Hoofdstuk 28

799 18 4
                                    

Pov. Louis
'Was het de politie?' Vraagt Liam en ik knik. 'En?'

'Voorlopig krijgt zijn vader twee jaar celstraf, hij dealde ook drugs blijkbaar. Harry kan bij ons wonen' het laatste zeg ik met een glimlach en Zayn en Liam kijken ook blij. 'Dat is positief! Alleen moet je het hem vertellen over dat telefoontje...'

Ik knik en kijk naar de jongens. 'Straks, wanneer hij wakker is' ik zucht.

Ondertussen is het tegen de middag aan en Harry opent zijn ogen. Ik glimlach en hij wrijft de slaap uit zijn ogen. 'Hai lou' zegt hij zacht. Hij gaat rechtop zitten en strekt zich even uit. Dan komt hij zich tegen me aan knuffelen en ik sla een arm om zijn schouders.

Ik druk een kus op zijn wang en al snel zitten zijn lippen op de mijne. Hij kruipt op mijn schoot en zoent me weer.

'Harry...' hij kijkt me aan en ziet mijn blik. 'Wat is er?' 'Ik moet je wat vertellen...'

Hij knikt en gaat van mijn schoot af. 'De politie heeft gebelt...'

Pov. Harry
'De politie heeft gebelt...'

Even lijkt het alsof de grond onder mijn voeten wegzakt. 'Wat zeiden ze?' Vraag ik moeizaam en Louis neemt mijn handen vast. 'Twee jaar, voor het mishandelen en blijkbaar dealde hij drugs...' ik kijk hem met ongelovige ogen aan. 'Daar heb ik nooit wat van gemerkt' fluister ik zacht. Louis wrijft rondjes met zijn duimen over mijn hand maar ik trek mijn handen uit de zijne.

'Harry...' ik kap hem af en probeer hem duidelijk te maken dat ik even alleen wil zijn. 'Lou, ik wil eventjes alleen zijn' hij knikt en ik loop naar zijn kamer waar ik me met tranen op zijn bed laat vallen.

Ik zou geen enkele traan om hem mogen laten, maar het blijft mijn vader...

Even later hoor ik geklop en ik zucht. 'Louis, nu even niet' ik zie hoe de deur toch opengaat maar tot mijn verbazing komt Liam binnen.

'Liam wat doe je hier?' Vraag ik en hij haalt zijn schouders op. 'Ik wou je wat gezelschap houden. Wat nu als we samen gaan gamen? Gedachten verzetten!' Ik twijfel maar stem toch in met zijn voorstel. Ik loop mee naar de woonkamer en plof daar op de bank neer.

Even later lopen Zayn en Louis ook de woonkamer in en zien hoe ik Liam inmaak. Louis lacht en Liam kijk me nep verdrietig aan. Louis komt achter me zitten waardoor ik tegen hem aan ga liggen. 'Sorry van mijn reactie lou, van dat ik alleen wou zijn. Je wil me helpen maar ik duw je steeds weg. Sorry...' hij wrijft over mijn arm en zegt even niets.

'Lou?' Vraag ik voorzichtig.

'Harry, ik snap je dus het maakt niets uit. En ik heb je iets nog niet verteld.' Ohnee nu komt het ergste zeker?!

'Je mag bij ons blijven wonen'

Mijn ogen lichten op en ik vlieg om zowat om zijn hals. Ik kruip op zijn schoot en knuffel hem stevig. Daarna krijgen Liam en Zayn ook een knuffel. 'Dankje' zeg ik zacht en Louis drukt een kus op mijn lippen.

'Ik hou van je boo' ik glimlach en zeg hetzelfde terug: 'ik ook van jou lou'

Na een tijdje is ons spel afgelopen en kijk ik mee op Louis' insta. Zelf heb ik geen telefoon meer, die was kapot. ik zie foto's verschijnen van mensen die ik niet ken, enkele beroemdheden herken ik wel. hij stopt met scrollen bij een foto van een meisje, ik schat haar iets jonger als mij. 15 misschien? 'wie is dat?' louis schrikt op en kijk naar de foto. 'mijn tweede oudste zusje' hij glimlacht klein en ik wrijf over zijn arm. 'kan je niet terug contact zoeken met je moeder?' hij haalt zijn schouders op en glimlacht zwak. 'bel haar anders eens.'

'harry nee, ik laat het zoals het is' zegt hij opeens zonder me een blik te gunnen. ik schrik en sta langzaam op. 'is het goed als ik mijn taak voor nederlands ga maken?' hij knikt en ik loop met grote passen de trap op. ik loop naar zayns kamer en klop even voor ik naar binnen ga. ik hoor een 'kom binnen' en ik loop naar binnen waar ik ook liam aantref. ze zitten voor zayn zijn eigen tv te gamen. 'wil je meedoen?' ik schud mijn hoofd met een glimlach. 'is er iets?' mijn glimlach verdwijnt en ik ga op zayns bed zitten. 'louis?' ik knik naar liam die plaats neemt naast me. 'wat is er nu weer?'

Ik vraag me echt af of mensen dit boek nog lezen of zelfs wel leuk vinden😅

The silent student...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu