"Ha-ri!!" pnggil Luhan dri luar dgn ktukn pntu. "Skjp!" Ha-ri mngmas begnya. "Kajja!" Ha-ri memegang tgn Luhan. Luhan hnya snyum kegembiraan. "Btw oppa, kita nk pg mna nie?" Tnya Ha-ri krna Luhan x memberitahu kemana mrka mahu prgi. "Ummm, kita prgi dinner pstu kita pgi jln2" Luhan memegang tgn Ha-ri dgn kuat. "Jgn prgi jauh dri oppa" Luhan mnarik Ha-ri spya dkt dgn nya. "Ha-ri xkn prgi jauh dri oppa." Ha-ri memandang Luhan. "Ha-ri janji oppa! Ha-ri akn sntiasa ada dgn oppa."
Seoyeon POV
"Boring!! Nk buat apa ni?!!!" Seoyeon membaling handphone nya ke atas katil. "Dh lh lapar! Boring lg!" Seoyeon mrungut sndiri. "Bgus aku pgi mkn." Seoyeon berlemas dn mncapai handphone dn kunci bilik. **xkn nk pgi s'org2** seoyeon terfikir. "knpa t'mnung dpn pntu ni?" Kai mncul dri blkg. "Omo!!" Seoyeon t'kjut. "Oppa!" seoyeon mnarik nafas dlm2."buat apa kt sini?" Tnya seoyeon. "Nk jmpa Yeon lh.." "Tpi knpa oppa pkai suit ni? Nk pg mna?" Seoyeon pelik. "Umm! Adalh! Dh prgi tkr pkaian awk." Kai m'buka pntu bilik seoyeon dn ha-ri. "nk pkai apa?" seoyeon smkin blur dgn sikap Kai.
Kai yg terpndg baju yg d'beli oleh seoyeon smlm. Kai b'jln kearah bagasi Seoyeon dn mncapai baju itu. "pakai ni." Seoyeon mnymbut baju itu.
Selesai shja seoyeon mnukar baju, dia kluar dri toilet dgn 1001 soalan. "Oppa ok ke? Tpi rmbut yeon. X cntiklh pkai dress ni klau rmbut mcm ni." Seoyeon berdiri dpn cermin. "Yeon, pkai mcm mna pun or buat rmbut mcm mna pun Yeon ttp cntik. Arachi?" Kai memeluk Seoyeon dri blkg...
"Yeke?" Seoyeon mngngkat kening. "Ya lh. Nk oppa buktikn?" Kai mngmbil handphonenya. "X pyhlh! Kajja!" Seoyeon mnarik Kai. "Skjp oppa call texi" Kai mendail no texi. "x pyh! Kita jln je biar romantic!!" Seoyeon merampas telefon Kai dn mnyimpan dlm beg nya.
Ha-ri & Luhan POV
"Gumawo" Ha-ri snyum memandang Luhan. "For what?" Luhan turut snyum. "For the sweet dinner and best moment." "Cheonma." Luhan menyandarkn keningnya di kening Ha-ri. "Oppa xkn tnggalkn Ha-ri. Oppa akn syg Ha-ri spnuh hati oppa." Luhan meluahkn perasaannya. "Ha-ri pun sma oppa. Ha-ri akn jaga oppa mcm Ha-ri jga diri Ha-ri sndiri." Luhan memeluk Ha-ri. "Ha-ri jnji dgn oppa" Ha-ri memeluk Luhan. "Saranghae."Luhan mncium Ha-ri...
"Oppa..." Ha-ri bersuara slpas Luhan mnjauhkn bibirnya dri bibir Ha-ri. "Mianhae.." Luhan rsa berslh. "Gumawo" Ha-ri memeluk Luhan. "Gumawo sbb dh pnuhkn impian Ha-ri." "Cheonma." Luhan snyum.
Seoyeon and Kai POV.
"Thanks for the sweet dinner oppa." Seoyeon snyum. "Cheonma." Kai mnolak pntu restoran utk Seoyeon. "Kita nk pg mna lps ni?" tnya Seoyeon. "Up to you. Klau nk balik pn blh. Mna tau awk pnat." Kai memegang bahu Seoyeon. "Don't ruin my romantic mood. Dgn jwpn mcm tu. Dh jom ambil angin." Seoyeon mnarik tgn Kai. "Nk pgi mna ni?" Kai mngikuti Seoyeon. "Kedai jam. Yeon nk gnti bateri jam ni" Seoyeon mnggalkn jam nya. "Igt oppa tau ke? Ni kali prtma Oppa bt koncert kt sini." Kai tgk setiap bngunan. "Mnalh tau oppa prnh dtg sini dgn seseorg." Seoyeon pndg setiap signboard kedai."Yeon!" Kai mnarik Seoyeon tkt dia t'jatuh krna dilangar oleh seorang prmpuan yg sdg berlari. "Oppa!!" Seoyeon memegang erat tgn Kai and menatap wajah Kai. "Seoyeon" Kai mndktkn mukanya ke muka Seoyeon. "O..pp..a.." Seoyeon nervous. "Excuse me, are this yours?" Prmpuan yg mlnggar Seoyeon tdi memegang jam Seoyeon yg t'jtuh. "Yes." Kai mnjwb dn mngmbil jam itu dri prmpuan itu. "I'm sorry. But I'm rushing. Are she fine?" Tnya prmpuan itu smbil melihat Seoyeon keatas dn kebwh. "Yeah I'm fine. I think I sprained my leg." Seoyeon memegang kakinya yg tgh kejang. "I'm sorry. Got to go!" Prmpuan itu trus b'lari. "Knpa kaki awk?" Kai tnduk dn melihat keadaan kaki seoyeon. "Cuma terseliuh sikit, and tu yg buat dia kjg tu. Tpi skjp lg okey lh tu." Seoyeon cba utk mnenangkn Kai. "Dhlh. Jom kita balik hotel. Oppa ada ubat. Sbb dia org slalu terseliuh time latihan." Kai mndukung Seoyeon dlm keadaan *Bridal Style*. "Dae. Sorry sbb mnyusahkn oppa pulak." Seoyeon berpegang erat pda Kai. "X pa. Bk kta Yeon. Biar lg romantic." Kai snyum. "Tpi oppa, hotelkn jauh. Gna teksi jelh. Kesian oppa kna dukung Yeon." Seoyeon rsa b'slh. "xpa. Demi yeon oppa snggup mati skli pun!" Kai tersengih. "Oppa ni kn!" Seoyeon mecuit hdung Kai. Kai hnya snyum and stay focus pda laluan.
