Chapter 15 (Luhan & Ha-ri Special Chapter)

703 30 0
                                    

Awal2 pg Luhan sdh bgun dgn snyuman. Luhan mncpai phonenya dn mndail No Ha-ri.
Ha-ri:: yeobosayo? (suara bru bgun)
Luhan:: Morning Jagiya!
Ha-ri:: Oppa! Morning Too!! (gmbira) wae?
Luhan:: Breakfast jom!!
Ha-ri:: Nae. Ha-ri mndi dulu. Klau Ha-ri dh siap nnti Ha-ri call.
Luhan:: Nae!

Ha-ri bgun dn prlahan-lahan prgi ke toilet tkut Seoyeon terbgun. Slsai shja mndi Ha-ri trus memakai baju couple yg d'bli nya beberapa hri yg lps. Ha-ri call Luhan.

Beberapa minit lps tu, Luhan dtg. Ha-ri mnarik Luhan dn mnyerahkn baju couple pda Luhan. "Guna ni!" Luhan mnganguk dn mnukar bajunya.

"Kajja!" Ha-ri snyum. "Wait!" Luhan mnghntikn lngkh Ha-ri. "huh?" Ha-ri pelik. "Morning kiss" Luham trus mngecup bibir Ha-ri. "Klau nk beromance jgn biar aku tgk!!" Seoyeon bersuara. "Oh yeon dh bgun?" Ha-ri t'kjut. "Dri td! Truskn lh. Yeon nk mndi. Klau kluar nnti pntu tu kunci eh?" Seoyeon mncpai towelnya dn trus msuk ke toilet. "stahu sya kta x bsing sngt smpai dia t'jga."Luhan pelik. "Dia sensitif thdp bnyi bila tdo. Wlaupn kcik dia msih blh dgr." Ha-ri mnjelaskn. "Nae. Kajja!" Luhan snyum.

Ha-ri dn Luhan prgi ke cafe berdekatan utk breakfast. Mrka memesan mknan yg sma. "Biar oppa suapkn!" Luhan snyum. "Pstu Ha-ri suapkn oppa!" Ha-ri trut snyum. "Nae jagiya." Luhan mnyuapkn Ha-ri. Org yg didlm cafe itu mngmbil gmbr mrka b'dua. Tpi mrka mngendahkn smuanya yg pnting mrka gmbira.

Selesai shja breakfast Ha-ri dn Luhan prgi ke beberapa shopping Complex. "Oppa! Yg ni cntik ke?" tnya Ha-ri smbil memandang cermin. "Nae." Luhan mnjwb dgn snyuman. "Yg ni plk?" Ha-ri mncuba yg lain. "Nae." Luhan mnjwb.
"Yg mna satu cntik?" Ha-ri memegang dua bju yg berbeza. "Facts:: Ha-ri pkai apa-apa pun, ttp jga cntik d'mta oppa. Pilihlh yg mna satu Ha-ri nk. Nnti oppa byrkn!" Ha-ri trsnyum mndgr kata-kata Luhan. "Aniya. Ha-ri byr sndiri." Ha-ri mnggalkn baju yg stu lg dn trus ke counter byrn. "Oppa byrkn!" Luhan merampas baju itu dri tgn Ha-ri. "Oppa!!" Ha-ri t'kjut. Luhan m'byr bju itu.

"Oppa! Mian." Ha-ri mnta maaf krna mnghilang slma 2 thn. "Nae." Luhan mnundukkn muka. "Oppa x tak mrh?" Ha-ri memandg Luhan. "Aniya." Luhan fake smile. "Liars." Ha-ri dpt mrsakn kata hati Luhan. "Btul. Oppa x tipu. Oppa x mrh. Oppa cma sdih je sbb Ha-ri dh prnh jnji xkn tnggalkn oppa dulu." Luhan jujur. "Mian." Ha-ri mnundukkn mka nya. "Andwae! Jgn nngis. X cntik jagi oppa nnti." Luhan memeluk Ha-ri. "kali ni Ha-ri jnji, yg Ha-ri x kn tnggalkn oppa!" Ha-ri mngis. "mcm mna jagi nk bktikn? Jgn je balik nnti ada bodyguard lg." Luhan m'buat andaian. "Jadikn Ha-ri milik oppa slmanya." Ha-ri memandang Luhan dgn snyuman. "Nae. Oppa jnjji." Luhan tersenyum lebar. "Kta nk prgi mna lg ni?" tnya Luhan. "Ummm. Lock bridge. Yg mcm kt Namsan tu. Kta prgi sna ok oppa?" Ha-ri mmg teringin prgi ke sna. "Nae. Kajja!" Luhan memegang tgn Ha-ri.

Luhan m'buat dinner special utk Ha-ri. Slsai shja b'jln-jln skitar kwsan itu, Luhan m'bwa Ha-ri balik utk mnukar baju.

