Chapter 8

737 41 2
                                    

<next day. Airport>

"kita x pkai passport ke oppa?" Tnya Seoyeon pelik sbb org yg periksa td tdk mnta check passport. "klau kita pkai private jet x pyh.. Kt sna nnti baru prlu check passport." Jelas Xiumin. "Wae? Beg and brang yg kta bwa x jga?" tiba2 Bebal Seoyeon ni.. "x.. Sbb kita gna private jet.." Xiumin snyum. "owh..." Seoyeon hnya mnganguk. Even dia msih byk soalan nk tnya..

Tepat jam 7:45 EXO, Ha-ri dn Seoyeon masuk ke dlm kapal terbang. 5 minute, mereka brngkat. Penerbagan dri Seoul ke Paris memakan masa slma 11 jam 40 minute. "Dongsaeng, gwaenchanayo?" tnya Ha-ri melihat muka Seoyeon dh mula pucat. Seoyeon mmg mudah loya bila wktu baru nk terbang and time wktu nk landing. "Ndae.." Seoyeon trus cepat2 mncapai beg plastic yg sdh sedia ada.

15 minute kemudian....
"Gwaenchana?" tnya Ha-ri lg. "Gwaechana-ah." Seoyeon mnganguk dn terlelap.

Ha-ri mnbuang muntah Seoyeon dn ddk sblh Luhan krna Luhan memanggil nya. "Dae oppa?" tnya nya. "Seoyeon sakit ke?" tnya Luhan. "Dia mmg mcm tu klau naik kpal trbang. Jd jgnlh rsau." Ha-ri snyum ke arah Luhan. "Ha-ri-ah! Seoyeon gwaenchanayo?" tnya Suho krna rsau. Sbb dia leaders and dia rsa b'tnggungjwb atas smua ahli-ahli nya trmasuk Ha-ri dn Seoyeon. "Dae. Jgn rsau dia mmg slalu mcm tu." Ha-ri snyum k'arah Suho. "Biarkn dia rest okay? Lpas dia bgun nnti srh dia mkn ubat ni." Suho mmberi ubat tahan mual. "Dae. Gumawo Suho oppa!" Ha-ri mngambil ubat tu dri tgn Suho.

*2 jam kemudian*

Seoyeon terbgun dn melihat Ha-ri sdh terlena tdur di sebelahnya. Seoyeon melihat jam d'telefonnya sdh mnandakn pkul 10. Seoyeon perlahan2 bgun dri tmpt ddk nya dn menuju ke toilet. Kelihatan smua ahli EXO yg lain tidur juga.

"Seoyeon gwaenchana-ah?" Tgur Baekhyun dri blkg yg hmpir m'buat Seoyeon mnjerit. "Oppa! Buat terkejut je! Nsib seoyeon x teriak td!" Seoyeon menarik nafas. "Mian." Baekhyun tersengih. "Btw apa soalan awk td eh?" tnya seoyeon. "Are you okay?" tnya Baekhyun skli lg. "Dae. Gwaenchanayo, oppa!" Seoyeon snyum lebar. "tpi knpa awk muntah td?" "idk." Seoyeon mnjwb. "Awk pning?" tnya Baekhyun lg. "A little." "awk rehatlh smpai pening awk hilang." Seoyeon hnya mngangguk.

*Msa landing*
"We gonna landing about a minute. Dear passanger please plug on your seatbelt. Turn off all your gadjet and plug off your headset of earphone." Co Pilot memberi arahan.

"Awk dh mkn ubat yg unnie bg td?" tnya Ha-ri. "Dh.. Okey dh x rsa nk mual pun." Seoyeon snyum lebar. Sesudahnya mereka landing, mereka terus ke landing hall. Kelihatan ramai sdh peminat-peminat mnunggu di depan dewan. "oppa mcm mna dgn sya and Seoyeon?" tnya Ha-ri rsau. "skrg ni issue hot adalah rmai dh nmpk Kai & Seoyeon hri tu. So Seoyeon dgn Kai." Jelas Suho. "And awk dgn Luhan." Arah Suho. "x pe ke? Nnti rmai org..." seoyeon rsau. "x pa. Ni manager yg suruh.." jelas Kai. "Okey.." Seoyeon turut.

