Chapter 17 (END)

774 35 3
                                    

[Skip:: 6 month]

[Bilik 1]
"Omma x sngka hari yg Ha-ri & Luhan tnggukn dh tba." Omma Luhan memegang muka Ha-ri "Ha-ri nervous lh omma." Ha-ri memegang tgn Omma Luhan. "X pa. Ha-ri psti okey nnti. Psal omma Ha-ri, dia dtg ke?" tnya omma Luhan. "Nthlh omma. Lg pun kta org ni bkn darah daging dia." Ha-ri sdih.

#Throw back#

Seoyeon & Ha-ri t'pksa mncari Sung Ji-rim dn Han Soo-mi krna ingin meminta maaf. Ini smua krna slpas d'pujuk oleh Luhan & Kai.

"Apa k'org nk?!!" Jerit Soo-mi. "Kta nk jmpa omma." Seoyeon slmber. "Omma sakit! Sbb krja krs cri duit utk sya kta org!" Soo-mi msih mngikn suara. "Don't speak to me like that! Or awk nk hdup sndiri tnpa omma awk!" Seoyeon menjeling tajam. "Nae.." Soo-mi tkut. Msuk shja k'dlm Ji-rim t'kjut m'lihat kehadiran Ha-ri dn Seoyeon. "K'org nk apa plk?!" Jerit Ji-rim. "Omma, kta org nk mnta maaf dgn omma!" Ha-ri dn Seoyeon melutut. "Apa plk ni? K'org x malu ke m'lutut dpn aku?" tnya Ji-rim pelik. "Aniya." Seoyeon mngeleng. "Kta org nk mnta maaf dgn omma! Kta org jnji kta org x kn buat bnda yg sma!" Seoyeon meminta maaf. "Blh prcya ke k'org ni?" Ji-rim teragak-agak. "Omma kta org nk bg ni!" Ha-ri mnyerahkn spucuk surat. "Apa ni?" Ji-rim mngmbil lalu m'bca surat itu. "K'org ni btul ke?" Ji-rim t'kjut slpas m'bca surat itu. "Nae. Kta org btul omma." Ha-ri mnganguk. "Tgk lh klau omma nk." Ji-rim melipat surat itu.
#End TB#

"Omma rsa dia akn dtg. Jgn lh sdih." Omma Luhan memujuk Ha-ri. "Cik Ha-ri ada org nk jmpa" Pelayan hotel itu dtg. "Siapa?" tnya Ha-ri plik. "Dia ckp dia omma Ha-ri." "ihaehabnida. Srh dia msuk." Ha-ri snyum. Kmudian Sung Ji-rim dn Han Soo-mi msuk. Kmudian omma Luhan kluar utk bri msa Ha-ri & omma nya b'ckp. "Omma gumawo!" Ha-ri trus memeluk Ji-rim. "Nae. Omma dtg pun Omma dh prtmbangkn." Ji-rim mnenagkn Ha-ri. "Omma dh thu apa silap omma slma 2 thn ni omma dpt rsa apa yg k'org rsa. Omma mnyesal. Trima ksih sbb dh buat omma sdr!" Ji-rim insaf. "Kta org pn sma omma." Ha-ri sdr kesilapan yg prnh mka bt. "Yeon mna?" tnya Soo-mi. "Dia kt bilik sblh." Ha-ri snyum. "btw, Ha-ri nk bwa omma and unnie ddk kt rmh tu blik. Yeon x tnggal lg kt rmh tu. Snyi plk klau Ha-ri tnggal s'org2 nnti. Klau blh esok omma & unnie pndh." Ha-ri mmg sdh mrncg. "unnie pn blh krja blik kt syarikat appa tu. Nnti snng lh Ha-ri nk bgitau bnda2 urgent kt unnie klau kta ddk sma." Ha-ri mnjelaskn. "Btul ke ni Ha-ri? Bkl suami kmu srh ke?" Ji-rim rgu2. "Nae. Kta org dh bncg. Yeon ckp klau omma nk tnggal dgn dia pn blh." "Omma tgl ngn kmu lh. X biasa plk ddk rmh lain." Ji-rim snyum. "Omma x nk jmpa Yeon ke?" Tnya Soo-mi. "Omma prgi jmpa Yeon dulu." "Nae." Ji-rim dn Soo-mi kluar dri bilik itu.

