Setelah peristiwa tu wan hari2 Cuba nak mendekatkan diri dengan aku... Aku Cuba untuk tidak memaafkan dia tapi hati aku kata sebaliknya.
Seminggu berlalu...
Zam pov
Minggu ni betul memenatkan Kan aku aku terpaksa menguruskan pengankutan persiapan tempat Dan acara penyampaian hadiah untuk acara olahraga....
Manakala wan menguruskan pendaftran Dan acara yang bakal berlangsung.. persatuan wan telah menjadi pengadil untk acara tersebut...
Aku betul rindukan Kan dia... Sebab ego aku.. aku Tak mengalah...
Aku jalan ke stor untuk mengambil alas meja vip... Aku tarik alas meja dari atas almari Dan aku Tak prasan yang alas meja tu ditindih oleh satu kotak yng berat... Tarik punya tarik kotak tu jatuh... Aku tergejut...
Lantas aku ditarik ke tepi... Aku pejam Mata...
Haa aku selamat... Aku buka Mata alangkah tergejutnyaa wan yang selamatkan aku...
Wan: awak ni dah Gila ka nasib besi2 dalam kotak tu Tak hempap awak zam... Awak tu kecik ja... Kalau nak apa2 ajak kawan Tak Pon ajak saya... Nasib say rasa nak ikot awak... Tegas wan yang betul risau Akan zam..
Aku hanya mendiamkan diri... Dalam Masa yang sama aku hampir menagis...
Wan: zam sorry bukan wan nak marah zam tpi wan risau... Dah Tak yah nagis... Semua selamat Kan... Sambil pelok aku...
Aku tenang Dan suka bila dia buat macam tu...
Zam: wan zam mintak maaf.. sambil tunduk Kan Muka...
Wan: dah la Tak yang igat la perkara yang lepas... Sekrang ni Kita fokus Kat pgram Kita ni...
Zam: haa ok....
Skip
Setelah acara olahraga selesai.. maka bole laa aku rehat... Penat Gila tapi berbaloi....
Malam tu berlangsungnya posmotem program...
Ypd mpp: zam Dan wan thniah... Majlis penutup dengan acara 100meter akhir tdi memang betul2 gempak... Thniah Tak siap2 saya pilih korang berdua untk uruskan.. bererdasarkan presetasi yang kamu berdua tunjukkan saya dengan barisan mpp lain bersetuju until menyerahkan satu lagi program kepada awak berdua...
Semua orang bertepuk tangan until kami.... Aku rasa bangga laa... Sebab aku bole menjalan kan tugas dengan baik....
Zam: terima kasih sebab bagi peluang Dan mempercayai kami...
Skip..
Mlm tu aku janji dengan abg aku nak g mkn... Lepas ja posmotem aku terus gerak g tempat abg aku...
Abgmi: haaa sampai Pon orang dah lapaq ni...
Zam: sorry la orang Ada keja tdi...
Abgmi: bukan sorry Kat angah tapi sorry dekat tu....
Aku pusing... Aku nampak abah ibu... Terus aku pelok mereka...
Zam: pasai pa Mai Tak habaq... Ishh2.. adik rindu.. sambil pelok
Ibu: dah besaq Pon manja lagi..hahaha igt dah bole berdikari...
Zam: bole laa ibu.. hahaha
Abgmi: tah dah tua2 Pon manja kalah budak2
Zam: biaq la yang angah tu jeles pasai paa... Tau laa ibu syg adik.. angah tu anak angkat sebab tu Ibu Tak syg.. werkk...
Angah teruk datang meluku kepala aku... Sakit doh...
Zam: Ibu tengok tu dia buat orang...
Ibu: hahaha padan Muka.. dah jom makan abah hampa tu dah muka biru dah lapaq....
Kami sekeluarga keluar makan dan malam tu kami terus gerak ke genting highland biasa la hujung minggu kan... Abg apiz Pon join skali tapi abg apiz gerak lambat sikit...
.........
.........
.......
............
..
Wan pov
Ishh laju ja zam ni aku baru nak ajak p mkn dah hilang... Tak pa lain kali laa...
Aku bahagia dalam masa seminggu ni zam layan aku ok waktu kerja... Aku tahu dia professional dalam Bab keja ni... Lepas balik ja dri urus program terus Tak tegur aku bai...
Tpi Tak pa... Aku Cuba lagi nak berbaik dengan dia...
Skip
aku kluar nak g beli makan. Pastu aku nampak zam dengan family dia... Owhh patut laa laju sangat balik tdi... Tak pa laa biar jaa dia dengan family dia....
Lama jugak laa aku perhatikan family tu... Happy ja aku tengok... Mula2 nak oder bungkus terus mkn Kat kedai. Sebab nak usya zam..
Lepas tu diaorang gerak... Tiba2 bahu aku di tepok.. aku tergejut abg nazmi..
Wan: abg bt apa Kat sini tadi bukan Kat keta tu kaa...
Abgmi: hahaha kantoi dari tdi Doo usya...haa abg prasan dari tdi lagi wan dok tengok kami...
Wan: ya abg wan perhati dari tadi.. maaf kalau abg Tak selesa.. tapi wan tengok zam jaa..... Wan rindu dia...
Abgmi: abg paham.. tapi kesian zam tu... Berbulan mkn hati dengan wan... Ikotkan dia nak ja berhnti study g overseas stay dengan kakak dia... Tapi abg halang sebab abg Tau wan ja bole bahagiakan dia..
Wan: tapi abg wan dah buat salah besar..
Abgmi: biasa la wan.. manusia dah abg Ada plan nak rapat Kan wan dengan zam balik... Ni last abg tlong lepas ni jangan harap...
Wan: plan apa abg????
Bersambung.......
*Sorry kalau Tak berapa menarik
YOU ARE READING
heroku budak sukan
Romanceseorang remaja yang terlanjur sukakan seorang budak sukan.. this my first story.. kalau salah tlong tunjukan ☺️