Pov. Louis
'Kom, ga terug in bed liggen en ik haal een pijnstiller voor je en iets zodat je maag beter word' hij knikt en ik loop naar boven. Ik neem de medicijnen in de badkamer en vul een glas met water.'Hier, je moet ze inslikken' hij knikt en legt het pilletje in zijn mond waarna hij het wegspoelt met een grote slok water. Ik leg mijn hand tegen zijn hoofd om te voelen of hij koorts heeft maar zijn temperatuur voelt normaal aan.
'Ga nog maar slapen' ik geef een kus op zijn wang en hij glimlacht klein. 'Dankje' zegt hij schor.
Wanneer ik zeker ben dat hij slaapt, sluit ik ook mijn ogen.
Wanneer ik weer wakker word is het negen uur maar is Harry al het bed uit. Ik loop naar de woonkamer en tref Harry daar al slapend op de bank aan met zijn hoofd op zayns schoot. Hij knuffelt een dekentje en Zayn wrijft over zijn haren.
'Hoelaat was hij wakker?'
'Een half uurtje geleden. Ik was al beneden en Liam is naar de bakker vertrokken een vijf minuutjes geleden. Hij voelde zich al wat beter alleen keelpijn en hoesten. Ook nog wat hoofdpijn als het te druk was, vertelde hij me. Hij was nog moe en wilde wat slapen' Ik knik en ga op de bank tegen over hen zitten.
'Bedankt om voor hem al wat te zorgen' Zayn glimlacht en haalt zijn schouders op. 'No problem' ik zie hoe Harry wat beweegt en zijn ogen opent. Hij scant de ruimte en zijn blik blijft bij mij hangen.
Hij gaat rechtop zitten en wrijft de slaap uit zijn ogen. Zayn staat op wanneer Liam net binnenkomt met allerlei lekkers. 'Hoi Harry! Je bent wakker. Voel je je al wat beter?' Hij haalt zijn schouders op. 'Beter als deze nacht.' Zegt hij met een kleine glimlach.
Harry staat op en komt naast me zitten, met zijn dekentje stevig om hem heen. 'Koud?' Hij schud zijn hoofd. 'Nee hoor, zo is het goed' ik knik en knuffel hem tegen me aan.
'Wil je wat eten?' Hij werpt me een twijfelende blik.
'Het pilletje was ook goed voor je maag dus normaal zou dat moeten helpen'. 'Mijn maag voelt niet zo slecht als gisteren. Dat is beter alleen mijn keel'
'Waarschijnlijk een verkoudheid' ik geef hem een kus en hij besluit om toch mee te eten.
Na het eten ziet Harry er al een stuk beter uit. Hij kruipt op de bank met een deken en ik zie zijn ogen langzaam weer dichtvallen. Ik glimlach in de deuropening en ik zie Liam grijnzen. 'Je houd echt veel van hem, ik zie het aan de manier waarop je naar hem kijkt' zegt hij knipogend en ik knik.
Ik ga stil naast Harry zitten en neem mijn telefoon. Stiekem neem ik een foto en ik glimlach.
Ik zit wat op insta te scrollen totdat ik opeens gebelt word. Ik kijk naar het onbekende nummer op mijn gsm en besluit op te nemen.
'Hallo?'
'Hallo, spreek ik met Louis Tomlinson?' Hoor ik aan de andere kant van de lijn.
'Ja, ik ben inderdaad Louis Tomlinson'
'Ik ben inspecteur Lommelen, degene die de verklaring van Harry heeft afgenomen.'
Ik slik wanneer ik de stem van de inspecteur door mijn speakers hoor galmen.
'Is er nieuws wat er gaat gebeuren met zijn vader?'
'Ja, er is genoeg bewijs van het mishandelen en ook hebben we drugs aangetroffen in zijn woning. Blijkbaar zou hij gedealt hebben voor extra geld.'
Ik slik en zie hoe Liam en Zayn in de keuken verschijnen. 'Betekend dit dat hij in de gevanenis zit?'
'Hij zal voor twee jaar de cel in gaan voor het mishandelen en dealen in drugs. Even over de jongen, kent u iemand die hem in huis zou willen nemen?'
'Ik, ik wil dat wel. Samen met Liam en Zayn kunnen we hem alles geven wat hij nodig heeft. We zorgen nu ook al een tijd voor hem en dit is wat hij zelf wou.'
Ik hoor haar wat vaag mompelen.
'Sorry, ik vertelde dit even aan mijn collega voor te kijken of dit mogenlijk is. Jullie zijn allemaal meerderjarig behalve Harry?'
'Klopt, ik geef les op zijn school.'
'Oké, jullie kunnen Harry dan bij jullie laten wonen. Je zal wel wat papieren moeten komen ondertekenen voor tijdelijke voogd. Wat dacht u van morgen? Past dat om even langst te komen?'
Ik denk even na want morgen is het weer school. Maar wanneer Harry dit hoort wil hij misschien thuisblijven.
'Ja, morgen komt goed uit.'
'Oké, ik verwacht u tegen twee uur op het kantoor' ik knik en zeg haar nog gedag.
Ik kijk naar Harry die nog zorgeloos ligt de slapen...
Jullie mening over dit hoofdstukje?😊
JE LEEST
The silent student...
FanfictionWanneer Louis op een nieuwe school gaat lesgeven krijgt hij de mysterieuze Harry in zijn klas. Harry is apart, zo noemen anderen hem toch. Vrienden? Nee die heeft hij niet. Hij wordt gepest om zijn geaardheid, zijn thuissituatie is niet best en hij...