Chapter 1

1.1K 49 0
                                    

*pg sbtu*

Awal pg lg, Seoyeon dn Ha-ri bgun utk mnyediakn sarapan utk ibu dn kakak tiri mereka.

"Ehh, aku hrp appa blik hri ni!" rngut Ha-ri.. Seoyeon hnya mndgr..

"Ehh, Ha-ri omma ckp smlm appa confirm blik hri ni.." blas seoyeon smntara tgnnya msih sbuk mngemas meja mkn..

"I hope so.. Omma ckp mcm tu tpi kdg2 x da satu pun yg btul" rungut Ha-ri..

"Ha-ri! Seoyeon!! Sini cepat!!" Jerit Sung Ji Rim iaitu ibu tiri seoyeon dn ha-ri.. "Ya!! Palli Hajja!!!!" jeritnya lg.

Ha-ri dn Seoyeon trus mnggalkn krja mereka td dn bergegas ke bilik sung ji rim

Setibanya d'dpn bilik t'sbut mereka mngetuk pintu dn msuk stlh d'bri isyarat oleh sung ji rim utk msuk..

"aku nk k'org berdua msak mkn, mknan yg sedap2 mlm ni! Your dad are home!" arah nya..

"dae omma" ha-ri & seoyeon jwb dgn srentak.. Dn trus b'lalu..

Ptg itu, mereka prgi ke pasar utk membeli bhan masakkn.. Selesai shja membeli bhan mereka trus pulang ke rmh..

Sepulangnya Seoyeon dn Ha-ri ke rmh, mereka agak t'kjut krna ada b'brpa buah kereta milik saudara mara mereka berada di luar rmh..

Tnpa berfikir Seoyeon dn Ha-ri trus berlari msuk ke dlm rmh.. Kelihatan semua tetamu yg ada di situ mngis dn ada juga yg berpelukkn dgn Sung Ji rim dn Han Soo Mi (kakak tiri)..

"I know its hard for you two but, your dad just dead cause of plane crash" mklum Encik Jang iaitu pembantu peribadi Encik Jung.

"This must be fake!!" jerit Seoyeon sekuat-kuat hati nya..

"appa! jeo honja Seoyeonleul bangchihaji masibsio!" tangis Ha-ri

"ha-ri! appaga sala jyeoss-eoyo! geubun-eun ulileul tteonajie daehan jasin-ui yagsog-eul kkaego!" tngis Seoyeon smbil memeluk Ha-ri..

Sung Ji Rim dan Han soo mi b'jln k'arah seoyeon dn ha-ri dn berpura-pura sedih..

"god love him more than us.." bisik han soo mi pura-pura perihatin.

Selesai shja pngebumian ayah mereka, seoyeon dan ha-ri d"pksa oleh sung ji rim utk pulang wlaupun mereka enggan pulang awal..

Setibanya mereka dirmh, seoyeon dn ha-ri melihat baju2 mereka sdh d'susun kemas dn d smpan di dlm beg yg brda di luar rmh..

"Skrg ni, aku nk kau berdua keluar dri rmh ni!" Sung Ji rim melemparkn beg2 tersebut kearah mereka.. "and don't you dared to come back here!!" jeritnya kasar dn mnutup pntu dgn kuat..

"omma!!!" jerit seoyeon dn ha-ri smbil mngetuk pntu agar sung ji rim m'bkakn mereka pntu..

Mlm itu mereka t'pksa tdur d'sauna krna kesejukkn.. Seoyeon tdk b'hnti mngis, puas ha-ri memujuknya agar dia b'hnti mngis..

<next day>
"Seoyeon, we have to find a job and drop our school" jelas Ha-ri

"unnie~~ knpa nsib kita mcm nie?" seoyeon memeluk ha-ri

"I don't have any idea.." jwb ha-ri prlhan..

"btw, klau kita msih x dpt krja?" seoyeon tba2 b'tnya.. "plus we don't have enough money to buy a food. Duit kita cma cukup utk beberapa mnggu jer!!" Seo yeon dn Ha-ri mnyimpan sedikit duit di dlm lipatan stokin2 mereka..

Dri dulu, Han soo mi slalu mncuri duit mereka berdua. Mrka t'pksa mnympan duit2 mereka d tmpt yg tersembunyi..

"we try our best.. Mana tau tba2 kita bertuah.." Bls Ha-ri dgn yakin..

Our Roommate Is Our Boss [C]Where stories live. Discover now