part 14

3.1K 79 9
                                    

Haaa final exam dah habis.. fuhhh lega aku.. rasa cam nak tidur sepuas puasnyaa... Wan still Ada satu lagi paper esk.. aku teman dia laaa... Nampak bagus kan aku...hahahaha

Dalam perjalanan aku dari Dewan exam aku ternampak afiq Dan Aliyah tengah bertekak seperti Ada sesuatu yang telah berlaku....

Aliyah: kau buat kerja macam Mana bodo... Langsung Tak berjalan.. wan dengan nizam. Tngok masih rapat..

Afiq: ahhh bodo apa.. aku ja buat kerja.. kau buat apa... Kalau jngan ingat aku Tak tahu.. mulut suka Kan si wan tpi menjalang dengan jantan lainn.. dasar perempuan murah..hahahaha.. langsung berlalu pergi....

Aliyah berasa seperti tersungkur dengan kata2 afiq.. Lansing mengeluarkan pisau lipat didalam pencilbox miliknyaa.  Lalu berlari menikam belakng afiq...

Aku lajunya tolak afiq jatuh ketepi.. Tak sempat nak elak terkena lengan aku... Panjang jugak Luka...

Afiq:zam kau ok Tak.. aliyah apa yang kau dah buat..

Aliyah: zam aku Tak sengaja... Allah apa yang aku dah buat..

Ramai Gila orang lalu lalang tngok kejadian tersebut... Kebetulan abg apiz Pon Ada Kat situ terus membawa aku ke klinik...

................

Nazmi pov

Hafiz syg❤️

Aku: ehh buah hati aku call.. hello awk kenapa call ni...

Hafiz: hello u bole Tak datang klinik **********  zam dia kena tikam dekat tangan tdi...

Aku: I'm on the way sekarang jgk.. Allah apa jadi dekat adik aku ni...

...................

Nizam pov

Aku: aduh sakit Dr.... Lambat lagi kaa...

Doktor: sikit lagi......
Ok dah siap... Nasib Luka awak Tak terlalu dalam...

Aku: terima kasih dr..

Aku terus keluar dari bilik Dr. Aku nampak abg aku dengan abg apiz Kat depan...  Aku Mula nak kenakan abg aku...

Aku jalan macam orang pening... menuju ke atas mereka...

Abgmi: adik macam mna...

Aku: (pura menagis) angah adik Tak bole sembuh kalau.... Kalau..

Abgmi: kalau apa adik.. hang jangan laa main2 nnti apa angah nak habaq dekat Ibu ni....

Aku: kalau Kita Tak pegi makan mcd.... Angah adik lapaq... Jom laaa...hahahahahahaa

Abgmi: meluku kepala aku.. haa ni makan dia orang risau dia bole dok main2... Orang dok takot nak jawap dengan ibu dia bole dok main2..

Aku: heheheh sorry laa Tak terok Pon.. kaih la angah orang lapaq ni...

Abgmi: ermm ok jom.. bole jalan Dak tu...hang Kan kuat drama...

Aku: adoi Luka Kat tangan bukannya kaki.. orang anak jantan laa juara taekwando pulak tu.. rilex laaa...

Sekali aku aku diluku oleh angah... Aduh bisa sungguh tangan orang tua ni...
...........
.......

Wan pov

Aduh dekat pukul 8.30 malam dah ni zam Tak balik2...
Tiba2 pintu bilik dibuka...

Aku tergejut tngok tangan wan berbalut....

Aku: syg tangan tu kenapa.. asal Tak call wan..

Zam: sikit ja ni... Wan bole tlong zam tak.. zam nak Mandi...buka Kan baju..hehheheheh... Lepas tu baju ni buang Tau penuh darah...

Aku hanya tersenyum melihat telatah zam.. aishh sabar ja laaa....

Setelah selesai Mandi zam terus baring atas katil manakala aku Kat meja belajar aku sebab esk aku Ada paper....

Zam: Tumcd untk wan.. angah blanja....jngan lupa makan Tau... Zam tdoq dlu nah Tak larat...

Aku: ok syg... Sygggg wan nak tnya...

Zam: sebelum wan tanya.. esk zam bagitau lepas wan habis exam... Sekarang zam dah penat nak tidoq... Heheheh nite my love... Muah sambil kiss pipi aku...

Aishh kenapa laa kau comel sangat... Dah la wangi.. tunggu aku habis exam siap zam wan kerjakan..hehehehehe

Bersambung...

*Thanks 😘

heroku budak sukanWhere stories live. Discover now