[Bilik 2]

"Knpa lh Yeon ni cntik sngt?!!" Inyoung (older noona Kai) (ps:: sya bt nna utk noona dia sbb sya x thu nma mrka) mncubit pipi Seoyeon. "Unnie-ah! Rosak make up dia nnti." mrh Hyun-na (2nd sister). "Gwaenchana. Sya blh bt lg nnti." Seoyeon snyum "Eh.. Yeon bt sndiri ke?" tnya Inyoung. "Nae." seoyeon mnganguk. "igtkn bdk ni yg buat! Hbis tu dia bt apa td?" Inyoung mnyiku Hyun-na. "Please lh! Dri unnie lgsung x bt apa2!" Hyun-na mencebik. "Apa yg k'org gduhkn ni?" Omma Kai dtg. "Dia....." Seoyeon terhenti bila melihat ommanya dn Soo-mi. "Omma!" Seoyeon bngun dn prgi ke arah pntu memnggil ommanya. "Nnti unnie srh org bgitau klau msa dh tba. Kta org kluar dulu." Inyoung, Hyun-na & omma Kai kluar. "Yeon-ah!" Omma tirinya memeluk Seoyeon. "Omma nk mnta maaf ttng sikap omma yg lps. Yeon maafkn lh omma ye! Omma dh fikir-fikirkn hri tu. Omma jnji omma xkn mcm tu lg! Omma dh insaf!" Ji-rim mngis keinsafan. "Soo-mi pn sma. Maafkn unnie ya yeon!" Soo-mi trut insaf. "Nae. Gwaenchana." Seoyeon snyum. "Unnie ngn omma dtg ni pn Yeon dh syukur." Seoyeon memeluk mrka. "Omma dh jmpa Ha-ri ke td?" tnya Seoyeon. "Dh. Ha-ri ckp yg Ha-ri srh omma ngn unnie pndh blik gi rmh tu. Dia ckp bilik yeon kosong. Yeon prgi mna eh?" Tnya Soo-mi. "Arwah omma ada wasiatkn Yeon rmh klau yeon dh kahwin bru yeon blh pndh. So yeon nk jga rmh tu." Seoyeon snyum. "Ara. Ara." Soo-mi mnganguk. "Yeon, dh nk mula ni." Chen m'bri tahu. "jinjja?! Apa Chen oppa bt kt sini?!" Soo-mi t'kjut. "Smua EXO ada kt sini. Nnti unnie thu lh sbb dia." Seoyeon snyum. "Jinjja?!!!" Soo-mi excited. "Nae. Kajja." Seoyeon kluar dn di ikuti dgn Soo-mi dn Ji-rim. "Yeon." Ha-ri memegang tgn Seoyeon. "Huh!" Seoyeon mnghmbus nafas. "Unnie dulu!" Seoyeon snyum dn memeluk unnienya bt kali terakhir sblum mnjdi isteri orang. "Omma." Ha-ri pusing kearah Ji-rim. "Nae." Ji-rim berdiri sblh Ha-ri dn mngiring Ha-ri bjln di 'Aisle'. Smpai d'tngh Luhan sdh mnngu Ha-ri dgn snyuman. Ji-rim mnyerahkn tgn Ha-ri ke tgn Luhan. Skrg Luhan dn Ha-ri b'jln smpai ke pntas.

Ji-rim kmbali ke tmpt Seoyeon mnggu dn mngiringi Seoyeon ke arah Kai. "Gumawo omma." Seoyeon snyum. Ji-rim mnganguk dn mngmbil tmpt ddk. Kai dn Seoyeon b'jln mngmpiri Luhan & Ha-ri.

-Skip-
(10 Month later)

(Ha-ri side story)
"Omma!!" Ha-ri yg sdg mncari ommanya di bilik tpi tiada. Ha-ri trus b'jln ke dapur. "Omma!!" pnggil Ha-ri lg. "Omma!! Unnie!!!" Ha-ri mraung smbil mngis. Soo-mi dn Ji-rim yg b'ada d'dpur trus b'lari ke arah Ha-ri. "Ha-ri!! Gwaenchanayo?!" Omma nya rsau melihat muka Ha-ri pucat dn berpeluh. "Omma! Ha-ri dh x dpt thn lg dh!" Ha-ri mngis. "Soo-mi call ambulance!" "Nae!!" Soo-mi trus mnelefon ambulance sprti yg d'arahkn ommanya. Tak lma slps itu ambulance smpai dn Ha-ri di gegaskn ke hospital.


-Seoyeon side story. *same day*-

Seoyeon yg bru bgun tdo mrsakn sprti dibasahi air. "Wae? Dri mna air ni dtg?" Seoyeon pelik. Seoyeon bgun dn m'bka alas tilam itu dn mngntikn dgn yg baru. Slpas itu seoyeon trun ke tmpt m'bsuh utk m'bsuh alas tilam itu.