*Bilik Hotel*

Ha-ri m'buka pntu Hotel dn mndpti Seoyeon tiada di bilik. "Mna bdk ni prgi?" Ha-ri pelik. Tnpa melengahkn masa, Ha-ri membersihkn diri dn mngunakn dress yg baru d'blinya. Kmudian Ha-ri mngcurl rmbutnya spya sesuai dgn bajunya. Tdk lma kmudian Seoyeon plg. "Oh Unnie!" Seoyeon t'kjut. "Yeon-ah. Prgi mna td?" Ha-ri pelik krna pkaian Seoyeon t'lalu simple. "Bilik Kai." Seoyeon ddk atas katil. "Jinjja?" Ha-ri t'kjur dgn jwpn adik nya. "Nae. Don't worry, Yeon xlh bodoh sngt." Seoyeon dpt m'bca fikiran kakaknya. "Sini Yeon touch up unnie. Tpi unnie xblh tgk cermin smpai Yeon dh siap." Seoyeon mncpai beg makeup nya. "Gumawo!!" Ha-ri snyum. Smmgnya Ha-ri mmg ska makeup Seoyeon.

"Hana, dul, set!!" Seoyeon memusingkn bngku. "Warghhhhh!! Pndai Yeon bt!" Ha-ri t'snyum. "Thanks Yeon! Ni lh kali prtma Yeon make up unnie secntik ni!" Ha-ri memeluk Seoyeon. "Nae. Yeon cma touch up je. Unnie mmg naturally cntik!" Seoyeon snyum. "Jagiya~" Luhan m'bka pntu. "Hajima! Hajima!!" Seoyeon mnhan Luhan dripda msuk. "Wae?" Luhan pelik. "nnti oppa jd mayat hdup bila tgk unnie." Seoyeon mnutup pntu. "Yeon-ah! Palli!" Luhan mejal. "Nae! Skjp! Jgn msuk dulu!! Tnggu Yeon yg bka!" Seoyeon mnarik Ha-ri kedepan pntu. "Hana, dul, set!" Seoyeon m'buka pntu. Snyuman mnis Ha-ri m'buat wajahnya b'tmbh berseri. "Oppa." Ha-ri snyum. Tpi Luhan t'paku dgn k'cntikn Ha-ri. "Jgn tnung lma sngt. Klau nk prgi, prgi je lh. Kang yeon ttp pntu ni m'lps pluang!" Seoyeon mngusik Luhan. "Nae! Kajja jagiya!" "Nae!" Ha-ri mnymbut tgn Luhan. "Anyeong!!" Seoyeon gmbira melihat unnienya. "Anyeong micheo yeoja!!" Luhan mngusik Seoyeon.

"Umm! Ni suprise utk awk. Jd sya akn ttp mata awk smpai kita smpai. Ara?" Luhan mngeluarkn sehelai kain. "Nae." Ha-ri mnganguk. Tdk lma kmudian mrka smpai d tmpt yg d'tujui. "Oppa buka ni." Luhan memberi isyarat kpda Ha-ri sblum m'bka kain t'sbut.

Perlahan-lahan Luhan m'buka kain itu. "Oppa..." Ha-ri terharu dgn apa yg Luhan lakukn. "Kajja!" Luhan mnghulurkn tgn.

Ha-ri mnymbut tgn Luhan. Mrka b'jln di atas spnjg kain putih yg sdh d'bentang di situ. Luhan mnarik kerusi utk Ha-ri kmudian Luhan ddk dpn Ha-ri. "Oppa sediakn smua ni ke?" tnya Ha-ri. "Oppa yg rncg tpi EXO member yg tlg buat. T'msuk Seoyeon." Luhan snyum. "Really? Bila dia org siapkn?" tnya Ha-ri. "Dia org buat x smpai 3 jam klau x silap oppa. Yeon yg design ni. Oppa dgr 80% dri smua ni dia dn Kai yg bt b'sma." Luhan mnjelaskn. "Ksian Yeon grenti dia nk bnda yg sma mcm ni." Ha-ri rsa srba slh. "X pa, Kai dh ada rncgn yg lain utk dia." "Oh." Jwb Ha-ri rngkas. "Jom mkn." Luhan mnuangkn wain utk Ha-ri. Ha-ri gmbira dgn hsil krja Seoyeon dn rncgn Luhan. Wlaupn dia sdih m'lihat dongsaengnya x dpt mnikmati dinner yg special mcm dia ada skrg ni, tpi dia yakin yg Kai mmg ada rncgn yg bgus utk Seoyeon. Slsai shja mnjamu selera, Luhan mnarik Ha-ri ke bwh ELF tower. Luhan mnynyi lagu 'Marry me-Jason Derulo' and then Luhan kneel and kluarkn sekotak cincin. "Jung Ha-ri with permission from yg sister, I purpose you to be mine forever and ever lasting. Ha-ri will you be my jagiya forever?" Ha-ri mngis gmbira. "I do!!" Ha-ri t'snyum. Luhan mnyarungkn cincin itu ke jari manis Ha-ri. Luhan bgun dn memeluk Ha-ri dgn erat.

Our Roommate Is Our Boss [C]Where stories live. Discover now