Chapter 12

598 38 2
                                    

*tlfon Seoyeon b'bnyi*

"Spa tu?" Tnya Ha-ri "Chen oppa." Seoyeon mnjwb pnggiln Chen.


SY::"Oppa anyeong!"
Chen:: anyeong!
SY:: knpa call ni?
Chen:: Kai.. (suara lmh)
SY:: knpa dgn Kai? (rsau)
Chen:: dia dmam sbb nngis smlm.
SY:: Sya nk dgr suara dia. Tpi... (mngluh)
Chen:: dia lgsung x mkn dri smlm! Mkn ubat pn x nk! Yeon tlg lh. Yeon call dia kli ni je! Truk dh dia tu! Tnpa dia ssh lh kmi!
SY:: (mmndg Ha-ri. Ha-ri mnganguk) Nae. Nnti sya pjuk dia. Oppa jgn rsau.
Chen:: Ha-ri! Awk kt sna ke?
Ha-ri:: ya! Knpa?
Chen:: Luhan ckp dia tak nk mkn or ckp s'lgi dia x tahu yg kmu okey ke tdk.
Ha-ri:: naneun ihaehabnida. (nada lmah)
SY:: oppa kt mna ni?
Chen:: kt cafe yellow stone.
Ha-ri:: dgn siapa?
Chen:: Dgn.... Klau oppa bgitau jgn mrh k?
SY:: dgn spa?
Chen:: dgn meja, kerusi, org awam and perabot2. (ktwa)
Ha-ri:: tnpa EXO?
Chen:: Nae! Dh lh oppa nk ltk phone ni. (ttp talian)

"Yeon, klau yeon nk jmpa dia pn x pa. Unnie fhm. Tpi ni last f2f dgn dia. Unnie jnji yeon blh tgk dia wlupn dri jauh." Ha-ri memandang Seoyeon. "Thanks unnie. Unnie xnk jmpa Luhan oppa ke?" snyuman dibibir seoyeon msih lmah. "Kta jmpa sma2." Ha-ri snyum.

*EXO POV*

"Kai! Jgnlh degil mcm ni! Mkn lh!" pujuk Chanyeol. "Awk dgn Luhan ni dh knpa? Slalunya, klau k'org ptus cinta, k'org x mcm ni." Xiumin rsau. "msih lg mcm ni ke?" Chen tba2 mnympuk. "Awk prgi mna td Chen?" tnya Suho. "Prgi... Umm... Bt apa nk bgi tau.." Chen gagap. "Luhan, dh lh tu! Sya kn ada?" Sehun cba memujuk. (* x nk! Slgi sya x tahu keadaan dia skrg!*) Luhan menaip. "Kita org dh call dia org tpi nombor mrka x active." Suho cba m'dail nombor Ha-ri. *neul chagajanda cheuogi bonaen tinkerbell* tlfon Luhan brbunyi. "yeobeosayo?" suara Luhan terketar-ketar
Voice:: Oppa.. Ha-ri ni.
Luhan:: Ha-ri (mngis)
Ha-ri:: nae. Oppa Ha-ri nk jmpa dkt yellow stone cafe blh? Bwa Kai skli. (Mnutup talian)
Luhan:: Ha..... (x smpt)
"Ha-ri call awk ke?" tnya Chen pura2 x tahu. "Ya. Kai, dia org nk jmpa." Luhan bngun. "Nae.." suara Kai lmh.

10 minit kmudian, Kai dn Luhan smpai di Yellow stone cafe. "awk psti ke kt sini?" Chen yg menemani Kai dn Luhan tkt ada apa2 yg t'jd. "mna dia org?" tnya Chen. Kai dn Luhan lgsung x mnjwb prtnyaan Chen. "Yah!! Jwblh!" Chen rsa d'abaikn. "Oppa!" tgur satu suara. Luhan, Kai dn Chen pusing. "Oh! Seoyeon-shi!!" Chen cba memeluk seoyeon tpi d'halang oleh Kai. "Mian sbb lmbt. Kta org td dri....." Ha-ri terhenti. "x pa lh. Kajja" Ha-ri msuk ke dlm cafe.

