biasa jaa... Aku maafkan hang.... (Belum sempat aku cakap habis.. pantang betoi aku)

Wan: terima kasih syg sebab terima wan...

Zam: aku maafkan hang tapi until terima hang aku mintak maaf hati aku masih tertutup....aku gerak dlu... Sambil aku menagis....

Wan terduduk Kat situ...

Zam: aku mintak maaf wan sebab benda yang hang buat ni betoi2 buat aku kecewa... Andai aku dengan hang Ada jodoh.. Kita Alan bersatu lagi.. jngan risau wan.. aku percaya...(cakap aku sendiri)....

Setelah aku masuk toilet cuci muka aku.. terus aku masuk meeting room dengan Mata sembab terus duduk tepi syasya... Awai pulak minah ni sampai...

Syasya: woi asal lambat... Ni kenapa Mata sembab ko nagis erkk...

Zam: Mana Ada aku... Aku... Tak cukup tdoq.... Penat sama Kan.. ni hang pasai pa awai tdi hang habaq hang lambat....

Syasya: heheheehe... Sorry la syg.. aku Ada keja tdi tpi Tak Tau pulak keja aku habis cepat...hehehe sorry..

Zam: Tak payah panggil aku syg laa geli ketiak Tau Dak...

Skip meeting...

Syasya: wey zam aku Tau kau nagis tdikan.. kau dengan wan putuskann

Zam: Mana Ada...

Syasya: kau Tak payah tipu aku laa... Sebenarnya aku dah tahu day.. aku nampak tadi.. aku dengar semua...

Zam: (air Mata terus keluar) aku.. aku... Syg dia syaa... Tpi sanggup dia buat aku cam ni... Aku Tak pernah curang dengan diaa.. pasai pa dia curang dengan aku.. aku sedaq laa aku ni Tak hensem.... Tapi jangan la buat aku macam ni...

Syasya: aku paham perasaan kau zam.aku sentiasa Ada dengan kau... Dah laa Tak nak sedih2 jom makan...

Bersambung

*Thanks sebab sudi baca.. sorry lambat update*

heroku budak sukanWhere stories live. Discover now