*Ting Tong* locen rmh Seoyeon berbunyi. Unnie Kai dtg m'bwa sarapan utk Seoyeon. "Bt ssh unnie je. X pyh lh smpai hntar. Biasakn yeon yg prgi cafe." Seoyeon mnymbut cake dri Inyoung. "Unnie saje je. Nk jnguk bkal ank buah unnie ni!!" Inyoung mnyntuh perut Seoyeon. "Yeon, knpa bsah2 ni?" Inyoung pelik. "Tulah unnie. Yeon pn x thu. Bgun2 je yeon, smua dh bsh." Seoyeon pelik. "Yeon x rsa lain2 ke?" Inyoung rsa sesuatu yg pelik. "Ada juga. Rsa bdk ni dh kt bwh dh. Rsa dia nk t'kluar. Tpi x rsa skit plk." Seoyeon m'britahu Inyoung. "Jom unnie hntar gi Hospital." Inyoung mnarik tgn Seoyeon. "Klau ya pun biar yeon ambik brg yeon kt atas. Mna tahu kna thn nnti. Or dia kluar mlm nnti or esok." Seoyeon naik ke bilik dn mncpai beg yg sdh d'sediaknnya. "Kajja unnie!" Seoyeon snyum dn mngikuti Inyoung msuk ke kereta dn menuju ke hospital.

*Hospital*
Ha-ri dn Seoyeon yg tba pda msa yg sma b'tmbung di counter. "Unnie!!" Seoyeon jerit. "Oh yeon-ah!!" Ha-ri kelihatan gembira. "Yeon x sakit ke?" Inyoung tnya. "Sakit. Knpa?" Seoyeon pelik. "Unnie call Kai."

-EXO-

Kai dn Luhan yg sdg b'latih berhenti seketika slpas mndgr telefon mrka berdering. "Yepbeosayo?" mrka mnjwb dgn serentak. Beberapa saat kemudian suara2 ahli EXO yg lain sdg ktwa teehenti mndgr Kai dn Luhan terkejut. Kai dn Luhan trus kluar dri situ dn prgi ke Hospital.

-Hospital-

Kai dn Luhan dtg sebaik shja Seoyeob dn Ha-ri msuk ke labory room.
[Skip:: 3 hours]

Ha-ri dn Seoyein kluar dri labory room dgn snyuman yg lebar. Siapa sngka anak mrka b'dua lahir pda hri dn waktu yg sma. Ha-ri menamakn anak lelakinya smpna nma chinesse Kris iaitu Yi Fan .Manakala Seoyeon menamakn anak lelakinya Jong Dae smpna nma Chen. Tnpa Chen mrka mngkin xkn thu ttg EXO slma 2 thn itu.

EXO yg dtg keesokkn pg nya m'bwa hadiah utk anak buah baharu mereka. "Warghhh!! Mcn muka Hyung lh!!!" Tao memegang anak Luhan. "Kkyeopta sngt kn?!!" Ha-ri memandang Luhan. "Kris teka nma dia. Klau awk btul sya blnja awk!!" Baekhyun snyum. "Galaxy?" Kris tgk Luhan. Kmudian bilik itu dipenuhi dgn gelak ktwa. "Nma dia Yi Fan" Ha-ri.ktwa. "Warghhh!! Knpa x bg nma sya?" Chanyeol mnyelah. "Bising sngt nnti!" Ha-ri protest. "Ara. Ara." Chayeol snyum. "Yeon mna?" Chen x sbr nk lihat ank Seoyeon. "Sblh. Tu pn klau blm balik." Luhan x pasti.

"Yeon-ahhh!!!!!" Chen m'bka pntu dgn ceria. "Shhhh!!" Soo-mi memberi isyarat jgn bising. "Mian." Chen tersengih dn masuk diikuti dgn ahli yg lain. "Yg ni aku thu spa nma dia!" Kris smngt. "Spa?" Seoyeon snyum. "Kris Galaxy!" Kris yakin. "Yah! Pelik sngt nma tu! Nma dia Kim Jong Dae." Seoyeon m'baling bntal ke arah Kris. "warghhh!! Jinjja?!!" Chen gmbira. "Chen junior!!" Suho excited. "Bronze mcm Kai!" Baekhyun ktwa. "Yah!!" Kai mrh. "Gurau je. Tpi cute mcm Yeon. Mata mcm Kai. Hdung mcm Yeon. Bibir mcm Kai." Baekhyun describe. "Nae Gumawo oppa!!" Seoyeon snyum.

Dgn kehadiran Yi Fan dn Jong Dae tlh melengkapkn kehidupan Luhan, Ha-ri, Kai dn Seoyeon.

~THE END~

Our Roommate Is Our Boss [C]Where stories live. Discover now