Chapter 4

739 50 0
                                    

~Exo pov~
Smpai shja d'rmh smua ahli-ahli EXO terkejut krna rmh mereka sdh brsih dn kemas. "Wargh!! Bersihnya!! Lntai pun berkilat!!" Puji Chanyeol.

DO dn Lay yg di dapur utk sediakan mknan, agak terkejut krna mknan sdh tersedia di atas meja. "Wae?! Snnglh krja kita hri ni! Tak pyh msak trus mkn!!" Lay yg sdh ddk d'bngku sdh melelehkn air liur. "semua!! Mari mkn!!" pnggil DO

Kesemua ahli EXO trus ddk, "btw, mna maid baru kita? X nmpk pun?" Kai yg dri td tercari maid baru mereka tpi lgsung x jumpa2.. "Dlm bilik kot.. Biar hyung pnggil mereka" Balas Suho.. "oh ya! Bwa mereka mkn skli.. Grenti mrka pnat slpas sediakn smua ni and kemas rmh." XiuMin m'beri idea. "Okey" jwb Suho and trus ke bilik seoyeon dn Ha-ri.

"Annyeong!!" tegur Suho dgn lmbut smbil m'buka pintu.. "Huh?!" Seoyeon yg t'kjut dgn kehadiran Suho. Bkn krna dia ahli EXO, tpi t'kjut krna Suho tiba2 msuk tnpa mngetuk pintu. "Annyeong ahjushii!!" balas seoyeon & Ha-ri dgn cepat.

"mmm, jom lh mkn skli tntu awk berdua penat.." Seoyeon dn Ha-ri agak pelik krna, s'tahu mereka tdk prnh MAID mkn skli dgn tuan rmh. "xpa, jgn takut, kmi xkn mrh.. K'orgkn dh penat2 bersihkn rmh" pujuk Suho.

Seoyeon dn Ha-ri mnganguk dn mngikut Suho ke dapur dri blkg. Smpai shja di dapur Seoyeon dn Ha-ri terkejut krna kesemua mereka adalh ahli EXO. Seoyeon dn Ha-ri hnya ddk dn menemani EXO mkn dgn senyap tnpa berkata apa. Mereka msih t'kjut krna EXO adalh boss mereka.

~Selesai wktu mkn~
EXO, seoyeon dn Ha-ri b'kmpul di ruang tamu.

"Nae ileum-eul Jung Ha-Ri imnida" Ha-ri senyum dn bow. "Annyeonghaesayo ahjushi, nae ileum-eul Jung Seo Yeon imnida." Seoyeon bow dn melemparkn senyuman kpda EXO.

"k'org adik-beradik?" tnya Chanyeol. "Dae.. Sbnarnya kmi berdua ni kembar tpi x seiras." jwb Seoyeon. "Araeso" Chanyeol mnganguk.

"btw, kita ada peraturan lain selain dripda yg ternyata dlm dokumen hri tu." XiuMin sbgai ahli tertua trus memberitahu. "First, don't speak too formal with us. Second, call us 'Oppa' not 'Ahjushi'. Third, jgn lyan kita org sbgai boss. Lyn kita org mcm k'org lyn kwn k'org. Memandagkn kita ddk serumah lyn kita org mcm roommate. Forth, klau nk kluar rmh, must be with one or two of us. Fifth, ikut shja kemana kmi prgi" Suho menjelaskn.

"Btw, jgn masak! Sbb sya ataupun Lay akn msak.. Klau nk tlg pun blh tpi jgn msak s'org2" Do menetapkn peraturan sndiri. "bkn hri tu kta bncg tak da peraturan ni?" tnya Luhan pelik.

"Hbis tu apa krja kita org?" tnya Ha-ri. "K'org hnya prlu cuci pkaian, sidai pkaian.. And ikut kita org tour." Jelas XiuMin "And yeah, tlg kita pack brg kita org sblum gi tour" Kris bersuara.

"Okie dokie!" jwb Seoyeon dgn smngat. "btw, k'org knal kmi smua tak?" tnya Sehun. "wae?" tnya Ha-ri. "ya lh, slalunya maid yg kmi ambil grenti akn teriak2 mcm knk histeria" Sehun ckp smbil buat aksi. "We know you alls. But are we supposed to be scream like that, K'org selesa ke?" Ha-ri mnjwb dgn selamba. "nope." Sehun agak t'kjut dgn jwpan Ha-ri. Ha-ri hnya melemparkn snyuman kearah sehun

Our Roommate Is Our Boss [C]Where stories live. Discover now