Smpai shja d'hotel, Kai trus mndudukkn Seoyeon di atas katil. Kai berlari kebiliknya utk mngmbil ubat. "Klau skit ckp okey." Seoyeon mnganguk. Kai merawat kaki Seoyeon dgn lmbut and hati-hati. Selesai shja Kai m'rwat kaki Seoyeon, Kai ddk sblh Seoyeon dn menatap wajah seoyeon. "Gumawo." Bisik seoyeon lmbut. "Dae." Kai snyum. "Yeon.. naneun dangsin-eul salanghabnida." Kai mncium Seoyeon dgn perlahan. "nado dangsin-eul salang haeyo." Seoyeon membalas ciuman Kai. "Thanks for everything Kai." Seoyeon snyum setelah Kai mnjauhkn bibirnya. "I should thanks you. Cause you made my day." Kai memeluk Seoyeon. "Thanks cause want to be mine." Kai memeluk Seoyeon dgn erat. "Thanks cause want to be mine too." Seoyeon mngis. "Knpa awk mngis?" Kai pelik. "Sbb, oppa snggup terima saya wlaupun sya ni cma MAID k'org je." Seoyeon rsa rndh diri. "spa ckp awk maid kita org? kn Umin hyung dh ckp hritu yg k'org ni bkn MAID kita org tpi, ROOMMATE kita org. Klau MAID, kami x kn biarkn k'org tnggal sbubung dgn kmi. Grenti kmi akn sdiakn sbuah rmh kcil dlm kwsan rmh tu. Siapalh nk ddk sebumbung dgn MAID kn?" Kai mngelap air mata Seoyeon.
Ha-ri & Luhan POV
"Oppa! Ha-ri akn ingt hari ni! Hari dimana kita b'dua bersatu! Hari dimana you're mine." Ha-ri snyum. "Dh jgn srh oppa buat lg!! Ni public ni!!" Luhan mngusik Ha-ri. "Biarlh! Biar smua org tahu that I'm yours!" Ha-ri memegang tgn Luhan. "Dhlh! Jom balik!" Luhan m'bwa Ha-ri pulang krna sdh lewat mlm. "Aniya!!" Ha-ri berdegil. "Bdk nikn! Oppa cium lg bru tau!" Luhan mngusik Ha-ri. "Ciumlh! Ha-ri tak ksah!" Ha-ri tersengih. "Btul ni?" Luhan mndekatkn mukanya ke muka Ha-ri. Mula2 dia mncium k'dua-dua pipi Ha-ri kmudian dahi Ha-ri dn bibir Ha-ri. "Dh. Nk balik dh?" Luhan snyum. "Dae. Kajja!" Ha-ri snyum lebar. Luhan dn Ha-ri balik ke hotel. Luhan mnghantar Ha-ri ke biliknya. "Good night!" Ha-ri memeluk Luhan bt kali terakhir. "Sweet dream jagi!" Luhan nmpm keletihan tpi msih mmpu t'snyum. "Anyeong!!" Ha-ri melambai dn mnutup pntu dgn prlhan krna Seoyeon sdh tdur. Ha-ri mnukar pkaiannya dn m'basuh mukanya. "lmbatnya unnie balik." Seoyeon yg terjga krna t'dgr bnyi air. "Sorry klau unnie bsing sngt." Ha-ri t'kjut. "xpa. Btw skrg pkl brpa?" tnya seoyeon msih terbaring. "nk pkl dua pgi. Kmu smbunglh tdo. Msih lma ni." Ha-ri baring sblh seoyeon. "Dae. Mornight unnie!" Seoyeon mnymbug tdurnya.
YOU ARE READING
Our Roommate Is Our Boss [C]
Fanfictionmenceritakan kisah kembar JUNG iaitu Jung Ha Ri dan Jung Soe Yeon...hendak tahu bagaimanakh kisah nya...ringan-ringankan lh tgn korang semua utk buka ye.. gomawo