"Oppa, Ha-ri nervous lh!" Ha-ri memandang Luhan. "x pa oppa kn ada. Jgn rsau. Snyum je jgn kurang." Luhan memegang tgn Ha-ri.

"Pkai ni biar org x recogonize sgt muka cute awk tu.." Kai mnghulurkn RayBans hitam kepada Seoyeon. "Oteii.." Seoyeon mngambil raybans dri tgn Kai and trus memakainya. "Lepaskn rmbut. Buat mcm ni." Kai mngatur rmbut Seoyeon. "Ok ke?" Seoyeon mngangkat keningnya and snyum. Kai terpaku sebentar melihat wajah Seoyeon "Oppa?" seoyeon melambai dpn Kai. "oh.. Sorry... Lbih dri ok.." Kai trus kluar dri dunia khayalannya. "Ok guys. Lets go out!" Arah Suho.

Ahli2 EXO kluar s'org demi s'org. Setibanya saat Ha-ri dn Luhan keluar jeritan semakin kuat. Seterusnya, Seoyeon dn Kai. Pda mulanya Seoyeon cemas.. Tpi Kai menenangknnya.. Seoyeon terkejut melihat ada fans yg memegang poster gmbrnya dgn Kai smsa mereka keluar hri tu.

"Oppa.." Seoyeon mnjuk kearah poster itu. "Wae?" Kai berpaling arah. "Igeboya? mcm mba meka dpt gmbr tu?" Kai terkejut. "Andwaeyo..." Seoyeon mngangkat bahu. "Mcm mna bie oppa?" Seoyeon mula rsau. "xpa.. nti manager yg akn urus semua. Arachi?" Kai memegang tgn seoyeon lbih erat.

mereka trus msuk ke dlm 'Tour bas' yg sdh mnggu mereka di luar airport. Mereka trus b'tolak ke hotel. Di mana terletak kira2 berapa ratus meter dri stadium di mana concert mereka akn di adakn.

Sebaik shja tba d'hotel.. ahli2 EXO seoyeon dn Ha-ri mnarik beg mereka ke lobby hotel.. "Sya nk jmpa dgn Kai, Luhan, Ha-ri and Seoyeon kjp.." pnggil Manager lalu ke bilik meeting yg sdh sedia ada..

"awk nmpk apa b'laku kt airport td, Kai and Seoyeon?" Kai dn Seoyeon mnganguk. "Wae?" tnya Kai, krna ingin tahu. "Sya tahu hbgn kmu b'dua skdar 'Boss' and 'MAID'.. Tpi org dh ingt awk b'dua nie b'dating." Jelas Manager EXO. "Hbis tu apa kaitan dgn sya and Ha-ri?" Luhan pelik. "Awk x nmpk ke slh s'org dri fans td pgg poster kecil gmbr awk b'dua?" Manager itu pelik. "Ndae." Luhan pelik krna dia lgsung x nmpk s'org pn pgg poster gmbr dia dgn Ha-ri yg bnyk pun Seoyeon dn Kai. "Dia b'diri blkg skli. Maybe sbb tu awk x nmpk. Kot." Manager itu meneka. "Btw, cerita awk b'dua ni dh t'sbar dlm internet. Nk tak nk kita mesti buat satu sidang media mngatakn awk b'dua dh lma b'sma. Ni utk smbunyikn hal sbnar." "Tpi..." Seoyeon gelisah. "Waeyo? Awk x nk ke?" tnya Kai. "Tak, bkn mcm tu.. Sya rsa jgn buat skrg.." tkt krna ibu tiri nya akn tahu d'mna mrka brada..

thank you for voting my story..tlg vote lagi k...hope korang njoy bc crita nie...

Our Roommate Is Our Boss [C]Where stories live. Discover now