"Oppa dh mkn?" tnya Ha-ri. Luhan mngangu krna tkt ha-ri rsau. "Liar. Klau oppa dh mkn xkn muka oppa pucat mcm ni." Ha-ri mmg muka Luhan. "Kai oppa dh mkn?" Tnya Ha-ri. Kai mngeleng. Smmgnya Kai ssh nk mnipu bila b'sma Seoyeon. "Lps k'org pgi tu, dia org mcm mayat hdup. Ckp tdk. Mkn tdk. B'grk pn sikit. Msa Han angkt phone td pun dia tkt mnager yg call sbb tu dia angkt." Chen mnjelaskn sglanya. "Oppa klau oppa nk trus sihat and dpt mnari, oppa kna mkn arachi?" Seoyeon msih mmpu t'snyum wlaupun di lubuk hatinya mnagis meratapi muka Kai. Angkara dia Kai jd x b'maya mcm tu. **Oppa, maafkn Ha-ri. Tpi Ha-ri jnji, suatu hri nnti oppa ttp akn jd milik Ha-ri. Tpi skrg ni, Ha-ri nk mnyelesaikn amanah appa. Klau Ha-ri x syg oppa, Ha-ri x kn bt mcm ni. D'sbbkn Ha-ri syg sngt kt Oppa, Ha-ri snggup tnggu brpa tahun lg!** bisik hati Ha-ri. Wlaupn nmpk ceria tp Ha-ri mnagis air mata darah d'dlm. Mna mngkin dia snggup mlihat Luhan sakit mcm tu.

"Cik, psnan cik dh siap!" plyn m'ltkkn dua mngkuk bubur dn set mkn tghhari (chen pnya). "Tpi nk kn... EXO!!" plyn itu t'kjut. "Diamlh!" mrh Seoyeon. "Biar Ha-ri suapkn." Luhan hnya mnganguk. "Oppa nk mkn?" tnya Seoyeon. Kai mngeleng. "Biar Yeon suapkn jagi kesygn yeon ni." Seoyeon b'alih tmpt ke sblh Kai. "Yeon, jnji dgn oppa yg yeon xkn prnh tnggalkn oppa wlau mcm mna pun! Yeon! Oppa sygkn Yeon lbih dri nyawa oppa sndiri!!" Kai memeluk Seoyeon smbil mngis. Seoyeon hnya t'paku. "Yeon!!! Jnji dgn oppa!!" air mata Kai mngalir lbih laju. "Yeon, x blh jnji yg Yeon akn stay. Tpi Yeon blh jnji yg Yeon x kn prnh lpakn cnta kita, lpakn first dance kta. First dinner kta. First moment kta bsma dlm bilik tarian. Our sweet moment everytime we're together. And our first kiss..." Seoyeon trt nngis. Ha-ri yg m'lihat pnderitaan adiknya hnya mmpu mnahn air mata nya. Chen yg sbuk dgn mknan nya terhenti. "Yeon!!! Yeon jhat! Yeon sma je dgn yg lain!!" Kai melepaskn plukkn. "Mian." Seoyeon lemah. "oppa mkn lh dulu" Seoyeon mnyuapkn bubur kpda Kai.

[Skip part mkn]

"Ha-ri t'pksa prgi oppa." Ha-ri msih mnhan tngisannya. "Ha-ri.." Luhan mula b'suara. "Mian nae oppa!" Ha-ri pusing mnakala Seoyeon sdh prgi krna tkt dia x dpt lpaskn Kai. "Ha-ri!!" Luhan rebah dn melutut. Ha-ri pusing dn b'jln ke arah Luhan. "Jgn lpakn Ha-ri ye!" Ha-ri tnduk dh mngecup bibir Luhan gentle dn trus b'lalu prgi.

Our Roommate Is Our Boss [C]Where stories live. Discover now